Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

Nextgames

Next Games er en finsk spillprodusent som produserer mobilspill basert på kjente IP’er.

Så langt kun to lanserte spill, Combat point: west og The Walking Dead: No Man’s Land, hvor TWD kan skilte med 16m spillere, og står i realiteten for alle inntektene deres.
Samtidig har de 3 spill i pipe. 1 i konseptfasen, 1 i pre-production og 1 i production. De har som mål å lansere et spill i året, fra 2018.

Igår la de ut en trailer for deres neste spill (som jeg regner med lanseres i 2018 siden det er roadmapen deres ifølge H1 rapporten, men de teaser med “coming soon” så jeg er litt usikker). Dette er et augmentet reality spill basert på The Walking Dead.

Spill nr 2 i pipe er et spill knyttet til den kommende Blade Runner filmen mens nr 3 er basert på en ny IP som de fikk rettighetene til tidligere i år.

Er tydelig et selskap i vekst da de H1 i år har hentet inn 24 nye fjes og kjøpt opp et selskap som spesialiserer seg på AR spill.

Så litt tall.

MCAP: ca 150M EUR.
Driftsinntekter 2016: 31M EUR
Driftsinntekter 1h 2017: 19.5MEUR (opp 52% fra ifjor)
EBITDA 2016: 1.375T EUR
EBITDA H1 2017: -274T EUR
Verdt å merke seg at de IKKE balansefører utviklingskostnader men kjører de rett over resultat. Balansefører og avskriver kun lisensene de sitter på.

Har litt troa på dette selskapet. Personene bak kommer fra Rovio, Disney, Supercell og vi vet hva Pokemon Go klarte med AR.

Litt usikker på hva mer jeg burde ha med i en slik tråd, så gjerne si ifra om det er noe som mangler og burde vært her.

9 Likes

Kan være mye spennende i vente her de neste månedene.
Blade runner 2 har premiere i september, og forhåpentligvis følger ikke mobilspillet så veldig langt etter.
AR funksjonene som TWD our world bygger på lanseres med IOS11 som er forventet rundt Iphone8 lanseringen 22 september. Siden de teaser med coming soon kan det kanskje tenkes at spillet skal lanseres rundt samme tidspunkt som IOS11.

1 Like

litt presse

1 Like

litt mer presse

sitat:

AMC’s The Walking Dead AR app, which is called Our World and was developed by Next Games, using an ARKit feature called ARPointCloud that lets developers hide objects in an AR environment and reveal them at a certain point in the experience. This is especially useful in a game like Our World, where walkers (zombies) appear to crawl out of the corners around you, at intervals, as you continue to play the game.

image

Some ARKit apps will incorporate multi-player or collaborative features as well. AMC and Next Games showed off how you’ll be able to invite friends to slay zombies with you in Our World; and the new Giphy AR app, called Giphy World, lets you create an AR environment filled with 3D confetti or cartoon hamburgers or 2D gifs floating around the room, and share a URL with another user who can add more Giphy content to your AR world.

1 Like

gameplay:

https://www.youtube.com/embed/ImC8BPP_xBA

Walking dead go ser det ut som.


Enda litt mer info om spillet

Spennende aksje :blush: ser den har allerede gått bra etter postingen her inne. Mange her som har kastet seg på?

Vektet litt ned i FC og kjøpte meg opp her igår. Ser foreløpig ut som en god avgjørelse :slight_smile:

1 Like

Jeg har også vektet meg opp her kraftig. En walking dead i pokemon go versjon på mobilen. Hvis ikke det vekker investor-viljen til å kjøpeaksjer i dette selskapet vet jeg ikke hva de skal prøve på neste gang. Da er det ikke håp vil jeg nesten si.

1 Like

Den har gått mye de siste dagene, ikke unaturlig hvis det kommer en korreksjon ned.

1 Like

Spennende nå avsluttet på 9.0 (6.89% opp)

https://www.nordnet.no/mux/web/marknaden/aktiehemsidan/index.html?identifier=135089&marketid=24

2 Likes

Takk for tipset på denne aksjen @Konamixx :blush::+1::muscle: Gleder meg til å bli bedre kjent med selskapet!

1 Like

Går helt greit idag. Vurderer å selge å satse på en korreksjon snart. 30% opp fra jeg kjøpte nå.

36% opp i dag så langt…

Hadde salgsordre på 11,99 men trakk den rett før kursen spratt til 12,20 :sweat_smile:

Edit: Stopp i handelen igjen.

Triggermessig er kanskje lansering av nye mobiler denne måneden en passende god trigger?

Tror heller det er lanseringen av IOS11 som er tingen. AR er en stor del av satsningen med IOS11. Så langt er TWD our world et av svært få apper som er blitt brukt til å showcase funksjonene.

Men prisingen av selskapet begynner å bli drøy nå. 2.5 mrd snart.

1 Like

Ja selvfølgelig lanseringen av det nye operativsystemet og ikke mobil. Du har helt rett.

Finns en rejäl analys från 24 augusti här, alltså innan nyheten om Walking Dead AR https://pankki.evli.com/hubfs/Evli%20Visio/NextGames%20170824%20Company%20report.pdf?t=1504247605662

Walking dead AR ble vel annonsert før 24. august?