Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Det er vel den svenske versjonen av FTF eller?

1 Like

låner sikkert ut like mye de!

1 Like

Det stemmer👍🏼

1 Like

Ikke veldig vnskelig å lese av handlemønsteret at noen driver å bygger opp shortposisjoner om dagen. Å flagge dette på 15 kroner burde gi grunnlag for en aldri så liten kurseksplosjon skulle selskapet komme til enighet med FDA om at de kan file på et redusert grunnlag i Paradigme.

Jeg tror selskapet venter på avklaringer som kan være kursdrivende siden de ikke har kansellert rep emi. Det har gått mye volum under 17,50 kroner, så de har alt på det rene for å kunne calle den av, men det har de ikke gjort ennå.

Angående rep. emi. Så venter de vel til EGM den 21 Okt. før de tar avgjørelsen om å kansellere eller ikke?

Så vidt jeg husker har rep emiene ved i alle fall de to siste emisjonene blitt avlyst pga at det har vært rikelig anledning til å handle aksjen billigere i markedet i etterkant. Noen som har oversikt over hvor lang tid det gikk de andre gangene før den ble kansellert ?

Ellers er det jo interessant å se hvordan topp 50 fylles opp av stadig flere fond. Dette betyr at “proffe forvaltere” anser innganger på disse nivåene og på dette tidspunkt som fornuftige.

Vi har uansett noen spennende uker foran oss.

1 Like

Har du lysst å utbrodere litt rundt dette mønsteret? Jeg har fulgt litt med og konsekvent prøvd å lagt meg 1øre over bid. Da flytter posisjonen umiddelbart og jeg blir sist i køen. F.eks i går rundt lunsjtider(gjerne ikke så rart) så gikk det hele 45minutter før en handel ble gjennomført, så det er jo klart at det er noen som handler i aksjen mer eller mindre alene

Dette var under 15,00kr vel å merke.

3 Likes

Er nok et lite waiting game på gang nå. Shorten er satt, de vil be om ny 20% emi rettighet. Selv med en positiv melding, så tror jeg ikke det blir helt eksplosivt. ODD, fast-track; ga vel såvidt noen økning i kurs når dagene var omme og ble holdt nede. Det eneste jeg ser for meg som kan gi den eksplosive svingen er unektelig positive Paradigme og kanskje Archer news, partner tror jeg ikke på før jeg ser det.

1 Like

Da tok det 30 min så kom det en hyggelig melding i alle fall. Da får gutta legge til litt ekstra aksjer i potten i dag for å dempe kursen. Lykke til, handler gjerne mer jeg på at store medisinske skrifter begynner å fremme Betalutin som en løsning for å hjelpe NHL-pasienter med å bli friske når SoC ikke har effekt alene :muscle:

4 Likes

Da får vi testet melkesyra denne gangen også. Kjempeflott melding som underbygger viktigheten av Archer, men om det gir medvarig løft … :crossed_fingers:

2 Likes

Hva baserer du det på? Det underbygger studien til Archer, med informasjon som de har snakket om tidligere.

Archer er den desidert mest spennende studien, men det er Paradigme som er nødt å dra det hjem. Tenke seg drømmen med en solid partner og full utrulling av Archer på nye sites… men vedvarende 20-30% løft for en publikasjon? Tviler sterkt

Edit: følger ikke denne opp videre da vi er i helt feil tråd for dette.

2 Likes

For ca ett år siden gikk det en uke fra emi ble plassert og rep emi ble annonsert, til de avlyste den.

Med andre ord har de nå samme anledning til å calle den off, trenger ikke å vente på EGM.

image

Tror vi vil se i morgen at shorten øker idag. Mener jeg har sett dette skje noen ganger. De shorter mer på gode, men relativt kortvarige nyhetseffekter.

De bør holde trykket oppe skal de unngå at de mister momentumet, så ja, shorten økes nok.

De jobber iherdig for å knekke støtten på 15 kroner, så sånn sett passet det dårlig at selskapet børsmeldte en gladsak i dag.

1 Like

Doblet Nanopotten min - er tilbake med like mange aksjer som før kvartalsresultatet.
Holder av litt krutt i tilfelle det kommer en ny leg ned, men tror faktisk vi så bunnen i går med knekken under 15 som ikke fikk follow-through. Litt tidlig å si, men vi er ganske så oversolgte på høye timeframes og -50% fra topp bør jo være en bargain uansett :smiling_face_with_three_hearts:

5 Likes

Det ligger en liten sperrepost à 54K aksjer på 16.24. Blir det plukket på denne så ser vi nok to-sifret oppgang i dag.

1 Like

54.000 aktier vel mere en hensigtserklæring end regulær spærre? :slight_smile:

Den var stor nok til at 16.20 ble toppen i stad før den ramlet 30 øre tilbake. Prøver seg på ny test nå ser det ut til, og jeg tror vi raskt er oppe på 16.50 hvis den ryker.

Edit: Der gikk kjappe 65K aksjer i intervallet 16.22 til 16.24 på få minutter, tilsvarende 10 % av dagsomsetning. Bull!

1 Like

Denne gangen avventer jeg. Håper bare at historietimene mine lønner seg, for kursen har gått tilbake til start (om ikke ned) ved forrige meldinger, som strengt tatt hadde mye mer innhold enn dagens.

1 Like