Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Hvordan blir det lagt frem til menigheten på Ash ?? Dem legger vel ikke bare en bunke med papirer på et bord ,så kan folk gå og kikke på det liksom…?! Han Arne må vel åpne kjeften på en eller annen måte ? :thinking:

Stort konferansesal(tenk telenor arena med mange hundre stands). NN har egen stand. Postere henger oppe ved stand. Arne står ved stand og snakker om poster.

2 Likes

Ja, han står foran en poster sammen med hundrevis av andre og snakker til folk som går forbi eller kommer for å kikke på. Det ser litt ut som dette bare mye større (Arne er ikke representert på bilde):
image sk

7 Likes

Igjen: Poenget er ikke formatet, men nåløyet.

Spennende resultater. Nå må vi få satt igang Archer-1 her.

Mulig jeg går litt i surr. Men prøver å telle. Og jeg har kommet til fire Nano-greier på ash.

Paper: Cell Cycle Kinase Inhibitors Potentiate the Effect of <sup>177</Sup>lu-Lilotomab Satetraxetan in Treatment of Aggressive Diffuse Large B-Cell Lymphoma Cell Linesbe

https://ash.confex.com/ash/2018/webprogram/Paper110200.html

Kjøpte en liten post rett før klokken to i dag, funka bra det. Tenker å øke litt etter hvert, så oppgangen kan godt drøye litt for min del :relaxed:

Nå spurte noen om formatet så da svarte jeg. Og det er ikke et nåløye. Hva var det som ble sagt her? 3000 av 5000 får innvilget? Det er mer som en sil :+1:

Men kødd til sides. Det er viktig at dem er der for å presentere resultater, men jeg hadde blitt syyyyykt overrasket hvis de hadde fått avslag med det studie de kjører.

4 Likes

Oral and Poster Sessions

Abstracts selected for oral and poster presentations represent important, novel research in the field of hematology and are considered the best of thousands submitted for the ASH annual meeting.

(http://www.hematology.org/Annual-Meeting/Oral-Posters.aspx)

Igjen, du ser på program. De fleste er sånn. Her er BerGenBio sine. Same shit:
Og den ene er bare pre-klinisk. Dette er postere.

image
image

Har ikke kommet ut av tellinga. Jostein Dahle og Nano har FIRE abstrakter på ASH.
Found 4 matches
Displaying 1 to 4
[ 1 ]

  1. Cell Cycle Kinase Inhibitors Potentiate the Effect of 177lu-Lilotomab Satetraxetan in Treatment of Aggressive Diffuse Large B-Cell Lymphoma Cell Lines

Result Type: Paper
Number: 1371
Presenter: Sebastian Patzke
Program: Oral and Poster Abstracts
Session: 605. Molecular Pharmacology, Drug Resistance—Lymphoid and Other Diseases: Poster I
Time and Location:
Saturday, December 1, 2018: 6:15 PM-8:15 PM
Hall GH (San Diego Convention Center)
Search Result:

radiation Saturday, December 1, 2018, 6:15 PM-8:15 PM Hall GH (San Diego Convention Center) Gro Elise Rødland, PhD1*, Katrine Melhus2*, Jostein Dahle , PhD2*, Randi Syljuåsen, PhD1* and Sebastian Patzke, PhD1,2*1Institute for Cancer Research / Radiation Biology, OUH Norwegian Radium Hospital, Oslo,

  1. Targeted Alpha Therapy with 212Pb-NNV003 for the Treatment of CD37 Positive B-Cell Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL) and Non-Hodgkin Lymphoma (NHL)

Result Type: Paper
Number: 4422
Presenter: Amal Saidi
Program: Oral and Poster Abstracts
Session: 642. CLL: Therapy, excluding Transplantation: Poster III
Time and Location:
Monday, December 3, 2018: 6:00 PM-8:00 PM
Hall GH (San Diego Convention Center)
Search Result:

PM-8:00 PM Hall GH (San Diego Convention Center) Amal Saidi, PhD1*, Astri Maaland2*, Julien Torgue, PhD1*, Helen Heyerdahl, PhD2* and Jostein Dahle , PhD3*1Orano Med, Plano, TX2Research and Development, Nordic Nanovector, Oslo, Norway3Research & Development, Nordic Nanovector ASA, Oslo, Norway BackgroundEach year

  1. 642. CLL: Therapy, excluding Transplantation: Poster III

Result Type: Session
Program: Oral and Poster Abstracts
Time and Location:
Monday, December 3, 2018: 6:00 PM-8:00 PM
Hall GH (San Diego Convention Center)
Search Result:

Chronic Lymphocytic Leukemia (CLL) and Non-Hodgkin Lymphoma (NHL) Amal Saidi, PhD1*, Astri Maaland2*, Julien Torgue, PhD1*, Helen Heyerdahl, PhD2* and Jostein Dahle , PhD3*1Orano Med, Plano, TX2Research and Development, Nordic Nanovector, Oslo, Norway3Research & Development, Nordic Nanovector ASA, Oslo, Norway 4423 Hypertension

