Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Greit nok det, men hadde vært greit å vite hva de legger i økt Burnrate.
Skjønner at dette er med tanke på oppstart av Paradigme og Archer-1 i 2018.

Og vi kan lese av tallene at det ble brukt 295,6 millioner kroner i 2017, hva er da forventer at de kommer til å bruke i 2018 sånn ca?

Costa sa ordrett: "We dropped that!"
Det vare vel ett samarbeid med Affiody i Sverige så vidt jeg husker. Synd er det uansett. I det lange løp burde de ha flere ben å stå på og dette var en interessant vei å gå…

Skal vi konspirere litt :slight_smile: : Kanskje har det noe med hva en oppkjøper vil være interessert i at Nano har av produkter i sin pipeline?

1 Like

Fra kvartalsrapporten: During 2017, the company advanced early stage research in collaboration with its partners aimed at identifying an effective payload for the chimeric anti-CD37 antibody for development in leukaemia. A shortlist of payload candidates has been determined to conclude the selection process for further development during 2018. As a consequence, with concentrated efforts and resources on these leading discovery projects and considering the current challenging market landscape in multiple myeloma, the company has decided to discontinue the Affilutin project.

Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector vil presentere resultatene fra forløperen til Paradigme-studien, Lymrit 37-01, på ASH 18-konferansen.
Det sier konsernsjef i Nordic Nanovector Luigi Costa til TDN Direkt på selskapets kvartalspresentasjon tirsdag.

  • Paradigme-studien er nå åpen for rekruttering, og vi venter på myndighetsgodkjenninger for å starte studien i flere land. Data fra forløperen til Paradigme-studien, Lymrit 37-01 fase 1/2a, vil trolig presenteres på ASH-konferansen for 2018, sier Costa til TDN Direkt.

Costa sier selskapet ser en betinget godkjenning som en mulighet for Betalutin.

-Vi vil arbeide for å få Betalutin ut til pasientene så raskt som mulig, og vil vurdere flere muligheter som eksempelvis betinget godkjenning, som vil kunne åpne for markedsføring før studien er avsluttet. Dette har blitt vanlig for tilfeller der man ikke har noen gode behandlingsalternativer, og man kan vise resultater som er vesentlig bedre enn det som er godkjent tidligere. Jeg mener vi har det, sier Costa.

Selskapet venter å levere Paradigme-studien til FDA i USA for markedsføringsgodkjenning ved utgangen av 2019, og selskapets kontantbeholdning vil vare frem til dette tidspunktet, sier Costa. Selskapet har ved utgangen av fjerde kvartal en kontantbeholdning på 757 millioner kroner.

-Vi venter økte kostnader fremover, ettersom vi setter i gang Paradigme og Archer-1 studiene samt fase 1 med Humalutin. Videre venter vi økte administrasjonskostnader i forbindelse med forberedende kommersialiseringsaktiviteter for Betalutin, sier Costa.

PARADIGME-studien vil foregå i mer enn 20 land, og vil fordele pasienter randomisert mellom to armer med dosering på henholdsvis 15 MBq/kg Betalutin og 40 milligram lilotomab, og 20 MBq/kg Betalutin og 100 milligram/m2 lilotomab, med 65 pasienter i hver. Studien vil ikke ha en kontrollgruppe ettersom dette ikke er vanlig for tredjelinjestudier der pasientene allerede har vært gjennom to behandlinger tidligere, sier Costa.

[email protected] TDN Direkt, +47 21 95 60 70

2 Likes

Samtidig har han sagt at det ikke vil bli noen interrimanalyse av data fra PARADIGME. Jeg får ikke datastopp på PARADIGME til å stemme overens med tidlig markedsgodkjenning?

Svarer deg litt seint på dette nå som det jeg har fått lest gjennom alle innlegg i tråden. :smiley:

Ja verdien på PSU-ene settes til 20 øre, men hvor mange PSU-er de faktisk får avhenger av i hvor stor grad de oppfyller milepæler og oppnår en økning i aksjekursen over en treårsperiode.
Starten på treårsperioden er vi i nå.

Fra ekstraordinær generalforsamling 2017 kan vi lese at:

Den aksjekursbaserte multiplikasjonsfaktoren vil være basert på utviklingen i Selskapets aksjekurs
gjennom en treårsperiode, basert på volumveiet gjennomsnitt av aksjekursen de første 30
handelsdagene etter tildeling og de siste 30 handelsdagene før utgangen av opptjeningsperioden.
Basert på denne beregningen vil en større økning i aksjekursen enn 60 prosent resultere i en
aksjekursbasert multiplikasjonsfaktor på 100 prosent, noe som vil medføre full opptjening av
halvparten av PSUene

Vi er fremdeles innenfor de 30 handelsdagene for opptjeningsperioden, startet 29. januar 2018. Og volumet har vært relativt høyt rundt 69-71 kr. Det gir i så fall en kurs på ca 112 kr i slutten av januar 2021 for å få tildelt halvparten av PSU-ene. Bør gå greit…

