Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tenkte vi kunne diskutere litt potensialet i Nano mens vi venter på 20/100 resultatene :slight_smile:

Nano har pr. dags dato EN produktkandidat i Betalutin. De sikter produktet inn mot 3. og 2. linje behandling av NHL. De anslår dette markedet til å være verdt 3.5 mrd dollar innen 2025 (2.3 mrd. dollar i fjor). Det er bare å lese presentasjonen fra Jeffries: (slide 8).
http://www.nordicnanovector.com/uploads/images/Financial-Reports/NANO_Jefferies%2015%20November%202016%20-%202V.pdf

Får de godkjent Betalutin til 1L FL kan man legge på 1.4 mrd dollar (totalt 3.7 mrd dollar).

De andre produktkandidatene og bruksområdene for Betalutin vil ikke materialisere seg før tidligst 2020. Myeloma er ikke vits å snakke om engang, dette er i oppdagelsesfasen (slide 5).

Jeg mener alle kursmål må ta utgangspunkt i de faktiske tallene selskapet har presentert. Lykkes Nano, tenker jeg Big Pharma kommer og kjøper selskapet opp med en stor budpremie.

Algeta ble solgt for 17 mrd. Før dette fikk de partneravtale med Bayer verdt 5 mrd. Så totalpris Algeta var 23 mrd. Hvis Betalutin lykkes har markedet Nano skal inn i en verdi på rundt 20 mrd kroner (med dagens dollarkurs). La oss anta at Nano tar 20% av dette markedet (jeg tror mer, men la oss være konservative). Det gir oss en omsetning på 4 mrd. kr årlig.

Legger vi på en p/e på 10 (igjen, altfor lavt - sjekk peers, men la oss være konservative) gir det en mcap på 40 mrd. kroner.

Nano kursen kan altså nå opp i en pris på 10x dagens kurs (89) eller 890 kr pr. aksje ved en slik mcap.

Ja, det høres useriøst ut, men sjekk tallene og gjør dine egne beregninger. Har jeg misset noe? :slight_smile:

3 Likes

hei nocturne.
Jeg antar du mener 20 prosent omsetning av 20 milliarder kroners marked og ikke dollar. eller?

mvh

…korrigering: 20 prosent av et 20 milliarder kroners marked

Jeg tror jeg selger 10% på 1000kr og sitter med resten. :joy:

@tekdude - du har selvfølgelig helt rett. Skal rette på tallene :slight_smile:

Bakgrunn:

Dette med at pasienten bare kan dra hjem må jo være helt enormt.

  1. Strålebehandling kan fint ta 1-2 måneder, hvor pasienten kanskje må bo på sykehotell eller sykehus og møte opp hver eneste dag.

  2. Selve strålingen tar kort tid hver gang, men det er flere teknikere som gjør innstillinger. La oss konservativt si at det går med 2-3 arbeidstimer hver gang en pasient skal bestråles, og gange dette med 35 behandlinger.

  3. Hva hvis pasienten blir syk i løpet av perioden og ikke kan gjennomføre behandlingen. No such problem med betalutin.

3 Likes

Hehe. lett å blingse på en lørdag;) ellers ser jeg det samme potensialet som som deg. hilsen en jevnlig shopper av nano siden september 2016:)

Update:
Med hoppet som kom rett etter denne posten, så er vi langt over SMA50:


Kjempingen mot SMA50 fortsetter, er det på tredje forsøk og enda en gang senket bar vi skal komme over?

Måtte sette helt opp til SMA88 for å finne et glidende snitt som ikke har blitt brutt nå.

Pang? Åtte.

Fant det, Reuters:


Hun her er journalisten:


Omsetningen har vært utrolig lav i det siste, så det skal ikke mer til enn et par halvstore kjøp på børsen før kursen går flere prosent.

Finner kun dette på twitter:

3 Likes

Da er vel ferden mot emisjonskurs (i første omgang) offisielt i gang. Costa hadde vel ikke uttalt seg slik om han ikke hadde gode ting på lager.

1 Like

Altså, dette er jo litt bullshit, for det er INGENTING nytt her som ikke har vært skrevet siden emisjonen.

Men det er jo fordi at aksjen kan gjøre sånne hopp jeg har vært utrolig forsiktig med å vekte meg ned.

5 Likes

Det var sykt å se… bare en smakebit på det som kommer! Veldig deilig med 70% av kapitalen i Nano i dag, hehe :slight_smile:

2 Likes

Latterlig! Jeg har bare fått lasta opp halvparten av nanoene jeg skal ha ;(

99 gikk fort…

Jeg ville egentlig vente med å switche mye aksjer fra funcom 2.0 til Nano, men når den går såpass på en sånn melding så måtte jeg bare inn igjen. Vet ikke helt åssen jeg skal fordele det, men men får slikke fingeren og gjette.
Melding: hvis vi har et godt produkt så er det bra.
BOOOM opp 10 %.

Hegnar skriver villig vekk:

Er så latterlig når man sammenligner med funcom egentlig, der skal det baises.

Biotech selskap med 5mrd i mcap og bare utgifter. HAUS HAUS

4 Likes

Hehe, ja Hegnar har vært ganske pro nano hele tiden.

DN derimot hater Nano like mye som Funcom.

2 Likes

Strengt tatt gjelder det vel da for oss (mer opplyste?) å utnytte hause- og baise-mentaliteten til mest ekstreme? All is fair when trading stocks? :wink:

1 Like