  1. 605. Molecular Pharmacology, Drug Resistance—Lymphoid and Other Diseases: Poster I

Result Type: Session
Program: Oral and Poster Abstracts
Time and Location:
Saturday, December 1, 2018: 6:15 PM-8:15 PM
Hall GH (San Diego Convention Center)
Search Result:

Effect of 177lu-Lilotomab Satetraxetan in Treatment of Aggressive Diffuse Large B-Cell Lymphoma Cell Lines Gro Elise Rødland, PhD1*, Katrine Melhus2*, Jostein Dahle , PhD2*, Randi Syljuåsen, PhD1* and Sebastian Patzke, PhD1,2*1Institute for Cancer Research / Radiation Biology, OUH Norwegian Radium Hospital, Oslo,

1 Like

2+3 og 1+4 henviser til det samme abstractet/posteren. I tillegg til disse to har vi også LYMRIT 37-01, så totalt tre presentasjoner :slight_smile:

2 Likes

Gratulerer NANOere med fine resultater

En ting jeg heftet meg med, som jo flere har kommentert er de strålende resultatene på MZL, som var (correct me if I am wrong) 4 pasienter av 9 med CR og 3 av 9 pasienter med PR, som da totalt gir CR på 44% og ORR på 78%.
OK ikke veldig mange pasienter, men ikke så få heller når man vet at sammenligningsgrunnlaget er Ibruvica med ORR på 48% og CR på 3,2%. Og de ble altså nylig (9. januar 207) godkjent av FDA

https://www.esmo.org/Oncology-News/Ibrutinib-First-FDA-Approved-Therapy-for-Marginal-Zone-Lymphoma

Og det var altså slik at:

“Prior to the approval of ibrutinib, there were no FDA-approved therapies specifically for this disease.”

Og pasientpopulasjonen var ikke allverden

" Accelerated approval was granted for this indication based on overall response rate (ORR)."

“The approval is based on results from the multicentre, open-label single arm, phase II PCYC-1121 trial assessing the safety and efficacy of ibrutinib in 63 patients with MZL who received at least one prior therapy, including all 3 subtypes: mucosa-associated lymphoid tissue (MALT; n=32), nodal MZL (NMZL; n=17), and splenic MZL (SMZL; n=14).”

Så vidt jeg kan regne ut så fikk Ibrutinib 2 CR på 63 pasienter, mens Betalutin har klart å få 4 CR på 9 MZL-pasienter…

Rent statistisk ser jo dette ut som solid bet,nærmest en soleklar vinner, men det skulle være interessant å vite om det er et scientific rasjonale for at Betalutin skulle virke ekstra godt på denne pasientgruppen

Det må opplagt være et spørsmål til kvartalspresentasjonen.

Vet ikke hvor satt ting er og jeg kan for lite om sånt, men er det mulig å rekruttere en “disproposjonal stor andel” MZL-pasienter inn i PARADIGME uten å “ødelegge” for plan A dvs 3L FL, men samtidig kunne få et pasientgrunnlag som kanskje kan gi en førstelinje-behandling på MZL??
Som jo blir nok et spørsmål til kvartalspresentasjonen.

Og til slutt kunne det jo være spennende å høre om hvilken “range” PR-pasientene ligger på for MZL, Har jo sett “water fall plottet” til Betalutin, og snitt-verdien på PR må jo sies å være relativt bra, dvs ligger disse 3 PR-pasientene høyt? Eks det er jo noe helt annet med PR på 80% enn på 40%.

Får litt samme vibber av disse MZL-resultatene som jeg fikk på PCIB sin gallegangsresultater første gang jeg så de, dvs nesten litt hjerteklapp.

Som sagt har jeg en svært beskjeden lyttepost i NANO, men har hele tiden vært klar på at PCIB, PHO og NANO er mine 3 absolutte biotekfavoritter. Og ikke noe er bedre om de 3 lykkes, men jeg kommer ikke til å stille opp på NANOs kvartalspresentasjon å spørre, men kanskje noen andre gjør?

Veldig interessert i å høre hva NANO har å si om MZL.

Er det en indikasjon NANO kan klare å skvise en førstelinje ut av fra PARADIGME?, eller er jeg helt på jordet??

24 Likes

Takk for oppklaring . Ser det nå. Får bytte skjerm.
Alternativt pusse briller.

Begynte å skrive et spørsmål her, men fant vel ut svaret selv, så da kan jeg jo dele begge deler :smiley:

Selskapet har nevnt at de skal presentere datasettet på Q3-presentasjonen. Cut-off for abstract var 1. august. Kan det tenkes at de skal presentere et oppdatert datasett på tirsdag, altså med cut-off nærmere 1. november? Eller tror dere de sparer på evt. nytt krutt frem til ASH?

Svaret jeg kom frem til er fra børsmelding fra 17. okt .

During this presentation, the Company will present updated clinical results from the LYMRIT 37-01 trial with Betalutin® in relapsed/refractory indolent non-Hodgkin’s lymphoma patients. These results will be published on 1 November in an abstract* that will be presented in a poster at the 60th American Society of Hematology (ASH) Annual Meeting & Exposition (1-4 December 2018).

