Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

@Nocturne

Non Member NetFonds ASA 420 90,25 08:20:45
Non Member NetFonds ASA 651 85,25 08:20:39
Non Member NetFonds ASA 440 76,25 08:20:30
Non Member NetFonds ASA 1 600 83,00 08:20:28
Non Member NetFonds ASA 191 89,00 08:20:14

Jeg vet ikke om det er forwardhandel.

“En forwardkontrakt (terminkontrakt på norsk) er en avtale mellom to parter om å kjøpe eller selge et underliggende aktivum på et forhåndsbestemt tidspunkt i fremtiden. Derfor skiller man mellom handelsdato og leveringsdato. Kontrakten brukes for å kontrollere og hedge risiko, som for eksempel i forbindelse med valutarisiko.”

Finnes det noen kommende triggers her? Har sjekket studiene og resultaten ligger langt frem i tid. Liker ikke tekniske bildet. Ikke forvånet om vi ser 70-75 kr snart.

2 Likes

Dette er veldig spekulativt, men det kan se ut som det bygger opp mot en omvendt-hode-skulder med potensial opp mot 112. Da må i så fall halslinjen rundt 94.5 bryte oppover. Volumet tilsier og at salgsinteressen er lavere enn på lenge. I verste fall tror jeg det kan bli et nytt besøk til 75-80 nivået, men ikke lavere enn det.

Triggere: SRC-meldingen kan komme når som helst. Den bør komme i god tid før Lugano, basert på det som tidligere er kommunisert.

Lugano i juni: Tror kursen etter hvert vil gå på forventninger, så om jeg må sitte et par uker til uten store enderinger er det helt i orden for meg.

3 Likes

Har en del kapital i AXA som jag vill omplacera. Har redan en del NANO, men det finns ju alltid utrymme för mer. Tror dock jag väntar lite och låter pengarna ligga kvar i AXA en liten stund till. Sen flyttar jag in i NANO…

1 Like

Inntil SRC-meldingen er på plass tror jeg den bremser forventningsdrevet kurs mot Lugano. Det er knyttet usikkerhet til de kursmessige følgene av SRC fordi kun 100/20 er godt nok. Lugano er annerledes. Der er det mer et spørsmål om hvor positiv fremleggelsen blir.

1 Like

Daglig chart ser absolutt bedre ut en ukentlig og månedlig graf. Jag ser først mot 70-75 kr området for nytt kjøp, alternativt som du sier att om aksjen klarer bryte opp kjøper jag der og mot høyere nivåer. Aksjen har rekylert -40%, noe som er fint men ikke optimalt i min bok etter en 600% vekst.

Men jag synes begge sider, opp eller ned kan kjøpes! :smiley: Husk att dette er kun TA basert, ikke fundamenta. Jag liker selskapet. Men i første hånd sikter jag på en større bull flagge, men etter en till runde nedover.

1 Like

Jeg tror vi kan se dette nivået innen Q1 om det ikke kommer noen SRC melding før den tid. Men Nano hadde hatt godt av å kunne si noe om SRC melding ved Q1 så jeg krysser fingrene for melding innen 1-2 uker.

Kom plutselig over denne presentasjonen fra Nano sin capital market day i 2016. En fin gjennomgang av både godkjente og potensielt fremtidige legemidler innenfor DLBCL og FL, og dermed også mulig konkurrenter. Noen av de legemidlene jeg selv har sammenlignet Nano med er også der. Forøvrig er det flere andre interessante presentasjoner der om både Nano/betalutin men også om NHL generelt.

http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/3%20Zinzani.pdf

3 Likes

Jeg håper virkelig det blir en capital markets day i 2017 også!

Jeg og @Nocturne drodlet vel så vidt tidligere om at det kunne se ut som en OHS var under oppseiling.

Passer fint sammen med et bull scenario om hvor kursen skal hvis vi får nyheter som minner om det vi ønsker oss.

4 Likes

De to CMD-oppføringene under IR er absolutt et av de beste stedene å starte research om NANO :slight_smile: Mye bra der, og mye mer dyptgående enn kvartalspresentasjoner.

3 Likes

SRC-meldingene har begge kommet på en fredag tidligere. Kommer til å kjøpe litt på slutten av dagen og satse på at melding kommer i morgen tidlig før børsen åpner.

3 Likes

Kan ha vært smart det, ble presset ned en del i dag mot slutten. Lavt volum. Får håpe du får rett i antakelsen :+1:

1 Like

Var en pine å sitte se både APCL og Nano gå ned i dag, men jeg har fremdeles troen og roen. Nano skal ikke røres før Lugano…!

1 Like

Blir nok å røre mine Nano,s før Lugano, men da bare for å fylle på bunken mer :laughing::+1:

1 Like

Liker slagordet, ikke rør nano før lugano :+1:

2 Likes

Edit, ikke rør nano før kursen står i 500 og no :tada:

4 Likes

Den siste var den beste :laughing::+1:

1 Like

Nordic Nanovector seasonality

1 Like

Mulig jeg er blåst, men hvordan kan mean være mer enn max?

1 Like