Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Det går folk rundt å tror på det. Samme personer skriker høyest om hjelp når de får diagnose NHL FL eller verre DLBCL og ikke har ei krone til behandling.

Da er det godt at vi i felleskap betaler skatt som et solidarisk prosjekt slik at man får behandling…

6 Likes

Merkelig robotdag. Greit at en due flaksa hjem på tampen av dagen. Litt ustø landing, dog.

1 Like

Skriblet en post på HO som var så haussete at jeg tenkte jeg skulle dele den her også :smiley:

NANO har kommet i fra et unaturlig lavt punkt pga ikke ventet utsettelse som ikke ble informert om av ledelse. En CEO som måtte gå. Og opplevd en 2 års nedtrend skje. Vi er nå etablert ganske solid på rettsside av den nedtrenden, og er i gang med å danne en opptrend. Kursen er ikke en god representering av selskapets verdi i dag, om du sammenligner med Algeta når de var 2 år fra markedet, blir det meget langt unna. NANO har fremdeles alle rettigheter for produktet, og meget spennende pipeline ved siden av 3FL studiet. Om markedet i dag er mer villig til å prise NANO lik Algeta sin prising eller ikke er vanskelig å si. Men om selskapet må mellom 50% og 100% opp før det overhodet er i prising-intervall som villle vært realistisk, så sier det noe om hvor stor rabatt som foreligger per i dag.
Hva som kan komme de neste månedene, er triggere som BTD, PRIME og SO, samt partnerskap/oppkjøp. Vi vet ikke om de kommer sikkert, vi vet ikke når de kommer. Men det er altså ikke negative triggere som kan komme, av typen utsettelse for Betalutin f.eks.
Så at tradere kan ønske å gå ut, de om det, jeg er ikke overbevist om at det vil ha nok effekt til å ryste kursen noe langvarig.

Jeg vil fremdeles fremme at jeg advarer mot kortsiktige innganger, det er bare ikke lurt i bransjen generelt om du ikke har en god trading-strategi på gang. Men vil samtidig si at om du er langsiktig interessert i aksjen, er det ikke nødvendigvis noen fordel å vente på yttersiden.
Jeg tror NANO har hatt data-materialet til grunn for søknad om BTD og PRIME i en måneds tid nå. Det vet jeg selvsagt ikke, så det er spekulativt av meg. Men det forteller om store mulige triggere som kan dukke opp fra desember eller de påfølgende månedene. PIM er gitt, FTD er gitt, du kan sammenligne mot Copanlisib/Duvalisib for å tolke om Betalutin har et solid case for slike søknader, Det later det til å ha en utrolig styrke for. Så blir det mer byråkratiske om hvordan disse søknadene gjøres, hva som skal følge med, og hvor lang tid det tar å sette det på plass. Kanskje små tilleggs-studier omrking er foretrukket, det kan jeg bare rett og slett ikke. Men jeg oppfatter det som å ta en stor risiko å vente på utsiden. Det er designasjoner som vil signalisere tydelig for BP om hvor NANO er i løypa, og kan ha stor kurspåvirkning på kort og lang sikt.

Du kan jo tenke selv, utgang på 80-90 området i nov/des, med håp om å komme inn igjen på 70-tallet. Men risikere å miste en oppgang som fort kan være 30-40% over natta, med videre økning deretter. Da er det greit å ha et forhold til dagens verdsettelse av selskapet, og hvorvidt det er en god prising. Sett mot Algeta er det en dårlig prising, men det var en annen tid, en annen dollar og oljekurs, et annet sentiment, i det hele tatt unøyaktig. Men kanskje mere nøyaktig via en positiv undertone til selskapet teknisk og fundamentalt over tid, samt store triggere som kommer ut av ingenting. Kommer både BTD og PRIME, tror jeg 150 vil representere en for lav prising av selskapet. Det er noe som kan skje i de neste 4 måneder, ja teoretisk sett er det mulig i desember at de kan komme.

Tradere må få trade, og gratulerer med gevinster, kondolerer for skuffelser.
Men for de som tror ASH er det som avgjør veien videre nå, så har de ikke fulgt med i timen tror jeg.

*Edit, var svar til bekymring for kommende måneder, derfor fokus i teksten, samt vinklingen av ‘du’.

21 Likes

Tatt ut av sammenhengen virket dette som et fornuftig og nyansert innlegg som før i tida hadde bli sablet ned som regelrett baissing av enkelte på HO fordi det innholdt en smule realisme. Skjønte derfor ingenting, men etter å ha vært innom HO for første gang på lenge og sett den i sammenhengen så er dette reinspikka haussing… Neida!

Tidene har forandret seg på HO ser jeg.
Takker vår herre (pdx) for at TI eksisterer.

2 Likes

Uff kanskje vi går ned til kr 78,30 igjen🥵

Det ville vært forferdelig hehe.

(Faktisk hadde en ny test av 78 vært veldig bra)

Hei.

Er ny I biotek. Burde jeg kjøpe nano nå eller etter konferansen?

Regel nr. 1, ikke spør om kjøp og salg. Gjør en analyse og gjør din egen vurdering. Regner med du troller men gir deg likevel et seriøst svar.

4 Likes

Om du er helt ny investor innen biotek: Vær klar over at NANO plutselig kan falle 10% på en dag uten nyehter :sweat_smile:

2 Likes

Breakthrough Therapy Designation (US) / Prime (EU)

Dette er en god dag for å oppfriske litt rundt hvor mulighetene ligger for oss i å være på innsiden når/hvis disse potensielle kursbombene inntreffer.

Hvilke data vil selskapet bruke for å søke?

  • Utsagn fra ledelsen er at de vil undersøke disse mulighetene når dataene er modne nok. I mine øyne viste ASH-abstraktet den 1.11 hint om data som er veldig lovende i forhold til eksisterende behandling. Cutoff til poster Lugano’17 var 38 dager før konferansen, og cutoff til Ash’16 var ~33 dager før. Det betyr at de sannsynligvis har cutoff til ASH i år rundt 22-27. Oktober, som igjen vil si at de har hatt datapakken de sannsynligvis søker BTD og PRIME med i rundt 30 dager nå.

Er dataene gode nok?

  • Som vi alle vet: medikamenter godkjent på accelerated approval teller ikke som eksisterende behandling frem til de har vist tilsvarende resultater i en confirmatory phase 3/phase 4-studie.
    Det vil si at det er en særdeles lav barriere for å få accelerated approval, og Betalutin viser efficacy, enkelhet, quality of life og mDOR milevis over tilgjengelig behandling. Dette igjen peker i mine øyne sterkt mot at Betalutin vil bli sett på som en breakthrough therapy av myndighetene. Medisinen er effektiv, sikker for gamle og syke pasienter samtidig som den har god varighet av respons og belaster helsesentrene og pasienten minimalt med sin one time treatment. Vi skal ikke gå inn på x-faktoren Lu177 nå, men fremtiden er allerede i bruk i Betalutin.

Når kan disse designasjonene forventes hvis de hadde datapakken ~22. Oktober?

  • PRIME-designasjonen blir bestemt av en en komité i EMA som opererer etter faste innsendelsesfrister litt sånn som REK gjør i Norge. De to relevante tidsfristene for å søke var og er: 24. Oktober og 21. November.
    Tok Nano en tidlig cutoff for å søke 24. Oktober? Det svaret kommer den 13. Desember.
  • Breakthrough Therapy Designation har maksimal behandlingstid på 60 dager fra mottatt søknad hos FDA. Hvis NANO søkte rundt samme tid som de søkte Prime vil de senest få svar **før nyttår. ** SENEST.

Hva som vil skje kan man ikke si sikkert, men at dataene er gode er det ingen tvil om. På mandag får vi se hvordan datapakken de har tilgjengelig nå ser ut. Da kan det allerede være for sent for å være på innsiden av Breakthrough Therapy Designation hvis FDA behandler søknaden raskt, men PRIME vil man enda ha sjansen på.

Good luck, and god speed.

Ærbødigst,
:champagne:

32 Likes

75% av mine investeringer så langt har vært innen biotek. Løfter ikke et øyenbryne før kursen svinger minst 20-30% den ene eller andre veien. 15% ned? who cares… :grin:

Jeg vil si at du må ikke finne på å gå tungt inn i nano nå om du ikke vet eksakt hvorfor du gjør det.

Men du kan fint begynne å bygge en posisjon nå mellom 85 og 73, det finnes det mye holdepunkter teknisk for.

Bare tenk gjennom hvorfor du gjør det ok?

3 Likes

Noen som kjenner på høydeskrekken og tynn luft? NEI.Lufta er for tjukk, NANO er sherpaen på Oslo børs og tåler høyden helt fint, og denne grafiske fremstillingen viser oss hvorfor. Glidende Eduardo over Costasnitt=ultrabull.

33 Likes

Denne posten burde gi deg en nominasjon til nobelspris😂

1 Like

Opdivo, ingen konkurrent

6% cr og pasienter som knapt er middelaldrende (uten at jeg vet forskjell på NHL og Classical HL).

@anon21766851. Takk for den. En god latter før natta er ikke å forakte. :clap::+1:

@Phsykes88 Ikke verdt å overdrive. Det får holde med Komiprisen.

1 Like

Herlig tidslinje, @anon21766851. Takk!:champagne::duck::grinning:

Vi har nå vært oppe og pushet 86 ved et par anledninger og nå er vi igjen nede kjelleren og henter krefter for å gjøre nye forsøk på å bryte opp. Min vurdering er at vi har solide muligheter til å skifte opp ett nivå ved neste forsøk. Får håpe det kommer allerede i dag, godt inrute til Ash.
Det fundamentale trumfer det meste på vei opp. Dette kan bli brutalt og mulig ATH.

Dette måtte jeg forevige!

En dag får man satse på at det står flere hundre % avkastning der :money_mouth_face::+1:

11 Likes

Blir spennende å se om mDOR blir presentert spesifikt for denne gruppen. N=37, er vel ikke heeeeelt usannsynlig at Nano kan søke AA og CMA på dette?