Den prestasjonsbaserte multiplikasjonsfaktoren kan man lese mer om i vedlegget her. Jeg har meldt til NANO for noen uker siden for å få forklart hva dette innebærer for den neste treårsperioden, siden dette er fryktelig ullent. Har ikke fått svar.

http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Vedlegg%203%20-%20Revidert%20forslag%20til%20aksjebasert%20incentivprogram.pdf

1 Like

Fikk hørt gjennom webcast i ro og mak nå. Som forventet er vel inntrykket. Litt skuffet over at Archer guides til H22018, men såvidt jeg ser helgraderer de seg her. De sa de sendte inn søknad i desember og så kjøres vel samme løp som i Paradigme med godkjenning og innrullering. Jeg tror first patient dosed kommer fortere her enn de som sier alt skjer i desember. Q2-Q3 kanskje?

Forøvrig direkte pinlige spørsmål fra enkelte. Typ: skal dere ha en emisjon etter FDA godkjenning er jo bare teit. Hva skal de si liksom? :roll_eyes:

3 Likes

de søker vel denne på Data fra forløperen til Paradigme-studien, Lymrit 37-01 fase 1/2a tenker jeg…

tror du Nano kjører kassa tom før en evnt emisjon da…?
med denne cashburnen er jo kassa tom til 2H2019

Da stiller det seg jo annerledes, og vil være en megatrigger. Om dette er faktum burde man hatt stort fokus på det i presentasjoner at man søker ASAP på bakgrunn av disse dataene.

Jeg tror ikke man kommer til å søke markedsgodkjenning på bakgrunn av 37-01. Etter min mening er datagrunnlaget for lite og inklusjonskriteriene for vide.

Så dårlig som copanlisib virker, er det bare et spørsmål om tid før de aktuelle pasientene igjen får tilbakefall og blir kanditater for Betalutin.

3 Likes

Så vidt jeg husker forøvrig en problemstilling som allerede har blitt diskutert, på CMD, ca 10 min før slutt. Spørsmålet etter at jeg har spurt om CD 37 i DLBCL.

Altså ikke noe nytt i forhold til det som ble kommunisert på Q3.

Hei hei folkens.

Skal vi få Nano tråden opp å gå igjen?

I god stund har mye vært snakk om grunnløse diskusjoner om utsettelser og nå er “burn rate” blitt tema.

Alle vet at bio-tech tar tid og som LC sa i dag. “Ballen nå er på myndighetene”… Og heilt ærlig, kommer det som en bombe at man bruker mer penger jo nærmere “målet” vi kommer?

Under Q/A seansen så tyder det på utopiske forventninger til selskapet. Spør dere selv, hva grunnlag kommer påstandene deres fra? Er Nano unikt dårlig eller er bio-tech verden bare slik? Til det siste så er bio-tech verden akkurat slik som Nano er og oppfører seg.

Alt jeg ber om er å tenke seg to ganger og se de store linjene og ikke dag for dag kurs utvikling.

2 Likes

Costa sier:

  • Hva mer må man se for å bli overbevist?
  • og får med en kommentar litt tidligere i presentasjonen om at 2 år i biotech er som i morgen.

Jeg er overbevist om at dette er riktig aksje for meg. Betalutin blir medisin i 3. linje FL og resten er ren bonus. To år klarer jeg lett å vente på noe godt (og da snakker vi ikke @Lama -år). I mellomtiden får jeg bare nyte muligheten til å kjøpe stadig flere rimelige NANO-aksjer, men frykter at muligheten bare byr seg frem mot ASH2018 :wink:

Om jeg ikke husker feil var mDOR for Copanlisib rundt 12 mnd, så de første kan kanskje være tilgjengelige snart. :slight_smile:

Enig med deg. Jeg har kjøpt en god del idag, har litt kr igjen just in case den faller videre + jeg har gått igjennom større utgifter jeg har frem til desember, og den summen har jeg i cash.

Så min nano beholdning trenger ikke røres, og det føles godt. Me not happy, me superhappy :smile:

1 Like

Vet ikke om jeg er enig i at det tyder på utopiske forventninger. Men dagens Q&A tyder på at (norske) investorer er interesserte i en mer åpen tilbakemelding på hva som skjer i selskapet. Det synes jeg vi fikk idag, selv om flere spørsmål forble ubesvart.

Jeg var selv fornøyd med at det ble informert om hvordan mDoR vil utvikle seg etterhvert som dataene modner, for det er noe jeg selv forgjeves har prøvd å utdype for baissere på nye Hegnar.
Jeg sendte inn spørsmål om når vi kan forvente oppdatert mDoR. Svaret var at det kommer sammen med hele datasettet i desember 2018, og da ønsker jeg å se kraftig økning i “Partial Response”-gruppen. Hvor mye som er realistisk vet jeg ikke da jeg er kjemiker og ikke kreftforsker.:man_scientist:

2 Likes

Da denne tråden har blitt enormt stor og uoversiktlig starter jeg en ny og lukker denne.

Fortsett praten her: Nordic Nanovector generell tråd 2018 (NANO)