Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Vil tro det er lett å rasjonalisere kombinasjonen for pasienten når de kan vise til monoresultatene i populasjon med median 69 år og en drøss tidligere behandlinger.

Archer-1 kan bli raskt rekruttert.

3 Likes

Ja, lettere å få tak på pasienter med bare en tidligere behandling også.

Jepp, jeg tror det kan bli en behandling som blir rådene i hele Norge på kort tid. Det er nok pasienter med tilbakefall av FL i Norge til at studiet kan bli gjennomført på rekordtid.

Tror etableringen av dette senteret også hjelper på for utprøving av nye og innovative medisiner.
Som Nano selv sier, og som det finnes plenty av referanser til, ‘‘In addition, developing novel “chemo-free” regimens for patients as an alternative to chemotherapy is desirable.’’

Blir ikke noe problem å rekrutere 20-30 pasienter her i Norge:

‘‘Årlig er det rundt 1200 nye tilfeller av lymfom i Norge, hvorav i overkant av 1000 er non-Hodgkins lymfom. Sykdommen kan opptre i alle aldre, men er absolutt vanligst i aldersgruppen over 40 år.’’

2 Likes

Nordic Nanovector Announces First Patient Dosed in Archer-1 Trial of Betalutin® plus Rituximab in Follicular Lymphoma

2018-11-02 07:00 GMT+01

Oslo, Norway, 2 November 2018

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the first patient has been dosed in the Archer-1 trial investigating Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in combination with rituximab (RTX) in second-line follicular lymphoma (2L FL).

Rituximab is a CD20-targeting monoclonal antibody that is administered to patients with newly-diagnosed or relapsed FL as a single agent or in combination with chemotherapy. Over time, patients may develop resistance to RTX, thus alternative targets are important. In addition, developing novel “chemo-free” regimens for patients as an alternative to chemotherapy is desirable.

Archer-1 is a Phase 1b open-label, single-arm, multi-centre dose-escalation trial to assess the safety and preliminary activity of combining CD37-targeted Betalutin® with CD20-targeted RTX in 20-25 patients with relapsed/refractory FL who have received one or more prior therapies. Starting doses of Betalutin® and lilotomab are 10MBq/kg and 40mg, respectively, with the option for dose escalation. Following Betalutin® dosing, patients will receive four weekly doses of RTX (375mg/m2). The primary endpoint is safety, and secondary endpoints include overall response rate, duration of response, progression free survival and overall survival.

The rationale for Archer-1 was provided by preclinical data recently published in the European Journal of Haematology in July 2018 (reference below). These data demonstrate that treatment with the combination of Betalutin® and RTX significantly prolonged overall survival in a murine model of NHL compared to treatment with either agent alone, possibly by reverting downregulation of CD20 and resistance to RTX.

Eduardo Bravo, Nordic Nanovector CEO, commented: “Archer-1 presents an opportunity to investigate the potential of a novel dual CD37/CD20-targeting combination approach in 2L FL patients. If the preclinical results translate to patients, this may indicate a new way to administer biologic therapy in FL.”

Reference

Repetto-Llamazares, A.H.V. et al. Combination of 177Lu-lilotomab with rituximab significantly improves the therapeutic outcome in preclinical models of non-Hodgkin’s lymphoma. Eur J Haematol. 2018 https://doi.org/10.1111/ejh.13139

-End-

For further information, please contact:

IR enquiries

Malene Brondberg, VP Investor Relations and Corporate Communications

Cell: +44 7561 431 762

Email: [email protected]

International Media Enquiries

Mark Swallow/David Dible (Citigate Dewe Rogerson)

Tel: +44 207 638 9571

Email: [email protected]

4 Likes

Fra nå av kaller vi deg Johnny come-lately :rofl: :grin:

2 Likes

[quote=“Oilimp, post:3163, topic:9821, full:true”]

A New kid in town …:slight_smile: klarte ikke la vær…:grin:

Edit: God slager fra Eagles…

1 Like

Den er grei! man kan ikke være først hver gang. Men så ikke at den var postet, så tenkte å informere de som evt ikke har på nyhetsvarsel. Men blitt kalt verre ting før. haha.

