Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Det er ingen som gidder å lese opsjonsbørsmeldingene, men det står sikkert i en av de… Spent på hva Renoldi har gjort, men jeg nekter å tro at han har kjøpt uten at de har børsmeldt.

Tone Kvåle, CFO holds 20,000 PSUs, 315,000 options and 179,608 shares including shares to related party

Marco Renoldi, COO holds 25,000 PSUs, 464,137 options and 74,000 shares

Fra 29.01 børsmelding .

Ser den. Og 573267 - (464137 + 74000) = 35130 aksjer som har dukket opp fra ingensteds. Har han hatt flere aksjer tidligere? Har det vært utleid?

Ser at “Renoldi” er tilknyttet en konto hos State street bank, noen som har tenkt tanken på at det kan være andre personer som eier aksjer via samme bank, og at økningen er knyttet til dem og ikke Renoldi? Det virker mer eller mindre utenkelig at det er foretatt innsidekjøp som ikke er meldt. Eller tar jeg feil?

Det kan du se bort fra, siden antallene over aksjer framkommer på samme sted hvor det korrekte opsjonsaksjeantallet står.

OK. Men personlig tror jeg fremdeles det er en naturlig forklaring og ikke meldepliktig innsidehandel per se. Men hva vet jeg…

På ditto dagens litste har MSI har dekket inn 69K:

44 114589 68 572 0,23364 114589 200598059 MLI STOCK LOAN ACCT

På den forrige listen hadde de dekket inn drøyt 40K ift. 12. mars.

“Ditto dagens” 1-35: https://imgur.com/a/YiRju

35-50: https://imgur.com/a/XnaiL

At vi så et par av shorterene bikke under og over 0,5 grensen et par ganger, tyder på at de samler spredte shorter for å opprettholde synlig shortskremsel, mens de dekker inn som innellegene rett over viser med både MSI og DNM.

2 Likes

Fantastisk jobbet!

Går an å gjøre listene lesbare rett fra dette forumet i motsetning til HO. :slight_smile:

4 Likes

OPPKLARINGav aksjonærlist - innsidere oppført m t.rett
NIS Nordea har på telefon svart meg på hvorfor dette.

[email protected]
Attachments9:51 AM (2 hours ago)
to me, tkvale

Hej

Jag har sett på listan igen och ser att det du fick inte var riktigt. Se uppdaterad aktiebok vederlagd. Som du vet har vi bett om ett pris på NOK 1250 / lista, i och med att detta blev fel från min sida så ber jag inte om någon betalning för det jobb vi har utfört, men jag vill be att du respekterar det pris vi har satt på NOK 1250 / aktiebok vid vidare hänvändelser.

Mvh,

Michelle

Best regards

Michelle

Min komm.: Forkalringen er at VPS har bygget om VPS-databasen slik at det kan tas uttak for både org.nr. og ISIN, hvor ISINogså vil inneholde tegningsretter for aksjer som ennå ikke er utstedt.

Så listen med innsiderene på topp50 blir dermed feil for innsiderene.

VIDERE opplyser NOrdea at nominee-konto kan inneholde flere aksjonærer - og at det kan være grunnen til at regnestykket indikerte av Renoldi hadde kjøpt 35K, hvilket han da høyst sannsynlig ikke har.

7 Likes

Bra du følger opp, Hugoil!

Alt har en forklaring, men at innsidere drev med Short utlån av egne aksjer fremstod for meg som det reneste sprøyt…Takk Hugoil

1 Like

Ikke noe uvanlig eller dramatikk i det uansett? Skjønner ikke hvorfor dere stresser sånn med dette?

For min del vil jeg bare finne ut av ting. Av og til er det jo også dir. nyttig.

2 Likes

:+1:

I morgen skulle jeg gjerne likt å sett aksjonærlistene, det må vel være noen på topp der som har offloadet / akkumulert på dette enorme volumet her?

Hvorfor? Tror du ikke Ola Nordmann har råd til aksjer?

Joda, men det volumet idag er hinsides. Og noen må jo selge disse 1,4 mill aksjene.

For å sette det i perspektiv. 1 400 000 aksjer er 280 aksjonærer med 5000 aksjer hver. Eller 140 aksjonærer med 10000 aksjer.

Ta en titt i aksjonærlistene som ble postet her å se hvor mange som har 20000 aksjer og nedover. Hva hvis samtlige av disse er nervøse samtidig?

Godt poeng dette ja, only time will …

Står uansett respekt av at du deler Hugoil.
Du er ikke av de som påstår å sitte på noe uten å vise det.
Bygger troverdighet av slikt, stå på!

1 Like