Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

M.a.o. mye som taler for at markedet når som helst kan komme til å innse at tiden er inne for posisjonering. Farlig å vente med dette til alle andre er ute i samme ærend. Nå er heller ikke “emisjonsfrykt” lenger et argument for å ligge unna eller avvente. Selv om 2020 vil være “resultatenes år” for NANO så kan fort 2019 komme til å være året for stabil og bærekraftig kursoppgang. Selv shorterne kan finne det lite formålstjenlig å forsøke å bekjempe tidevannet.

Enig i at det er mere potensiale i Archer, men selv er jeg mest spent på Paradigme resultatene.
Dersom Paradigme er dårlig, vil jeg tro at Archer sannsynligvis ikke blir noe særlig heller??

Det har du helt rett i, men årsaken til at jeg ikke er spesielt spent på Paradigme er at jeg ikke ser noen grunn til at vi ikke skulle få akseptable resultater. Men det ligger jo litt spenning i hvilken dosering som vil vise seg å være den gunstigste.

Enig! Kanskje ikke 2019 er så sexy på pairet, men det er ikke lenge til 2020, så jeg tror vi kommer til å se en aksjekurs som kan stige jevnt og trutt utover året grunnet posisjonering. Og får vi gode ARCHER-1 data på ASH i desember, så er jeg overbevist om at vi blåser gjennom ATH!

2 Likes

Dersom dataene fortsetter å levere er spørsmålet når Nano skal reprises. Kjøpte først aksjer i 2015 med plan om å sitte med de til Betalutin kom på markedet. Det er fortsatt planen men etter å ha sett markedets herjinger etter hver ny derisking er jeg utrolig for om selskapet vil prises riktig før det viser solid inntjening. Tror evt det må en partneravtale til for å synliggjøre de faktiske verdiene for norske aksjonærer.

Ikke nødvendigvis riktig at Archer blir dårlig selv om Paradigme, mot formodning, skulle skuffe. Må ikke glemme oppregulering av cd20-reseptorer som Betalutin i prekliniske forsøk “beviste”… Så en kombi med cd-20 behandling vil allikevel kunne gi gode resultater.

6 Likes

Kombinasjonsbehandling er nok det egentlige ønsket for denne indikasjonen også. Noe som datagrunnlag fra Archer-1 vil kunne hjelpe med, men forventer eget studie til det.
Det er et stort marked, men også en vanskelig indikasjon. Hvorvidt det blir noe av får vi inntrykk av gjennom DLBCL mono-terapi resultatene.

Var det ikke snakk om at de skulle komme med noe data fra DLBCL-studiet i år?
Er det urealistisk å håpe på noe til Lugano, eventuelt til desember?

Kommer vel data på nesten hele fase1 ved ash i desember? Er lugano i sommer?

Hvis jeg forstår rett så ja.
Mener Lugano er annenhvert år, sist var juni 2017.
Vi får vente og se :slightly_smiling_face::+1:

er det riktig at det vil være kombobehandling som blir aktuelt for både andre og tredjelinje hvis Archer slår til? eller er det monobehandling for tredje?

Er litt usikker… Det vil jeg nesten tro er å foretrekke om responsen fra archer er så bra som vi håper, men tror det kan avhenge litt av hvor svake pasientene er også…
Men dette har ikke jeg full kontroll på, så “don’t take my word on it”…

Blir til desember de resultatene kommer. Om de skulle komme med noe dryss til Lugano om DLBCL så regner jeg ikke med det. Siden det ikke kom i august i fjor slik vi var forespeilet, og dr Lisa R da uttalte at vi ville få resultatene når de var ferdig som helhet. Gode resultater vil kanskje åpne for å gi innsyn til Lugano likevel, ja tidlige data fra Archer-1 i teorien også. Men det blir mye tro og håp i det.

1 Like

3L FL pasienter får jo Bayer sin Copanilisib med kraftige bivirkninger og black box warning, så da må man anta at ARCHER-1 er enda mer toxic enn dette.
Utifra hva jeg har forstått så gir Rituximab mer influensalignende bivirknger, så min antagelse er at ARCHER-1 kommer relativt greit ut mtp på bivirkninger.

Kan bli flere varianter? Kanskje en lav dose betalutin i kombinasjonen for de svakeste. Eller lavere dose rit og vanlig dose Betalutin.

Spennende å se fremover her nå. PARADIGME ruller videre med 69 sentere og vi entrer straks Q2 i 2019. Kanskje er man under et år unna å kunne melde at PARADIGME er ferdig innrullert.

Noe meldes nok i forbindelse med DLBCL eller A1 i løpet av året. Nærmer seg et punkt hvor man skulle anta at verdier vises.

4 Likes

Tatt i betraktning hvor høy respons R-CHOP kan vise til, og mtp på hvor høy respons Betalutin viser til som monoterapi, så tror ikke det er usannsynlig at man kan oppnå lignende resulatet i 2L FL med ARCHER-1 hvis oppregulering av CD20 er på samme nivå i mennesker som i mus.

« Given such encouraging results, Czuczman et al. treated FL patients with a combination of rituximab and CHOP (R-CHOP) [3]. Updated results showed that the overall response rate was 100%; with 87% of patients achieving a complete response or unconfirmed complete response»

Er det slik med doseeskalering i ARCHER-1 at selskapet melder når man går opp til neste legg, eller kan man forvente at det dryppes på q?

Jeg fikk oppfattet det slik at det ikke var avgjort, dvs si at de kanskje kjører begge dosere paralellt, også avgjøres beste dose baser på en evaluering av resulatetene. Oppfattet det slik utifra noe mumling fra LR når hun ble spurt om dette på q3(?).

Sitat Lisa:

“Yes, because we’re – as I mentioned, it’s the first time this combination is going to be tested. So you – it’s like an – there are some 3 plus 3 steps built in early on. So enroll 3 patients, if there is a dose-limiting toxicity, you enroll another 3 patients, then there is a safety review. So we’re not sure whether it’s going to be 3 patients and 3 patients or 12 patients, so there’s a little bit of flexibility built in there as well. Yes.”

2 Likes