Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Registrerer det er litt blåsing rundt opsjonene ledelsen uttrykte at de ønsket til seg selv, og for å være i mer gunstig posisjon til ansettelser tror jeg de nevnte på Q3/CMD.
Hvorfor er det negativt klima til dette?
Trodde da det var bred enighet om at det er snakk om ledelse som har gjort en fremragende jobb.

1 Like

Min personlege ståstad, utan å ha sett for mykje på forslaget frå styret angåande opsjonar endå, er at det er eit viktig middel for å kunne tiltrekke seg fagpersonar i verdensklasse. Sjå berre på det Renoldi framførte under CMD og kva betydninga av dette vil vere for lansering av Betalutin. No har NANO leita ei stund etter CMC Regulatory Affairs Manager; kanskje med ein ekstra gullerot i framtidig gevinst vil gjere NANO istand til å hente inn nye leiarar i topp klasse. Kva tenkjer dykk?:slight_smile:

6 Likes

Skriver under på det du sier her. Angående opsjoner til ledelsen så er dette en videreføring av de opsjonene de allerede har hatt lenge nå, bare at de må fornyes da de har utløpsdato. Eller tar jeg feil?
De gjør jo en kjempejobb, eneste utryggheten er jo på diverse forum :sweat_smile: se bare hvor bra det fundamentale har gått det siste året? Og hvor på hugget de er mtp å planlegge framtida, kommersialisering etc? :+1: :heavy_dollar_sign::dollar::moneybag:

2 Likes

Jeg mener at vi skal trøkke til og gi dem det de vilha. Greit å lønne de som allerede er her, men viktigere er det at vi sikrer gode hoder når vi går inn i neste fase.

3 Likes

En artikkel som nesten beskriver Costa og Nordic Nanovector perfekt sånn som jeg oppfatter det. Og som også poengterer viktigheten av gode insentivprogrammer for å skaffe og beholde talent.

https://www.trinet.com/hr-insights/blog/2015/overcoming-the-top-4-human-resource-challenges-in-biotechnology-startups

6 Likes

Tror dette er av årsaken til misnøyen med opsjonspakker.
Føles som en form for ad hominem, ta ledelsen for kurs, ikke berømme de for arbeid i NANO og fremme selskapet videre. Bruk av kurs og eget papirtap, som årsak til protester til opsjonspakker for en ledelse som har gjort en sterk jobb.

1 Like

Helt enig i det, er en enkel måte for baisserene å liksom komme med rasjonell kritikk istedet for bare piss.

Jeg synes bare det er grådig å vanne oss små ut så mye. Hvis strike price hadde vært i nærheten av nåværende børskurs hadde det vært mer OK.

De vanner ut med ca 1% med de 500.000 nye aksjene som kommer, og hvis de følger praksis fra tidligere blir det en snittkurs på de på den uka de tildeles, altså rundt 20 desember.
De 3.5 mill er allerede tildelt for lenge siden, dette er jo en videreføring av de. Hvis jeg ikke har lest noe feil da. Men de får IKKE aksjer til 20 øre altså :sweat_smile::+1:

2 Likes

OK, da er det greit. Jeg gadd ikke lese dokumentet så nøye. My bad :wink:

2 Likes

Faen for en møkkaksje å sitte rolig med. :roll_eyes:Men satser på at taktikken min seirer til slutt. Denne akskjen er jo pil råtten for tiden der det fundamentale blir helt oversett. Håper virkelig på noen skikkelige “good news” så shorter-svina og trader-baiserne brenner fingerene for godt. Ja, merker jeg er litt oppgitt over kursen - Nano har aldri sett bedre ut, men kursen et utvilsomt infisert med noe som ikke engang Betalutin kan ta knekken på. For trøste oss med at de største investorene sitter rolig eller øker sine posisjoner. Detter den lengre ned nå, så går jeg over i kjøpsmodus :tired_face:

1 Like

Jeg skjønner frustrasjonen. Den blir jo enda større når man ser folk skryter på seg gevinst på 2-300% i kryptoverden på en brøkdel av den tiden det tar før Nano oppnår en slik avkastning (for min del). Men jeg har aldri mistet troen og er sikker på å bli rikelig belønnet med tiden. Erfaringsmessig har det aldri vært lurt å hoppe av et tog og gå over i et annet bare for å oppleve at toget man hoppet på mister fart mens toget man hoppet av har forlatt perrongen for lenge siden. Det er min største frykt og min akilleshel når det kommer til denne aksjen :disappointed_relieved:

4 Likes

Vet du, jeg tror flesteparten tror de skal dele ut 3,5 millioner NYE opsjoner til ledelsen, til en latterlig pris fra 14 kr og oppover, og en del tror de får de aksjene for 20 øre. Derfor ramaskriket overalt!
Men de eneste nye er 500.000 prestasjonsbaserte til NYE ansatte :slight_smile: :+1:
Men de 3.4 og noe millioner opsjonene på fra ca 14 kr til ca 90 kr er tildelt før, derfor den lave prisen på noen av de. De bare videreføres.
Som sagt, hvis jeg ikke har misforstått helt da :slight_smile:

3 Likes

Jeg tror ike det er noe galt med det fundamentale, eller at opsjonene er det som plager aksjen for tiden. Nei, det er nok shorterne som rævkjører nano i senk…og det vil ikke forundre meg om det samme skjer i hele 2018 også. Småsparerene er borte vekk, interessen (for nano) er ikke som i fjor…OG shorterne vinner alltid!

Ja, har luktet litt på krypto selv, Hadde jeg fått handlet krypto enkelt via Nordnet, så hadde jeg nok vært inne. Men gjør som deg og satser på Nano. Jeg har valgt min investering nøye, og jeg kan ikke tenke meg noe annet enn Nano, men etter siste tids bekreftninger på at Betalutin faktisk er i ferd med å lykkes med å komme på MARKEDET, så skulle man tro det ble rift om de få aksjene som er til salgs. Suksessen er mer eller mindre et faktum og blir bekreftet av flere, likevel daler kursen??? Hva må til liksom? Nei, selg hele skiten til BF en grei pris, så kan vi få slutt på denne torturen det er med så sitte long i denne aksjen. :sleepy:

1 Like

Tar heller ut skuffelsen før ASH enn etter. Nå går vi inn mot en konferanse med utbanka kurs. Så kommer paradigme og archer-1 etterpå. :slight_smile:

2 Likes

Ja, ikke misforstå @anon21766851 Jeg skal være med til “the bitter or sweet end” Er bare så jæ…lei den triste utviklingen i aksjen. Skal det aldri løsne?

Jeg ser den, men dette løser seg!

Noen ganger, når jeg er litt trist, fyrer jeg opp presentasjonen til Marco Renoldi fra CMD. Prøv det! :slight_smile:

5 Likes

Du vet du er Nanoaksjonær når… :joy:

11 Likes

Ser MANGE på HO også tror alle opsjonene er nye, at de går for 20 øre osv… Dette sier Wikipedia:
Aksje
Fra Wikipedia, den frie encyklopedi

En aksje er en eierandel i et aksjeselskap eller et allmennaksjeselskap. Alle aksjene i et selskap skal ha samme pålydende verdi. Aksjenes pålydende verdi multiplisert med antall aksjer i selskapet utgjør selskapets aksjekapital. Ofte vil kursen på en aksje avvike fra det som er pålydende. Kursen vil komme an på de underliggende verdier i selskapet, samt hvordan markedet anser selskapets fremtidige muligheter for inntjening.

OFTE VIL KURSEN AVVIKE FRA DET SOM ER PÅLYDENDE. osv :wink: