Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

“Recommendations from the International Bladder Cancer Group (IBCG) call for a 30% CR rate at 12 months, while the American Urological Association (AUA) has called for a 30% CR rate at 18 to 24 months.”
Det er vel anbefalt respons rate for blære kreft som vel er basert på hva som er på markedet i dag. Er det samme forholdstall som Nano kan sammenligne med eller tenker dere mest på det at de har fokus på lang respons på de med CR og ikke bare oppnås CR?

Det siste der. At Betalutin gir lang respons for de med CR og at CR-andelen er såpass høy taler sterkt til Betalutins fordel ifht godkjenning, er mine tanker rundt det.

3 Likes

Og om man ser samme dor i archer-1…

5 Likes

Kan “sekundær” argument for godkjenning også baseres på Archer studien?

Vil ikke FDA bruke alle data tilgjengelig ved en eventuell AA godkjenning, eller er reglene ene og alene data fra Paradigme?

Blir spennende å se på årets gjenstående børsdager om den tipper oppover med påfølgende kjøp fra shorterne, eller om alle interessenter har kjøpt seg ferdig opp og kursen nok en gang går nedover.
Bak oss ligger «kjedelige» 2019, foran oss ligger forhåpentligvis et spennende år der et meget solid fundament (insh Allah) bare vil styrkes😃

4 Likes

Hørte gjennom sisteRadium podcast fra tidslinje ca 36:50 til ca 38:40 i epsiode 111 Årsoppdatering 2019, som omhandlet NANO sitt kostnadsnivå, der Elisabeth Andersen og Jonas Einarsson sa følgende:

"«I tillegg la jeg merke til da jeg gikk gjennom kvartalsrapporten deres for i år at de har ansatt utrolig mange folk i viktige funksjoner, hva kan vi lese ut av det?
De har gjort det, og de har jo en veldig høy burnrate i forhold til andre selskaper i den samme, sjukt mye penger, ja sjukt mye penger kan det se ut som. Det er det de gjør og jeg tolker det som de nå bygger selskapet helt klart til å ta produktet når de blir godkjent direkte ut på markedet og er staffa opp for det. Og har gjort denne CMCen som Eduardo kaller for «the unsexy part» av å bruke penger.
Men dette er jo komplisert logistikk, både produksjonen og det å få det fra der du har produsert det og til pasienten i løpet av et par antall dager. Du har jo halveringstid, du har jo i USA spesielt, men også andre steder både disse som driver med strålingsmedisin , altså nukleærmedisin, og onkologen, og kanskje onko- og hematologen, så det er komplisert, men det lar seg gjøre og det har jo fungert svært bra for Algeta og nå Bayer med Xofigo som har banet veien der.
Men de girer opp og satser og den dagen de dataene kommer skal de være så gode at de kommer rett ut og kan begynne å selge dette her. Lykkes de med denne taktikken kan det gå svært bra, det er spenstig men litt stilig.»

Tok derfor en liten kikk på siste års investeringer, og ser man på siste års kostnadsutvikling ser man at resultatet for 4. kvartal alltid ligger en god del over 3. kvartal:

3Q16: -50 millNOK, 4Q16: -65millNOK -> +30%
3Q17: -73 millNOK, 4Q17: -102millNOK -> +40%
3Q18: -77 millNOK, 4Q18: -96millNOK -> +25%
3Q19: -100 millNOK, 4Q19: -?millNOK -> +?%

Med en stadig økende pengebruk kunne det være interessant å se hvor man investerer, og sjekker jeg årsrapporten er kostnadene delt gjennom “Payroll and related expenses” og “Other operating expenses”.

Ser vi derimot kvartalspresentasjonene så ser vi at kostnadene er delt mellom “Development” (ca 3/4) og “Administration” (ca 1/4).
Samt at development er delt mellom elementene; pre-clinical, clinical, medical affairs, regulatory and CMC activities.

Greit nok det, men med økende kostnadsnivå kunne det være interessant å vite hva pengene brukes på, for kanskje lettere å kunne vurdere om kostnadsutviklingen vil være fremover. Er det forventet at noen av elementene skal falle kraftig? Øke mye? Eller er forholdstallene helt konstante uavhengig av hvor man er i selskapets utvikling?

Sjekker jeg feks PCIB sin kvartalsrapport så ser jeg at kostnadene er fordelt i følgende kategorier: pre-clinical, clinical, CMC and patents.
Men med den viktige forskjellen at det er oppgitt kostnad, som i tall, for hvert element.

Spørsmålet mitt er derfor, er det noen som vet hva hvert av elementene; pre-clinical, clinical, medical affairs, regulatory og CMC activities koster?

Jeg klarer ikke finne det noen steder, hverken i kvartalsrapporter, presentasjoner eller årsrapporter.

15 Likes

En fersk aksjonærliste for NANO er tilgjengelig for Insider-medlemmer. Ikke Insider? Les mer og prøv gratis

Kjøpte 1000 Nano på 22,30 en tid tilbake som jeg tenkte å ta en trade med. Men det er utrolig vanskelig å selge Nano aksjer…! Flere som har det “problemet” ?

10 Likes

Nei😂

“Umulig” er mer dekkende - særlig når de er på topp.

Hvis du har troen på det underliggende så forstår jeg ikke hvorfor du i det hele tatt våger å trade denne. Når meldinger om BTD, Partner, Prime osv kommer, så går denne lett 30%++. Bravo timer ikke meldingen etter TA :slight_smile:

1 Like

Jeg har nok Nano på en annen ask konto så det er ikke noe problem :slight_smile: Disse 1000 detter nok inn i den langsiktige dem også :slight_smile:

1 Like

Særdeles vanskelig :joy::joy:
Litt for vanskelig…

Hadde det vært lett, så hadde jeg med enkelthet kunne trade meg til noen mill her allerede.
Men det har jeg ikke gjort, og sitter heller faktisk med papirtap enda.

Ikke bekymret, og er relativt skkker på at det ser annerledes ut på siste børsdag i 2020, og totalt annerledes siste børsdag 2021.

Men når det er sagt, så håper jeg det blir lettere i fremtiden :joy:

3 Likes

Mye negativt fokus på tråden her om kursnedgang etc.

Dersom en har sittet i papiret i noen år så forstår jeg pessimismen.

Momentum er nå positivt, aksjen har snudd sammen med det meste av biotek forøvrig.

Fremdeles et godt stykke under DNB target riktignok, men en del av gapet vil snart dekkes inn. Og som anbefalt nyttårsrakett med den økte interesse dette skaper, så tror jeg januar kan bli en positiv opplevelse kursmessig.

Og så kan jo meldinger også komme når som helst.

2 Likes

Jeg er langt fra negativ hvertfall, og har stor forventning til tiden som ligger foran.

1 Like

Juleknask fra Frontmasta…og Bravo?
NCI og Lymrit 37-05.

Noen som kan forklare hva dette vil si? Som verdenes største “funder of cancer research” kan det vel ikke være noen utfordring for dem å finne kanditater med deres to åpne sites?

God jul til alle nano-investorer! Satser på et fantastisk 2020!

22 Likes

God jul til alle! 2020 kan potensielt bli helt sick. Alt man trenger er at guidingen holder, og fortsatt god effekt i Archer-studien. :smile:

15 Likes