Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Litt av salgsargumentet til investtech er vel at det faktisk skal være helt automatisert og derved helt objektivt, total teknisk analyse.

Men modellen gir et litt snålt utslag i tilfellet nano.

1 Like

Er inne i Nano, TRVX og Funcom.

Er veldig risikovillig og er klar over at alt kan gå rett til skogs når som helst :wink:

3 Likes

Hvis du er veldig risikovillig i biotech så kan kanskje noen lodd i PCIB vurderes også? Jeg er med i NANO, TRVX og PCIB. Egen tråd her på forumet om PCIB.

1 Like

Litt avhengig av hvordan en tegner, så nærmer vi oss at den lengste oppadgående trenden treffer den nedadgående fra ATH:

Litt blanda drops hvordan folk handler:

2 Likes

Kan du forklare hva vi får i krysset?

Når vi får krysset så kommer aksjen enten til å gå opp, ned eller flatt. :slight_smile: Enkelt!

4 Likes

:joy:Altså helt normalt.

Det er ikke det som kalles dødskryss?

1 Like

Dødskryss er vel helt konkret navnet på at SMA50 krysser under SMA200.

Mens at f.eks SMA25 krysser under SMA50 er et bearish kryss.

Det man kan få når en oppadgående og nedadgående trend møtes er vel gjerne at enten den nedadgående trenden enten reverserers, eller skyter fart?

1 Like

Ok, takk skal du ha.

@Duogdu

Symmetrical triangles tend to be continuation break patterns, meaning that they tend to break in the direction of the initial move before the triangle formed.

Mao. skal denne formasjonen indikere at vi skal ha breakout på oppsiden men det må være to bullish candles for å validere breakout.

Les mer her:

1 Like

Er det ikke descending triangle hvis du tegner en flat bunn når du zoomer inn?

[quote]Descending Triangle
A descending triangle is an inverted version of the ascending triangle, a breakdown pattern. The lower trendline should be horizontal from identical lows, indicating a support price level. The upper trendline should be falling diagonally towards the apex. The breakdown occurs when the final price collapses through the lower horizontal trendline support as a downtrend resumes. The lower trendline, which was support, now becomes resistance.
[/quote]

1 Like

Jo, som jeg sa, litt avhengig av hvordan du tegner. :slight_smile:

Teknisk ser det jo helt nitrist ut akkurat nå, men klokka tikker for at det kommer nyheter.

2 Likes

Hyggelig å stille spørsmål på tekinvestor :grinning:
Er klar for oppgang jeg, passe godt lasta.

@Alex Har vurdert PCIB også, men må lese meg opp litt mer først. Har vært helt ute fra markedet i flere år, og har litt innhenting av info foran meg :slight_smile:

2 Likes

Jo, du har helt rett. Men den eneste grunnen til at det scenarioet skal utspille seg er hvis resultatene fra ARM VI er dårligere enn forventet. Jeg kan ikke se noen annen grunn til at kursen skal ned til 55 kr pr.d.d.

Halvrelevant: http://labiotech.eu/wilex-telix-cancer-antibody-conjugate/

Shortposisjonen som var i registeret er nå dekket inn så den er under grensen:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Credit Suisse bare kjøper og kjøper.

2 Likes

Er det de som dekker inn?

Radforsk jobbet i helgen, nå er podcastet ute!

Listen to Radium - Episode 6 by Radium #np on #SoundCloud

3 Likes

@Evilfreud, jeg gikk gjennom tråden litt for å se hva som egentlig har vært skrevet om emisjoner.

Det stemmer at ja, tidspunktet for emisjonen kom et drøyt år før jeg trodde det ville bli aktuelt, men så hadde også kursen i desember gått veldig mye høyere enn til og med jeg som er temmelig bull hadde trodd. (Jeg tippet 93 til nyttår en gang på høsten.)

Men jeg hadde skrevet at om de valgte en selvstendig approach for go to market så trengte de mer cash, og nå er det det de har posisjonert seg for.

En vekstemisjon med noen få prosent utvanning og noen få kroner rabatt fra ATH er et bullish event, uansett om det nødvendigvis gir en midlertidig demper på kursutviklingen når store investorer får anledning til å kjøpe mange aksjer til fastpris istedet for å hente dem i det daglige på børsen.

Og så kommer jo det subjektive spørsmålet, jeg velger å tro at Dahle IKKE har solgt aksjer fordi han hadde fått kalde føtter, men du må jo selvsagt gjøre dine egne disposisjoner. Q1 kommer til å vise om kursfallet har vært en voldsom overreaksjon eller ikke.

2 Likes