Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

These guys are pro. Skulle hatt aksjer i GSA :smile:

1 Like

Sprøtt å se at min kurs alarm begynte å ule å vise røde lys på 65 blank. Hadde jegvirkerlig ikke trodd et år tilbake. Med biotech så er det lang vei til marked(relativt sett) og tydelig at mindre ting kan gi store utslag. Slik jeg ser det så er det ingen ting nå i forhold til når kursen var over 100 som jeg mener har svekket selskapet. Likevel er det slik nå at en føler at selv på disse kurser så er det et risikomoment på kort sikt å kjøpe selv på disse kurser.

Nå er det vel kanskje rundt 2 år til de når markedet med betalutin, så for en del av de som har gått inn for å få raske penger nok ikke ser kursen svare etter forventningene. I tillegg så er det slik at det fortsatt kan ta tid før trenden snus. Jeg tipper også at en del av de som ryker ut nå kanskje er personer som er gått inn med belåning og som rett og slett ikke lengre kan beholde det pga nedgangen som har vært. Uansett, personlig er jeg veldig optimistisk til selskapet og synes selv om en del av tynet selskapet har fått i forhold til IR er berettiget, så synes jeg mange setter dette langt ut av proposisjoner. Faktum er at i denne bransjen så tar ting veldig mye tid.

8 Likes

Egentlig spennende å se at Shorts blir dekket inn. Man kan tolke det som man vil men det betyr jo at de tror på bedre tider.

Det jeg lurer på er om shorts er satt KUN på TA eller om de har hatt insight også, for om man ser i retroperspektiv så har de vel egentlig hatt en meget god shortreise om man ser ørkenvandringen til selskapet.

Hva tenker du @Savepig , TA flaks eller insight?

For å gjøre det tydelig for de som ikke kan lese mellom linjene. Dersom du vurderer inngang i Nano kan det være greit å frigjøre cash å sitte klar.

Tipper det er en kombinasjon av insight og ta.

Kursutviklingen til nano er jo ikke helt utypisk for lovende biotech startups, og så er jo ose en takknemlig liten Børs å manipulere i, har man noen millioner kan man stort sett tegne de ta-formasjonene en vil.

1 Like

Ja, enig der rundt TA. Men jeg føler bare exit og inngang nesten har vært perfekt iforhold til hva Nano har levert og ikke levert.

Kan dog bare være at de er superkyniske når de leser alt fra selskapet og at de ser rett igjennom svadaet som har vært rundt de ulike forsinkelsene.

Om nano går oppover de neste 3-6månedene så kommer jeg til å putte mye tyngre vekting på shortegutta.

1 Like

GSA er skikkelig smarte jæv…

For å gi et eksempel var 2008-2009 noen av de beste årene for Goldman Sachs. Sier litt når du ser hvordan det gikk med de andre bankene.

1 Like

Noen av selskapene (Numeric) bruker jo kvanter. GSA vet jeg ikke. Når det er sagt: hadde de brukt fundamentale så hadde de visst at det ikke kommer news her før i høst / mot desember så jeg ville ikke dekket nå om jeg var short…

1 Like

Ingenting er bedre enn å hedge si egen posisjon, man vinner jo uansett :slight_smile:

1 Like

Det som er viktig å huske at selv de selskapene som bruker algoer så skrur man jo på algoene hele tiden. For det som funka igår funker ikke imorgen osv.

Det er faktisk et ganske godt poeng. Det hadde jeg ikke tenkt på. “make money both ways”.

Definitivt en mulighet, og det kan forklare hvorfor man " treffer " så bra.

Trolig det mest reflekterte innlegget jeg har lest her i lengre tid.

1 Like

I dag får vi fasiten på hva ftf ser på som sin posisjon i nano

Hva mener du?

Kan shorten vi har sett i verste fall ha blitt satt av FTF i utgangspunktet?

I årsrapporten for 2017 som ble publisert i dag oppgir Folketrygdfondet sin eierandel i NANO til 8,97%. Dette per. 31.12.17.

Se side 74:
http://www.folketrygdfondet.no/getfile.php/132842/Dokumenter/Årsrapportering/2017/FTF2017_web_enkeltside.pdf

På aksjonærliste på hjemmesiden til Nano står FF pt med 6,83 prosent.
Nytt utlån til short? Eller nedsalg?

Nei, short. Dette er posisjonen i september.

OK, takk.

Det er i hvert fall slik jeg tolker det. De har en longposisjon men skaffer meravkastninger med å låne ut til short i mellomtiden. Om Holding sin posisjon har også fluktuert opp og ned i løpet av 2017. Den har og steget i takt med shortreduksjoner. At disse to velger å skaffe meravkastninger av normal volatilitet i en longposisjon burde egentlig fortelle oss at de ikke er interessert i å selge på lang tid siden de bidrar til at kursen får ett midlertidig trykk nedover.