Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Fundamentale forhold 2019 (NANO)

30 mai ville være temmelig raskt å skaffe en habil programmerer i dagens arbeidsmarked, så ja å finne en passende profil som CEO til et biotechstartup i Norge er fort ja.

At jeg heller mot å tro at det kan være realistisk både da og enda tidligere er fordi det kan hende prosessen har pågått en stund, og fordi vi har et styre med stor reach i miljøet.

4 Likes

Ser CEO emnet er oppe til diskusjon igjen.
Kanskje @Spot-On har lyst å utdype hva han visste som vi andre ikke visste for snart 2 uker siden :wink:

Er jo ikke kommet noen ny CEO enda, så om det var noe info der ute som skulle tilsi det som ikke har materialisert seg så er jo det interessant hvorfor det ikke skjedde. Håper du kan utdype hvilken kunnskap du satt på Spot-On?

2 Likes

Så så gutter, nå må dere vise oss at vennskapet dere etablerte da kursen gikk sterkt opp stikker dypere enn nedgangen nå, enten vegar er ute eller ei:)

Spot: Får du ut fulle aksjonærlister for tiden?

15:48:23 55,00 5 000 ?

Bra deal det tror jeg :slight_smile:

Det er blitt tatt opp før, med disse Aksjonærlistene. Noen mener at dem skal være tilgjengelige for alle aksjonærer og i dette tilfellet, Nordic Nanovector skal ha disse listene hos seg.
Er det slik at man må betale for å få dem ut ? eller ikke ? Ser at Spot-On har liste tilgjengelig ( men vil ikke dele her, som jeg har full forståelse for dersom han har måttet betale for dem) .
Det ble lagt ut et Excel ark over alle aksjonærene her på forumet den 14/2-18, men det ble kanskje bare med den ene gangen ?

Du kommer veldig langt med å følge med i tråden:

2 Likes

Slettet en del innlegg her nå. Personangrep kan fort føre til utestengelse… så vidt jeg kan se hadde @vegar_beider et legitimt spørsmål om infoen @Spot-On satt på rundt ny CEO. Dersom du ikke vil fortelle hva du vet er det greit @Spot-On , men å skryte av at du vet noe ikke alle andre vet og aldri dele det er ikke helt i forumets ånd.

17 Likes

@pdx dette er en skikkelig misforståelse. Dette som ble sagt om ny CEO ble sagt i happy moment - ingen grunn til å reagere negativt over det. Må lese alt for å forstå settingen. 1 - 0 til @Spot-On . Han har delt velvillig så håper ikke at dette gjør at det blir taust.

1 Like

Anyways, US går bra i dag, folk snakker om YOLOs og ATH. Nasdaqs biotech index er +2.14%…

Så - NANO ned 2% i morgen eller? Greier vi mer?

1 Like

Bra du står på, Spot! Håper at dere deler info om hvordan det går med klagesakene…
Har vært i tenkeboksen på hvordan jeg skal håndtere det selv en stund, spesielt etter den siste webcasten. Der synes jeg TK var noe kort i svarene. Nano legger jo ut top 20 selv, men det er kanskje ikke så mye hæssel å legge ut evt top 50.
Tror det er et poeng å følge med på listene mtp
hvor BP kan finne på å gjemme seg.

Jeg tror også at vi får en ny CEO snart.

Falt tre dager på rad nå, duket for tre kroner opp i morgen.

2 Likes

Virket som om de kun tenkte på å liste ut aksjonærene på hjemmesiden når spørsmålet kom opp. Alle skjønner jo at 8000 navn vil bli litt tungt på en side. Virket ikke som om de tenkte på muligheten å laste opp ett lite excelark en gang i måneden og publisere den via en url på f.eks samme side som top 20 ligger.

3 Likes

Jeg har endt opp med å ta feil HVER - ENESTE - GANG jeg har spådd oppsving så jeg kjører en revers i kveld.

1 Like

Det er et godt forslag, SK.
De er jo forpliktet til å ha infoen tilgjengelig på kontoret.
Edit: Har en viss forståelse at de må holde kortene tett mtp forskningen, slik at de selv får eierskapet til den. Konkurransen er stor.
Aksjonærlistene er noe annet…

Du hørte på stemmen til Tone at hun sitter siste dag i måneden og manuelt puncher inn topp 20 sånn “var det 326 687 aksjer på 11? Nei faen, det var nr 10 -men der står det jo 350 000, åja han er ny han… Jaja, dette går bra… Bare 10 igjen nå og 5 timer til jeg skal stå opp.”

“WE HAVE OVER EIGHT THOUSAND SHARE HOLDERS”

3 Likes

Haha, jeg tipper de synes dette er et irriterende mas.

Men det er vel ingen andre selskaper som praktiserer så heftig innsyn rett på hjemmesidene sine heller, så jeg vet ikke nødvendigvis om jeg vil holde nano til høyere standarder enn andre.

Hadde likt om de kjørte ukentlig topp 20 sånn som photocure gjør.

1 Like

Synes diskusjonen rundt det juridiske vedrørende innsyn i aksjonærlistene er meget interessant. Kudos til @Spot-On for å ha trukket dette frem i lyset, og det blir på generell basis spennende å se hva som kommer ut av klagesakene.

Samtidig må det påpekes at dette er noe NANO ikke er spesielt dårlig på. Finnes det et eneste selskap notert på Oslo børs som publiserer alle aksjonærene på hjemmesiden sin?

Jeg ser for eks. at Statoil nøyer seg med en liste fra september : https://www.statoil.com/no/investorer.html#our-shareholders

Edit: Ser at @Savepig postet noe av det samme mens jeg skrev.

1 Like

Interessant å se formuleringen til statoil:

“In accordance with the recommendations of Oslo Stock Exchange, Statoil publishes the list of our largest shareholders. List current as of September 2017:”

Nå skal det sies, at når det gjelder tilgang til aksjonærlister, så virker det jo absolutt som om @Spot-On har sitt på det tørre.

1 Like

Ettersom flere, inkludert @pdx , ser ut til å tolke dette som om at jeg hevder at jeg vet noe alle andre ikke vet - så kan jeg altså avkrefte dette.

Hvordan det er mulig å tolke det på den måten er for meg en gåte, gitt det jeg skriver nedenfor.
Men, alt er vel mulig hvis man er virkelig keen på å lese andres innlegg på verst tenkelig måte.

Påstanden som fremsettes om at undertegnede “aldri deler” finner jeg helt urimelig.
Enkelt og greit!

8 Likes

Det virker som om flere har tolket det du har skrevet slik jeg har, men for all del, jeg snakker bare for meg selv. Let’s move on.

3 Likes