Altså vil presentasjonen på tirsdag gjenspeile abstractet, og ikke nødvendigvis posteren som vises frem i desember :slight_smile:

2 Likes

PR ligger på over 50 % tumorforminskelse for NHL, så alle med PR har minimum 50 %…

2 Likes

Hm, siden jeg har surra litt i dag, så håper jeg at jeg kan bøte litt på synden med å lime inn donkeykongs oppsummering på HO (https://forum.hegnar.no/room/10/thread/ad

NANO - PARADIGME-populasjonen tar kaka, det blir medisin!

donkeykong

NANOI går kl 22:30913

Dagens abstract var meget innholdsrikt.

Det var et overraskende høyt antall pasienter. Alle 74 pasientene i Lymrit 37-01 er inkludert i abstractet. 71 med ≥ seks måneders-avlesning, og 3 med tre måneders-avlesning.

Tidligere i uken skrev jeg at vi burde være fornøyde dersom Betalutin fortsetter å vise konsekvent gode data. Det gjør Betalutin i aller høyeste grad. La meg illustrere:

Sikkerhet:
Sikkerhetsprofilen til en medisin i klinisk utprøvning er veldig viktig, og mange NANO-aksjonærer tar nok dessverre dette litt for gitt. Betalutin kan fortsatt vise til en meget god sikkerhetsprofil. Det kan virke som om 20/100 har en noe bedre sikkerhetsprofil enn 15/40, jf. abstract:
G3/4 neutropenia and thrombocytopenia occurred in 56%/56% (40/15 regimen) and 47%/42% (100/20 regimen).

Effekt:
Det er knyttet store forventninger til effekten av 20/100. I dag fikk vi data fra 10 pasienter, 8 med FL, som er indikasjonen NANO innrullerer i PARADIGME.
Tidligere rapporterte 20/100 FL-pasienter hadde 50% ORR. Dette skuffet markedet, men vi har gode grunner til å tro at det var en hick-up med denne populasjonen. Nå er den rapporterte totale ORR 69%. Dersom de ikke har vært noen abscopal-effekt for de første åtte pasientene (noe som er tvilsomt), oppnådde de åtte nye pasientene i 20/100 87,5% ORR.

Gjentar: De åtte nye FL-pasientene i 20/100 hadde mest sannsynlig 87,5% ORR.

Allikevel tror jeg NANO er mest fornøyde med dataene for FL-pasientene som har gjennomgått to tidligere behandlinger. Dette er PARADIGME-populasjonen, og dataene her er derfor særdeles viktig.
ASH 2017 var første gang NANO skilte ut denne populasjonen, og resultatene der var veldig positive. På ASH 2017 rapporterte NANO:
"FL with ≥2 prior therapies (n=32) ORR 66% CR 25%.
Nå rapporterer NANO:
"FL with ≥2 prior therapies (n=37) ORR of 70% CR 27%

Som vi ser er disse viktige tallene blitt ENDA BEDRE enn det som allerede på ASH 2017 var overraskende positivt. Disse dataene ble blant annet særskilt trukket frem i DNB-analysen post ASH 2017, og vil nok være gjenstand for oppmerksomhet fra analytikere fremover. Jeg tror Kolstad, Dahle, mfl. klør seg i hodet over at Betalutin ser ut til å virke BEDRE på pasienter som har gjennomgått flere behandlinger tidligere. Personlig funderer jeg på om dette har noe med antigenet CD37 å gjøre. Kanskje uttrykkes det mer CD37 etter flere behandlinger mot CD20, evt. medfører flere behandlinger at de CD37 antigenene som eksisterer blir mer mottakelig? Litt på samme måte som at CD37 oppregulerer CD-20.

-UANSETT er dette ekstremt positivt, og jeg antar at NANO vil ha veldig stort fokus på dette under q3. Dette er som sagt PARADIGME-populasjonen, og gode tall (høyere populasjon + høyere respons) her gir oss derfor grunnlag for å kalkulere inn høyere sannsynlighet for at dataene fra PARADIGME vil være gode nok for godkjennelse - VIKTIG.

-Mye viktigere enn hvilken dose som er best. For NANO er det helt irrelevant hvilken dose som viser seg å være best. Det NANO fokuserer på er nettopp PARADIGME-populasjonen. Denne bør også aksjonærene fokusere på.

Aldri glem at Copanlisib ble tilkjent Accelerated Approval basert på 104 pasienter med 14% CR og 59% ORR. NANO ligger til sammenligning foreløpig an til å få 27% CR og 70% ORR.

2+2=?

Betalutin blir medisin.

8 Likes

@dr.Stockman har allerede publisert den på fundamentale forhold tråden…

1 Like

Hehe, mye å holde styr på i dag …

1 Like

It’s ok :slight_smile: Det har vært mye i dag, men det har vært en super dag for alle aksjonærer :slight_smile: Nå er det bare å legge seg, sove godt, og gjøre seg klar til korreksjonen i morgen… Neida! Håper vi får litt mer trøkk før helga er i gang :facepunch:

4 Likes