Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Helt klart! Hva ville du selv valgt du var så uheldig å få denne sykdommen?
Etter å ha vært igjennom tøffe regimer og deretter komme til “siste mulighet” 3FL.
Du må 2 ggr. til behandling med RTX og Betalutin, eller f.eks hver uke med mye værre bivirkninger.

Tilslutt dreier dette seg om mennesker og valg, men som med mye annet her i verden så er det ikke alltid det smarteste valget vinner. Min mening er derfor at det er utrolig viktig å finne en riktig partner. Skal man kjempe mot BP så bør man også ha BP på laget.

1 Like

100% enig!

Nettopp, vil tro suksessen med Lutathera har gitt Novartis blod på tann.
Får Nano med Novartis på laget så tror jeg de kan kapre store markedsandeler på kort tid.

Men å skulle gå alene ut i kampen mot Roche, Bayer osv… det tror jeg blir et langt, beintøft løp.

2 Likes

Nå som aksjekursene har falt forholdsvis mye så holder faktisk BP stand, eller øker. BP regnes som safe haven, det er nok noe som vil komme nordic nanovector til gode. De store selskapene vil gå rundt nesten uansett hva som skjer. Og de vil fortsatt krige om å være markedsledende i livsnødvendig medisin.
Tror Nano blir oppkjøpt, for mindre enn det er verdt, men før medisinene er godkjent.

Gulroten her er oppkjøp, ikke at de driver selskapet videre på egenhånd

Bp sitter på uanstendige mengder cash. Rart med det.

Moro å se litt tilbake på gamle innlegg. Jeg ble fryst ute av dette forumet og av admin for å «skrike» ut emisjon i desember. Jeg solgte på 80+ og emisjonen kom. I går kjøpte jeg meg inn igjen på 39,66. Finfint trade! Nå er pengene på bok og vi kan se fremover.

des. '18

«Nano kan i mine øyne ikke sleppe unna emisjon, hvor jeg tenker de burde sette den nå på høy kurs. De har fryst pipe lenge nok. Dette har de ikke råd til.»

2 Likes

Du ble selvsagt ikke dempet for å snakke om emisjon. Carry on og hold deg til tema i tråden så går dette helt fint.

2 Likes

For å hoppe over til noe helt annet. Mener du hadde en liten oversikt over hvor mye cash enkelte BP faktisk hadde til bruk på M&A? Eller tar jeg helt feil?

Var en artikkel om det for en god stund siden, har den nok ikke for hånden desverre :slight_smile:

Korsar?

1 Like

Novartis skal bruke ca 10 mrd dollar årlig på oppkjøp fremover. For 20% av det beløpet kunne de snappet opp Nano for en ok pris.

Narasimhan is just one year into his stint as CEO of the Swiss pharma giant, but he’s already established himself as a dealmaker. He not only engineered the AveXis deal last year, he also picked up the radiotherapy company Endocyte for $2.1 billion.

And now, Narasimhan says he plans to spend at least $10 billion a year on acquisitions. “We’ll have to be on top of the next wave of innovations,” he told Bloomberg, adding that he’s searching for acquisition targets that would have a “transformative effect” on Novartis.

During Novartis’ fourth-quarter earnings call in January, one analyst asked Narasimhan to explain his goal of spending $10 billion a year on acquisitions. The CEO replied that the goal is actually “to do M&A in the range of up to 5% of our market cap,” which would amount to $10 billion.

The main goal, however, is to build upon “these new … advanced therapy platforms where we want to lead,” he said, adding “bolt-on M&A has to be part of that strategy.”

4 Likes

Godt du har såpass tro på selskapet at du har kjøpt deg inn igjen da

Lilotomab har den egenskapen at den fester seg til CD37 reseptor. Men hva er grunnen til man pre-doserer Lilotomab? Forstått det slik at den da vil beskytte de friske cellene. Men hvordan?

Er det slik at man injiserer Betalutin og lilitomab hver for seg og så søker de seg sammen?

Et annen spørsmål. Ser 1 linje behandling for DLBCL pasienter er rituximab-CHOP. Betyr det at DLBCL krefttypen inneholder CD-20 reseptor?

Dette kan nok @larsmkn og @TyrionIV svare deg på? :slightly_smiling_face:

Mye bra lesestoff her:

https://bestprac.no/ny-type-radioimmunterapi-ved-indolente-non-hodgkin-b-celle-lymfomer-fase-iii-studie-viser-lovende-resultater/

Man predoserer for redusere tox. Mye hvite blodlegemer med CD37 i bein og milt, to organer de gjerne ikke vil at skal bestråles mer enn de trenger. Lilotomab vil kunne blokkere litt av effekten til betalutin, Betalutin fungerer veldig bra, så man trenger ikke at den binder seg “full pupp” til CD37 da den effekten kunne vært for sterk, og skadelig for pasientene.

Det er riktig. B-celler har CD20, men også da CD37 som kan gjøre dem til et target for betalutin.

1 Like

Så Archer-1 studien kan også bli aktuell for DLBCL pasienter?

Ja, det vil jeg tro, men landskapet for behandlinger innen DLBCL er nok forskjellig fra FL, uten at jeg har helt oversikt. Det kan hende at NANO blir interessert å kjøre en slik type studie for flere former av lymfom om ARCHER-1 resultatene er bra.

2 Likes

Spennende å se at Novartis ser blockbuster potensial i både Lutathera, hovedkandidaten fra AAA, og i 177Lu PSMA-617, hovedkandidaten fra Endocyte med launch i 2021. Dette kom frem under siste investormøte fra Boston den 23 mai.

Man skal ikke mer enn 6-12 måneder tilbake i tid før estimert peak sales var på 800 og 600 millioner dollar for henholdsvis hovedkandidaten til AAA og Endocyte.

Så Novartis har åpenbart blitt styrket i troen på at RIT går en lys tid i møte!

Novartis er jo allerede inne i NHL og leukemi markedet med sitt CAR-T produkt Kymirah og sin Rituximab biosimilar. I så måte tenker jeg at Betalutin, Humalutin og resten av pipen til Nano utfyller produktporteføljen til Novartis på en god måte og bidrar til en ytterligere produktdiversifisering innfor NHL og leukemi for deres del.

21 Likes

Mei Pharma la frem nye data, så langt konsistente, men CR faller til 20% med en ORR på 80%.

Ingen stor effekt av å kombinere med RIT så langt, kun et lite knepp.

Ser også ut til å ha kuet de verste bivirkningene med nytt doseringsregime.

https://investor.meipharma.com/2019-06-03-MEI-Pharma-Presents-Updated-Clinical-Data-from-the-ME-401-Monotherapy-and-in-Combination-with-Rituximab-Phase-1b-study-in-Patients-with-Follicular-Lymphoma-at-the-2019-American-Society-of-Clinical-Oncology-ASCO-Annual-Meeting

2 Likes