Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ikke at det har påvirkning på min investering, men vil jo være litt småpinlig for Costa & co dersom ikke første pasient er dosert før Q4-fremleggelsen. Sånn sett har de 2 uker på seg. Frem til meldingene kommer så nyter jeg muligheten til å plukke rimelige aksjer - men jeg tør ikke gå inn med all ledig kapital (enda) pga usikkert marked. Teknisk er jo aksjen meget spennende også med tanke på trippel bunn og kraftig oversolgt nivå :slight_smile:

1 Like

Nettopp. Tålmodighet er nøkkelen til suksess som NANO aksjonær, men ingen garanti. På børsen generelt og innen farmasi spesielt utstedes ingen garantier.

Så fordi du har tjent godt i andre selskaper, som du skryter av her, så har du stålkontroll på Nano? Historien viser noe annerledes, som enkelte på HO (uten sammenligning forøvrig) så vet du litt, og derfor har antatt mye som har vist seg å være feil.

Vi er inne i en ørkenvandring som har vart over et år. Nano gjør mer og mer som tyder på at de skal gjøre det de sier de gjør nemmelig ta medisinen til markedet. Argumentene til menigheten har ikke endret seg noen ting. Men nå har vi begynt å få et par dyktige her inne som faktisk vet hva de snakker om.

Du må gjerne tro Nano skal gjøre 10x i 2018, jeg tror ikke det. Jeg tror ikke den tar 10x i 2019 heller. Men om et par år mistenker jeg at Nano drar inn fryktelig mye penger på flere medisiner de har i markedet.

1 Like

Jeg har frem til nå sittet dønn stille med min post som jeg kjøpte i november 2016. Har verken kjøpt eller solgt. Må ærlig innrømme at jeg nå synes ting sklir jævlig ut i tid. Paradigme har blitt guidet lenger og lenger ut i tid. H2 2017 var siste guiding fra selskapet. Vi er nå halveis ut i q12018 og fortsatt ingen melding. Dette er frustrerende, både for meg og mange andre. Jada, selskapet sier at screening er igang slik at paradigme “er i gang”, men jeg synes fortsatt ting har sklidd for mye ut i tid, og skulle ønske selskapet kunne spilt med litt mer åpne kort. Tar det virkelig så lang tid fra en person er i screening til den samme personen får Betalutin? Når dette er sagt, kommer jeg til å sitte med samme post som før til oppkjøp eller failure, men herregud, det var deilig å få ut litt frustrasjon.

5 Likes

Legg aksjene i skuffen. Nyt sola og sjekk skuffen en gang i måneden. Biotech er et marathon. Langt og slitsomt men man kommer somregel i mål tilslutt.

Vi er mange her som har måttet spise mange kg med ord etter at Jostein den JUBELIDIOTEN innsidesolgte ut av det blå, men du kan med fordel ta til deg at du gang på gang uttaler deg upresist om NANO. :wink:

Du opplever det sikkert som flisespikking fra menigheten sin side, men du vet nøyaktig hvor irriterende det er når noen andre kommer med sviktende info på dine aksjer.

My two cents.

@Hallakis det er mange som kjenner på nøyaktig det du sier, NANO hadde sluppet mye negativ oppmerksomhet om de hadde adressert på en åpen måte de bekymringene som nå finnes i markedet. Merker selv at det begynner å bli for ukomfortabelt til at det er verd det når det finnes så mange andre akser der ute.

3 Likes

Det er 15 dager til Q4 presentasjon. Senest på denne presentasjonen må vi kunne forvente informasjon om dosering av første pasient. Vi må også kunne forvente informasjon om
Archer 1.

Det kan selvsagt tenkes at det er oppstått tidsproblemer eller andre forhold som er negative og som forsinker informasjonen til markedet. Med den bullish opptreden Costa har hatt på CMD og Radforsk presentasjonen 22. januar ville jeg for min del bli meget overrasket og jeg velger å anse det som lite sannsynlig. Et slikt scenario ville være ødeleggende for tilliten til Nano både hos analytikere og aksjonærer.

4 Likes

Glimrende oppsummert. :slight_smile: Q4 2017 presentasjonen kan fort vise seg å bli like viktig for selskapet som Q4 2015.

