Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Jeg skrev over 60 % mot partneravtale (ser for meg at det blir ex USA, med upfront 40 - 70 MUSD og splitt på fremtidige inntekter), 30 % for partner med up front og milestones hvor en mindre emisjon lengre opp i gata kan være fornuftig (a la det Algeta gjorde), og 10 % for en ren emisjon basert på data som er ute. En slik kommer evt ikke før noe inn i 2020.

Mine midler i NANO er allokert på bakgrunn av dette synet, og jeg har 80 % av potten investert p.t. Halvparten av beholdningen ble tatt inn dagene etter misforståelsene rundt Copanlisib og Chronos-3.

6 Likes

Fingers crossed. Jeg er hakket mer pessimistisk enn deg, men synes og sjansen for at noe positivt kommer flygende ut fra sidesynet er såpass at jeg vil sitte med en god pott fremdeles.

Det gjelder å tro man vet mer enn markedet :wink:

“NANO sin strategi har vært å ta Betalutin til markedet på egenhånd FORUTSETT at kursen har vært betydelig mye høyere med påfølgende emisjoner.”

Ting er ikke alltid slik det tilsynelatende kan se ut.

Selskapsledelsen skal selvfølgelig passe på at virksomheten ledes best mulig, men også at verdiene etter hvert kommer frem for aksjonærene. Jeg er lite i tvil om at Bravo har det som siktemål!

Nanos oppgave for oss aksjonærer er å få frem høyest mulig markedsverdi. Det er først når strålende resultater dokumenteres at vi kan regne med betalingsvillighet fra BP.

Etter min mening foreligger allerede slike “strålende” resultater med Archer-1. Selvfølgelig ikke statistisk godt nok dokumentert. Men det er etter min forståelse svært liten sannsynlighet for at dette skal slå feil.

Som vi så med Algeta, betyr dagskursen på Oslo børs ikke det døyt. Det er synergi- og inntjeningspotensialet som er avgjørende.

Store gode investorer som Healthcap og Fondsfinans lar seg ikke pille på nesen med noe underbud. De er langsiktige, har tålmodighet, men kommer til å slå til så det synger den dagen forholdene ligger til rette.

Her er det lurt å kjøpe for tiden… Selv de største investorene burde nå gå hardere inn. OM Holding har kjøpt litt.

Folketrygdfondet? Aner ikke hva de holder på med, men de burde styrket sin biotekekspertise, og sluttet med shorting.

Ta gjerne en ny titt på aksjekursutviklingen i Algeta, en god mal. Healthcap er nok innstilt på salg til BP etter hvert. Og da blir nok det løsningen.

11 Likes

FTF mente i alle fall at de ville he en profesjonell forvaltning av sine Nano -verdier, mener jeg de hevdet.

Er det noen som har en formening om hvor mye FTF har lånt ut?

Jeg gjør jo åpenbart det, siden jeg er all in i Nano med et stort beløp i min målestokk :stuck_out_tongue_winking_eye:
Håper vi er oppkjøpt innen denne tida neste år, så man kan le hele veien til banken :money_mouth_face:
Og Spania for min del, Frankrike for @Nocturne sin del osv.
Da kommer jeg på besøk til mancionen din Noc, så kan du ta med med på omvisning på noen Cognacprodusenter :stuck_out_tongue_winking_eye::grin::+1:

1 Like

Takk for svar.

Nå er det i alle fall synlig short på 0.5%, https://ssr.finanstilsynet.no/

Men FTF har vel i alle fall lånt ut 1 mill av sine aksjer?

Jeg er av det inntrykk at EN del av utlånte aksjer brukes i det formål av å styre kursen ned, så langt det lar seg gjøre, for å riste ut frustrerte aksjonærer. Man fikk en stor oppgang, for noen uker tilbake, men den ble banket ned ganske raskt. Så spørs hvor mye shortinndekning de fikk til på den oppgangen, før man byttet kursen ned igjen.

Noen her inne fabler noe om nedgangen i fra 114 til 20-tallet, at det ene og alene er mistro til ledelsen, utsettelser og emisjon som absolutt eneste utvei for Nano. Men så enkelt er det ikke, de samme som mener det er nok de interessene som sliter med å få tak i de aksjene de faktisk trenger.

Lykke til, håper at merlin får rett og at dere får godt betalt for tålmodigheten :v:

Hbis du mener Nano er bingo, så har du virkelig ikke lest mye om selskapet, eller hvertfall ikke forstått mye…
De har en overlegen medisin som jeg og klokere hoder enn meg mener det er godt over 90% sikkert at de får på markedet!

Og vil nok ta en betydelig chunk av markedet i forskjellige underarter innen NHL.
Man kan nok trygt anta at de har dosert godt over 100 pasienter, mest sannsynlig over 120-130 stk.
Og med så konsistente data mtp både den svært gode effekten, og de svært milde bivirkningene, så ser jeg det som omtrent garantert at de både kommer på markedet, og blir en veldig stor suksess.

Hvis de lykkes med Archer-1, så tror jeg fort et oppkjøp vil bli i området 2-3 milliarder dollar eller mer.
Sitter veldig komfortabelt med mine aksjer, og lar Nano og tiden jobbe for oss :slightly_smiling_face:

1 Like

Regner med det er noen som forventer emisjon og tar en “Pcib” og shorter nå før emisjon. Kjøp tilbake i emisjon. Jæv… Stygt å snylte på kapitaltilgangen til et selskap. (går selvsagt mest utover de som ikke forsvarer sin posisjon) Så selv om jeg er for shorting så håper jeg risikoen for andre løsninge slår til og svir ekstra godt i dette tilfellet

4 Likes

Jeg tror at hvis Nano klarer å inngå en god partneravtale på nåværende tidspunkt så vil det kunne snu oppned på hele biotek-sektoren på OB. Det vil garantert tiltrekke seg mye oppmerksomhet og frisk kapital.

Så det er spennende tider, både for Nano og biotek-indeksen som helhet.

2 Likes

lykke-scenarioet er vel kanskje veldig gode studieresultater + avtale BP + emisjon (som der vil bli stor pågang for å delta i).

Det at short øker kan være et signal om at enkelte vet emisjon er rundt hjørnet. Sikkert en enkel måte for noen av de største aksjonere å tjene ekstra på når det sonderes for garantister for en stor emisjon?

Oslo Børs’s mest shortede selskap er SUBC, er det fordi alle vet at det kommer en emisjon? Det shortes i omtrent alle selskaper på børsen, hadde det vært synonymt med at det betyr at kursen skal ned og selskapene er i ferd med å skuffe aksjonærene, så skulle man ikke eid noen selskaper over børs…

2 Likes

Worldquant sier selv at de kun trader på tekniske signaler

2 Likes

Som @olafg sier er det nærliggende å tro at de som er synlig short nå har 0 peiling på det fundamentale i Nano.

Eller så spekulerer de i at kursen vil falle ifm en emisjon…

Det er ikke et teknisk signal

Rasp,
Ikke tenkt på dette scenarioet tidligere, men faktisk litt interessant. De kan jo takke nei, men da evt sitte på mer info enn oss.
Undrer bare hvorfor noen skulle tørret å shorte Nano av 0.5% størrelsen nå på 28kr, vs for 40kr?