Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Hvis du ikke har større tiltro til ledelsen i Nano, skjønner jeg ikke hvorfor du engasjerer deg i selskapet. Alle skjønner vel at de ikke kan drive med tom kasse. Drøyer det til H2 2020 er det fordi de har oppnådd en finansiell løsning for selskapet. Det mest sannsynlige forløpet er at selskapet foreta en begrenset emisjon i H2 i år, og begynner forberedelser med sikte på partnerskap samtidig.

2 Likes

Når aksjen stiger såpass mye pga. en artikkel på Hegnar så ville jeg vært forsiktig bare… :slight_smile:

Hvis det er meg du refererer til med “baissing” så kan jeg opplyse at jeg sitter på skarve 2000 NANO aksjer kjøpt i mai 2017 til kurs 90.50

Jeg har ingen behov for å baisse, prøver bare å være realistisk og resonere meg frem til ulike scenarier ut i fra den informasjonen som er tilgjengelig.

3 Likes

Jeg syns bare det er drøyt å tro at de sikter på å hente inn 700-800 millkr for videre drift i 2021. Dette kan bare skje hvis de har helt spektakulære resultater og det kan en ikke basere seg på. De må nok innstille seg på partnere for å komme i havn.

De får nok inn alle de penger de trenger uten noe problem i det hele tatt.

En helt annen sak er hvor mye eksisterende aksjonærer må finne seg i å vannes ut.

Bare så det er gjentatt: De kommer til å trenge mye mer penger enn 700 millioner for å kommersialisere betalutin og fortsette pipelinen sin.

5 Likes

Gjeddene venter, og venter og venter på ny emisjon for så å slå til.

Vi må innse at de fundamentale er mette, mens gjeddene venter i sivet.

Hva skjer med kursen om ordinær emisjon blir fulltegnet (av sine egne) og gjeddene må ut og bevege på seg?

1 Like

Oslo (TDN Direkt): Nordic Nanovector er tryggere på å det nye målet for fullført rekruttering til Paradigme-studien enn de var på det forrige målet, ettersom de nå baserer anslaget på data fra åpnede sties.

Det sier konsernsjef Eduardo Bravo i Nordic Nanovector til TDN Dirket torsdag.

  • Rekrutteringen avhenger av antallet klinikker og rekrutteringsraten. Av de to har rekrutteringsraten vært fin, mens antallet klinikker ikke har vært så høyt som vi hadde forventet. Men der guidingen tidligere var basert på vårt beste estimat på hva som ville skje, er den nå basert på rekrutteringsdata fra klinikker vi allerede har åpnet over de siste seks månedene. Så det er en stor forskjell. Nå har vi klinikker åpne, så det handler bare om å holde rekrutteringsraten oppe, sier han.

Selskapet har nå et mål om å fullføre rekrutteringen til innen andre halvår 2020, mot tidligere guidet første halvår 2020. Selskapet har midler til å drive frem til juni neste år, og vil fremover vurdere muligheter for finansiering.

  • Man ønsker å ha så mye data som mulig, men samtidig ikke vente til det siste øyeblikket. Jo nærmere man er til å gå tom for penger, desto svakere posisjon står selskapet i. Så det er en avveining, og det må være interesse fra investorer. Vi snakker med investorer hver dag, sier Bravo.

Etter selskapet har søkt om akselerert godkjenning med Paradigme-studien, og også har fullført Archer 1-studien, vil de dersom dataene er gode designe en fase tre-studie og bruke den til å søke om full godkjenning. Dersom dataene fra fase tre ikke er gode er man ute av markedet, forklarer Bravo.

4 Likes

Mye å ta tak i på dagens presentasjon og jeg fikk følelsen av at det var mye røyklegging og unnvikende svar. Var igang med en lang rant, men jeg avstår fra å skrive til etter middag. Minst.

Det er ubegripelig at enhver god nyhet skal følges av en dårlig en. Såret på foten begynner å se bra ut, men vi har bestemt oss for at amputasjon er eneste utvei.

Også kan de ihvertfall fortelle oss hvor i studien de legger inn interimen, er lei av å ikke få vite hva jeg eier.

Terningkast 1.

7 Likes

Trodde som investor i NANO at du skjønner at du ikke har alle svarene og med det eksakt ikke vet hva du eier. Selv er jeg imponert over hva som ble fremlagt i dag, noen måneders forsinkelse i forhold til det fundamentale, jeg vet ihvertfall hva det betyr i forhold til hva jeg eier på lengre sikt!

1 Like

La oss ta økonomien i første omgang. 440 millioner på bok og, om jeg ikke husker feil, ble partnering i dagskutt ned som alternativ finansieringskilde. Det er omtrentlig igjen penger til 10 måneders drift, noe som gjør at vi allerede er i livsfarlig territorium.

Samtidig glimrer eventuelle trigger med sitt fravær, og i dag forsvant minst en av dem inn i fremtiden.

Jeg sliter med å forstå hvordan de skal klare å hente penger uten å utradere kursen. Tror investorer er ekstremt lei av at de aldri treffer med guiding. Bla noen år tilbake i presentasjonene og man kan skjønne at selskapet sliter med tilliten, i retrospekt er jo rapportene rene komedier. At Bravo fortsetter i samme sporet er ekstremt skuffende.

Og om noen gidder å finregne på det, så kan man finne ut hvor mange pasienter per site per måned man kommer fram til. Det er ihvertfall ikke 0,15!

Bayer ferdig innrullert med sitt fase III for full godkjenning i 1H 2020, hvordan det slår ut når vi skal sluttføre innrullering i 2H og file i 2021 skal bli spennende å se.

5 Likes

Men du viste vel hvor mye penger selskapet disponerer før dagens presentasjon, eller …

1 Like

Ja, og det har jeg messa om både før og etter dagens nyheter. Det er bare verre når mållinjen blir pusha enda et hakk lenger frem.

Skjønner det, men mitt poeng er; Hold fast på det fundamentale og vær tolmodig, ganske enkelt fordi det vil være mest lønnsomt!

2 Likes

Enig i alt du skriver… begynner å røyne på med den guidinga. Jeg har tidligere messet om at 6-12mnd er ingenting i bio men nå begynner vi å nærme oss 2år forskyvning ifht til når jeg gikk inn.

On the bright side - 13,5 mdor og ny update i september med forhåpentligvis 15 er jo bra. Men for guds skyld; hvis medisinen er så bra så må vel rekrutteringa også gå deretter!?

Edit: @anon21766851 - her er grov finregning :slight_smile: 81sites * 0,5 snittid * 0,15 pas/mnd * 13mnd = 78 pas burde de hatt nå!

Edit2: …og med full spiker og 0,15 pas. så burde de rekruttere 12 pas. pr mnd. fremover. Dvs ferdig feb-mars 20

1 Like

Medisinen funker vel den;

Skulle jo tro det, men da burde man ikke trenge 2,5 år på å rekruttere 130 pasienter…

Apropos guiding, her fra januar 2016…

Nettopp. På den ene siden forteller selskapet hvor ekstremt bra og populært Betalutin er. På den annen side får utstrakte forsinkelser i forhold til rekruttering. Det er en ukjent faktor her, hvorfor så vanskelig om så bra.

Ganske enkelt fordi dette handler om kjennskap, kunnskap og profil, det er merkevarebygging og tar tid.

2 Likes

Kan vel være greit å ha ett produkt før man bygger merkevaren?
Vet godt hva det motsatte kalles :upside_down_face: