Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Solgte nettopp ut 66% av nano eggene med en bra gevinst. Kanskje litt feigt/uklokt. Har vært gjennom slike viktige merkedager ala Ash noen ganger nå og har kjent det på nervene hver gang. Merkes for en vanlig mann i gata dette kjøret. Beundringsverdig er dere med baller av stål. Mine er dessverre ikke av dette steinharde metall.
Kan jo forresten også vise seg at grepet mitt var ok.

3 Likes

Blir ikke fattig av å ta gevinst.
Ei heller blir du rik av det du tjener, men det du sparer;)

1 Like

Litt av moroa med å være på børs er nettopp slike høydepunkt som nå. Skal man selge eller skal man sitte.
Vurderte tidligere på dagen å ta litt gevinst og allokere over I PCIB, men har slått meg til ro at jeg vil angre mer på å gå glipp av en eventuell opptur på 20% enn nedtur på 20%.

God helg folkens

2 Likes

Det er en strategi jeg har benyttet flere ganger i 2016. Totalt sett med hell over flere selskaper. Gått ut med 50% om jeg har vært i tvil pga hype eller lignende i forveien. NANO har ikke nådd opp til et nivå jeg føler det er naturlig for meg per nå og gjøre en slik sikring, da ikke en %-andel, men belånings-andelen. Føler ikke hype presserende om dagen heller, og mitt inntrykk er at selskapet er misforstått av markedet på dette nivå, så uavhengig av kortsiktige bevegelser etter ASH føles det veldig greit å sitte rolig. Går den tilstrekkelig høyt i dag vil jeg ta av belåning dog.

4 Likes

Sant nok, Invivo.

En ting er at det er upassende å drive å diskutere adressen til personer, en annen er at du kommer med ukorrekt informasjon.

13 Likes

Blir nok ville tilstander på mandag, skal du se. La oss håpe på den positive varianten.

Mtp pcib er dette også spennende. Har fulgt dem lenge. Var med halvveis ned etter emisjonen. Fyllt opp litt igjen i det siste. Den bør komme snart.

1 Like

Med all respekt så er det rimelig uinteressant at du har solgt dine Nano og kjøpt Pcib. :slight_smile:

3 Likes

Kan jo spekulere litt i at det er flere som tenker slik som deg. Volumet er lavere enn de andre dagene denne uken, så de fleste har slått seg til ro… med mindre det blir fyrverkeri på slutten nå. 454k på nåværende tidspunkt. Mandag var lavest med 720k, onsdag høyest med 1431k. Så da får vi se.

Tja, vet ikke om jeg er enig. Er en tendens jeg mistenker flere har gjort. Da også til BBio, TRVX og PHO. Og ned i NANO. Det er andeler jeg tenker ellers var myntet på sell on news, for å gjøre akkurat slike bevegelser, så noterer bak øret at noen tilogmed er villig til å skrive om det. Er en hyggelig indikasjon for NANO for nær fremtid mistenker jeg. Vi blir sikkert ristet i likevel, er ikke det vellykket så kanskje de lager bulltrap på nye høyder og noen kommer løpende etter? ^^

Så litt interessant for min del, men upassende å skrive på NANO tråd.

2 Likes

Gjør noe med innstillingen når man har vært med ned til 37 kr. Største papirtapet jeg noengang har hatt. - 20%? Bring it on :smile:

@pjin - normalt med lavt volum i EQ mønster. Se TA tråden for chart.

4 Likes

Jada oilimp. Du vet best.

3 Likes

Jeg var og med ned til 37 :wink: Har vært inne siden høsten 2016 og akkumulert I 17 og 18

2 Likes

Jeg satt i stort minus også, og benyttet løsning belåning utenom megler for å senke snittet. De færreste klarte nok innganger under 40 tallet av de som sitter i dag.

En del som gir seg midlertidig i dag. Tør vel ikke sitte over helgen? Kanskje blitt skuffa flere ganger tidligere i en slik situasjon? Menneskelig det. Nå er det vel også slik at ASH er en milepel vi har ventet på en god stund. Så derfor er det også mange som sitter. Betalutin er virksom medisin som snart entrer markedet. Dette ønsker vi å være med på.

Tror en hadde blitt stemplet som baisser ganske så hardt om en foreslo 80-90 tallet som kurs rett før ASH 2018 i løpet av 2017. Spesielt om en hadde tatt høyde for at Paradigme var i gang med rekruttering og hadde over 50 klinikker åpen for rekruttering i september allerede, samt Archer hadde FPD på plass.
80-tallet var en stor gjenganger i 2017.

3 Likes

Tror også nedslaget til larsmk satt en støkk i en og annen smånisse;)

Er det bare meg som ikke forventer stort av helgens presentasjon?
Det blir vel små utslag i det store bildet med tanke på effekt og safety basert på hva som ble kjent i abstractet, slik at for min del kommer det neppe noe revolusjonerende nytt som får meg til å endre investeringsbeslutning.
Jeg blir derimot ikke overrasket om det blir mye svingninger til uken som kan gå begge veier. :slight_smile:

Det viktigste er at det ikke dukker opp uventede negative effekter med tanke på safety, men det ser jeg på som lite sannsynlig.

3 Likes

Nope, tror det gjelder over hel fjølen