11 Likes

Nå må vi ikke glemme å kjøpe litt aksjer også i all euforien. Alle småkjøp hjelper på kursen, som er ufattelig lav fortsatt.

2 Likes

Blir det litt handling på morgenen tro ??

1 Like

Tenkte å poste denne igår, men jeg gjorde det ikke…
Idag klarer jeg ikke å holde meg lenger.

Min dag idag!
bilde

7 Likes

Gratulerer til meg med tidenes dyreste kjøkken. Ikke har jeg tradet, men regninga på kjøkkenet har heller ikke kommet.
Kunne nærmest hatt gratis kjøkken nå :cry:

4 Likes

Toget fortsetter å kjøre ser jeg! :steam_locomotive: Tenker vi kommer opp på 70-tallet i dag :money_mouth_face:

4 Likes

Uavhengig av kurs et jeg mest imponert over hvordan selskapet fortsetter å levere ihht. guding, og at vi samtidig får disse dryppene av juice i tillegg som overgår mine forventninger.

At 20/100 fortsetter å vise god form er ekstremt gledelig, samtidig som resultatene fra 37-01 med paradigmepopulasjonen er ekstremt fine.

Neeeh. Uavhengig av kurs så lukter det føggel!og med føggel menes and! For den går, kvakker, lukter og ser ut som en and.

15 Likes

Bør ikke denne oppdateres? Synes 212Pb-NNV003 virker veldig klar for kliniske forsøk.

Venter spent på innspillet dit Nor96!:slight_smile:

3 Likes

Snøffelen hadde et godt innlegg i går kveld med flere relevante problemstillinger knyttet mot MZL ( Marginal Zone Lymphoma) som også er en NHL variant, men som av en eller annen grunn ikke er tatt med i rekrutteringsgrunnlagert for Paradigme. Mulig fordi MZL opptrer mest utenfor lymfeknuter ( Extranodal, dvs. “utenforlymfeknute” er den vanligste form/type av MZL).
Snøffelen spør: “Rent statistisk ser jo dette ut som solid bet, nærmest en soleklar vinner, men det skulle være interessant å vite om det er et scientific rasjonale for at Betalutin skulle virke ekstra godt på denne pasientgruppen”.
Min kommentar til dette er at MZL opptrer som nevnt ovenfor hyppigst utenfor lymfeknutene ( 70% MZL extranodalt) i ofte veldig blodrike organer ( eks. lever) og en injeksjon med Betalutin intravenøst vil da skape en høy dosering innenfor områder ( blodrike) der MZL manifesteres.
Med de gode resultatene som indikeres for Betalutinbehandling ved MZL kan en link være at effekt også her er knyttet opp mot dosering ( høy dose/ distribusjon til blodrike organer)
Jeg vil understreke at dette er min tolkning og en mulig forklaring.

8 Likes

Kan kanskje stå på regulatoriske godkjenninger som må på plass? Eller enda avventing på noen tall/analyser som ikke er ferdig? Kan tenkes NANO ikke har så godt innsyn i det, så de ville ikke forskuttere noe, og at du har helt rett i at det burde være på plass.

@Nor96 vil du anta at Betalutin ikke burde anvendes i de nodale tilfellene? MZL i milten f. eks.

1 Like

Kan ikke se noen innvendinger mot at ikke Betalutin burde brukes på alle typer MZL. Betalutin injiseres intravenøst og det viktigste er at det når ut til organer, lymfeknuter mm. som er berørt, ref. dosimetristudiene

2 Likes

Det burde ikke være lenge til en oppdatering som nevnt over fra InVivo.

At det plutselig dukker opp en ny indikasjon - MZL der Betalutin viser så mye bedre resultater enn konkurrentene er helt rått. Blir spennende å se om det blir skissert en vei videre for dette på q3!

1 Like