Situasjonen er på mange måter ganske lik, kom på et punkt der kursen var solid utbombet og folk var i stuss om fremtiden.

http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=29501914

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/Q4%202015%20Presentation.pdf

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Q4-2015-REPORT.pdf

2 Likes

Det var litt av grunnen til at jeg lettet 10% av portis og tok disse med inn i kryptoland. Sjekker sluttkurs på Nano (av og til åpning) men stort sett har jeg hatt fokus på krypto som ikke bare er ekstremt spennende når det er ørkenvandring, det er også døgnåpent! Kan anbefales om man ikke har hjerteproblemer. Rådfør deg med en lege før du kjøper… :smile:

Dersom Nano H 2 2015 ikke hadde tatt beslutningen om å teste ut 20/100 ville man trolig kunne søkt godkjennelse av 15/40 H2 2018.

Paradigmesøknaden i begynnelsen av november 2017 er basert på svært sparsomme data på 20/100. Kolstad sa imidlertid på CMD at resultatene på det tidspunktet var positive for 20/100. Costa bekrefter 22. januar på Radforsk podcast at Paradigme vil gjelde 2 armer på hver 65 pasienter
15/40 og 20/100. På dette tidspunktet, 2 måneder etter CMD, har Nano fått flere data på 20/100. Costa er fortsatt høy og mørk og snakker om god dialog med ulike lands regularatoriske myndigheter.

Nano har åpenbart fortsatt sterk tro på at effekt data fra 20/100 vil bli vesentlig bedre enn 15/40.

2 Likes

Spørsmålet er hva som allerede er priset inn i kursen og ikke. Blir spennnede å følge med.

Jeg har samme type briller som John Fredriksen: to typer glass hvor det ene kan vippes opp, er langsiktig og lar meg kose meg over nye innkjøp av aksjer til godpris hver måned, og et kortsiktig sett som lar meg jamre om Costa på internett nesten daglig. Når regninga etter bygdefesten gjøres opp, er det oss på innsida av grendahuset som er vinnerne.

Jeg tror ikke de gikk for 20/100 for moro skyld, men fordi det 1) finnes sterke holdepunkter for bedre effekt og 2) at det kan bidra til tidligere godkjenning enn noen av oss aner. Dette kan gå raskt når det først løsner.

At NANO ikke er derisket, som det nevnes ovenfor, er jeg uenig i. Vi rusler sakte men sikkert fremover. Hver pasient som viser god respons både på effekt og sikkerhet er en liten derisking i seg selv.

2 Likes

Dahle-dipp eller ikke (jeg tror de fleste skjønte bakgrunnen og at effekten salget hans er begrenset.) - jeg tror den største grunnen til fallet etter emisjonen (foruten det faktum at oppgangen H2016 var abnorm) var at det ble klargjort at guidet godkjenning i 2019 FORUTSATTE BTD og AA, og at det som kunne oppnås i 2019 er en CMA.

Dette var ikke spesifikt nevnt i presentasjonene før omtrent emisjonstidspunktet, og kom som en overraskelse på mange. ( meg selv inkludert) Faktum er jo at mange ikke har skjønt dette enda, men for de som fulgte med litt, ble det med ett klart at det ikke fantes noen lurium-løsning for oppkjøp og markedstilgang vesentlig før guiding. Selv om han ignoranten på HO fremdeles ikke har skjønt sammenhengen og spyr ut 20 innlegg i døgnet, er faktum at selskapet alltid har guidet at ttt. Men i euforien har mange trodd at “ja men de vet mer enn de sier”.

Så (mesteparten) av utålmodigheten er på vår egen, og ikke selskapets, kappe.

2 Likes

Vil bare gjør oppmerksom på at behandlings-syklusen starter 28 dager før pasienten får Betalutin. Vet ikke hvor lang tid screening prosessen tar, det varierer sikkert, men kan sikkert ta like lang tid

Har de ikke gåt ned på antall dager predoseringen skal være før Bet?

jefferson: Kan det tenkes at FDA kunne ha kommet til å IKKE gi godkjennelse for en søknad om 15/40 når man IKKE visste om 20/100 kunne bli bedre?

Hugoil: For 20/100 er det forbehandling 14 dager før.

1 Like

Vil bare påpeke at AA er det samme som CMA, bare forskjellige navn i forskjellige land/unioner. AA er for USA og CMA er det europeiske godkjenningsorganets navn på begrenset markedstilgang.
Edit: så får de f.eks AA i 2018 i USA så får de nok også CMA i Europa.

Jeg har oppfattet Costa slik at Paradigme søknaden er utformet ut fra samtaler med FDA før den ble sendt. Dvs, 2 armer.

1 Like

Arm 1 er forbehandling ved dag -28 og -21
Arm 4 er forbehandling ved dag - 14

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/presentations/capital-days/4%20Arne%20Kolstad.pdf
Slide 13 og |4