Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

NEL - Småprat (NEL)

Starter en tråd for småprat rundt NEL.

1 Like

Skittent spill i børsmarkedet? Kan jeg aaaaaldri tenke meg…
Pokkers umulig å være såkalt retail i aksjemarkedet, blir konstant rævkjørt av de store kara. Men likevel er vi der, skjønner ikke hvorfor jeg vil meg selv så vondt :stuck_out_tongue:

Røsjø reagerer ifølge avisen blant annet på det høye volumet i aksjen i forkant av at de to storeierne varslet nedsalget mandag ettermiddag.

Han viser til at det fra 28. til 31. mai - i en periode Nel fart 15 prosent - ble omsatt i snitt over 48 millioner aksjer daglig, mot drøyt 16 millioner aksjer i snitt hittil i år.

  • Det virket som om det var lekket til noen som solgte aksjen ned torsdag og fredag, mener Røsjø.
1 Like

NEL er mest omsatt så langt i dag i Oslo… da skjønner en at noe er veldig galt!

Var ekstremt mye aksjer utlånt til short ( selv om det ikke syntes på finanstilsynets sider.

Så er nok MANGE som dekker inn short idag.

2 Likes

Kan du gjerne si, men velger myndighetene i Kina og backe up noe tilsvarende så hjelper det lite hva de får til på Nodtodden.

Faktisk bør longs være kjempefornøyd med 6 blank som et nytt støttenivå og. Hvis man nå får ny tradingrange 6-8 i noen måneder fremover så vil aksjen bli mye mer robust.

Hei
Er det noen som vet hvor mange aksjonærer det er i NEL? Og hvor stor del som er free float?

Raskt plusset sammen på hjemmesiden eier top 20 ca 45% av aksjene.

Takk for tilbakemelding :slight_smile:

1 Like

Shorterne sliter med å holde NEL under 7,00.
Her brukes kanoner, men 7 ser ut til å holde.
Er forøvrig enig i at det lukter av innsidelekkasje i forkant for meldingen om nedsalget

Hvorfor skal det alltid legges skyld på shorting?

Ser dette blir nevnt i alle forum, så lenge aksjer ikke går slik man selv hadde ønsket.

Ser du her så er det ikke lenger registrert noe shortposisjon i NEL, de som hadde i går har tydelgivis dekket seg inn…
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010081235

2 Likes

Sikker på at det ikke er shorterne som holder den over 7 når de holder på å dekke inn? :face_with_monocle::face_with_hand_over_mouth:

2 Likes

Så ett diagram over land aksjonærene er fra på Shareville, der viser det at NEL har 21 000 aksjonærer og 47, 7% av aksjene er eid av Nordmenn.

13 stk fra Luxemburg eier nesten 20%. Sannsynligvis mer når aksjonærlisten oppdateres mandag.

Ble veldig stille her nå…?

Fortsatt svært høyt volum, fortsatt ned…

Edit: Mye mulig det kun var shortere som holdt den oppe i går som nevnt over her.

Litt nedgang gjør da ingenting. De fleste her har vel snitt på halvparten av dette uansett. Godt å høre at du koser deg da.

Gidder ikke lese mer av den meningsløse baissingen din jeg, så jeg skjuler deg. Takk og farvel!

1 Like

Synd at du holder et så simpelt nivå med skadefryd, men det koker vel ned til bitterhet for den gedigne oppturen du har gått glipp av!
Du passer nok bedre med nolduskameratene på HO.

Noe dager med uro da kortsiktige med panikk selger er da helt naturlig. Har vært igjennom dette med Nel flere ganger før, og kursen har hentet seg inn.

1 Like

Hva vil man anse som en god (realistisk) pris for NEL-aksjen? Har skjønt at 8-9 draget og høyere ikke er.

3 kr

Kommer an på hva du definerer som realistisk. Basert på nåsituasjonen er ikke 3 kroner så dumt basert på egenkapitalen og den stadig voksende ordreboken

Det store spørsmålet er hvor mye forventning om fremtidig vekst man kan prise inn, hva Nikola-samarbeidet vil bety, og hva oddsen for fremtidige stor-kontrakter er etter hvert som teknologien modner. Hva det er verdt blir ren gjetning egentlig, og svaret er vel så mye som markedet er villig til å betale for det, som vil være den til enhver tid gjeldende premium over ca. 3 kroner.

1 Like