Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Vi finner nok tidsnok ut om de har noe å presentere på Lugano.
Det går jo an å sende Nano en mail og spørre om de skal dit? :slightly_smiling_face::+1:

Så du tror de ønsker å gjennomføre en 20% emisjon for å gi seg selv kompensasjoner?

Jeg er imot 20%, begrunnelsen var uforståelig og 10% skulle være mer enn nok selv på disse nivåene til å få selskapet så langt frem at vi vet det blir medisin av dette.
Og da er kursen en helt annen - så får de heller be om litt til da.

3 Likes

Skråsikker, er du.
Når har Bravo vært tydelig på dette? Kilde, please.

1 Like

Nano går ikke konkurs selv om de bare får fullmakt til å trykke opp 10% aksjer ved neste emisjon.

Og hvem sier ledelsen ikke skal får betalt for jobben de gjør?

Stemte selvsagt nei til å øke fullmakten til 20%, og det forventer jeg også at majoriteten av aksjonærene gjør også.

1 Like

Rakk ikke stemme, men hadde nok stemt ja til 20 % om jeg hadde rukket…
Dette fordi jeg mener at det økonomiske handlingsrommet som 20 % gir ift en evnt markedslansering er bra å ha, men kanskje spesielt det “potensielle handlingsrommet” denne gir – som Nano kan ta med inn i en evnt forhandlingsrunde med partner(e). Jeg tror dette kan være et bra forhandlingskort å ha for å få best mulig avtale.

2 Likes

Selskapet kommer jo til å trenge mer penger. Hvis man mener at det bør kjøres en fortrinnsrettet emisjon neste gang så er det en ærlig sak. Hvis man tror at selskapet ikke kommer til å hente inn penger hvis de føler de trenger det … så vet jeg ikke helt hva logikken er.

Synes kursmålet ditt er edruelig @Hallakis, om enn noe i den lave enden av skalaen. Selv håper jeg på mcap mellom 20 og 25 mrd.

Hvis Algeta er en målestokk bør det absolutt være oppnåelig, men alt avhenger av Paradigme resultatene.

3 Likes

Stille før stormen? Det er kjedelig :slight_smile:

Så, hvis det stemmes for å godta en 20% utvanning i morgen for å sikre at en beiler eller partner skal få innpass uten å øke verdien for eksisterende aksjonærer så er 36 kroner den potensielle verdien på aksjene våre ved dagens kurs - og det hvis emisjon gjøres UTEN rabatt :scream:

En slik overraskelse kan komme når som helst etter godkjennelsen, som gir selskapet rett til å kaste oss under bussen igjen frem til midten av 2020.

(Skulle hatt en poll på dette for å se om forumets aksjonærer gjenspeiler det endelige vedtaket i morgen).

1 Like

Som aksjonær i Nordic Nanovector er det nå kun en ting som bekymrer meg alvorlig.
Dagens kurs er for alle praktiske formål en fryktelig “åpen dør” for et fiendtlig oppkjøp.
Vi vet med 100% sikkerhet at Big Pharma har NANO på radaren og de sitter med full pengesekk.
Et bud på 80-100 per aksje nå så hadde de LETT sikret seg selskapet.
Glem ikke at mer enn 50% av selskapet er eiet av småsparere.

Riktignok er det stor risiko ved å kjøpe NANO nå, men risiko er hverdagen for Big Pharma.
Jeg tror dessverre NANO blir solgt billig.
Flertallet her inne vil få,50-100% premie, så det er ikke synd på noen av oss.

Hilsen en som har stemt ja til fullmakt vedr. fremtidig utvidelse.

36 kr ved en emisjon uten rabatt? Hvordan kommer du frem til det? De gir jo ikke bort 20% uten å få noe tilbake. Om du ikke får vært med i en potensiell emisjon vil din prosentandel blir utvasket med 16,66%, men du vil jo eie aksjer i et selskap som er verdt 20% mer…

2 Likes

36 kroner? Hva mener du?

Amatørmessig av Bravo å handle for millionbeløp i emisjonen på 45 da? Hvis han har tenkt å kjøre på med 20% emisjoner fremover.
Nei, jeg tror nok neste emisjon i Nordic Nanovector vil komme på vesentlig høyere kurs enn dagens. En partneravtale kan også komme, og da er ikke emisjoner noe tema lenger.
Nå fremover handler det om å plukke litt og litt fra de utålmodige småaksjonærene.

4 Likes

Dette er feil og regnestykket ditt går ikke opp.
Ellers har mine 20 000 aksjer stemt for 20% utvanning som du kaller det.
Husk dette er ikke en aksje for alle. Ha en fin dag.

3 Likes

Denne tråden vitner om veldig nervøse aksjonærer, eller noen som prøver å skape frykt i markedet. Selskapet har akkurat kjørt en emisjon som var overtegnet, og innsidere deltok i emisjonen med millionbeløp.
At temaet nå er frykt for emisjon skjønner jeg ikke noe av. Å la selskapet ha mulighet til å hente inntil 20% burde alle stemme for. Det er et viktig forhandlingskort når det skal gjøres avtaler med BP. Når selskapet bruker penger, jobber de godt. Hadde vært mer bekymret hvis de ikke svidde av nok penger.
På tide å rette blikket i riktig retning. Da tenker jeg på de kliniske studiene som pågår.

13 Likes

Det tviler jeg veldig på. Riktignok er selskapet i stor grad eid av småsparere, men mange av disse har vært med i lang tid og er blitt svært kunnskapsrike (Mange har også vært med i Algeta). Noen fra IPO, andre i rangen 12-100.
Har selv vært med fra høst 2016 med snitt 60, du kan selv tenke om jeg da gidder å selge på 80-100. Har egne regnestykker på scenarioet og kursen kunne p.t like gjerne vært 20 (idioterklært) eller 200 (genierklært) det er helt lotto i den mellomperioden vi nå er i. Det man vet noe om er Betalutin resultater, behandling og fremdrift i pågående studier.

10 Likes

Avhenger av paradigme resultatene

Jeg vil si archer resultatene.

1 Like

Mnja, kanskje. Jeg mener selskapet bare prises på Paradigme pr.d.d og at pipeline forøvrig ikke er priset inn. Jeg mente det samme når kurset stod i 80, så ja, jeg mener selskapet og pipen fully realized er verdt ganske mye, om alt klaffer. Men pr. nå så tar jeg bare utgangspunkt i Paradigme.

1 Like

Poenget mitt var at NANO nå er fryktelig lavt priset, mest sannsynlig et lett bytte for Big Pharma (hvis de ønsker) og at de fleste aksjonærer er litt mørbanket.

Bevares, selv har jeg slått meg til ro med et lite papirtap så langt og ser for meg en prising av selskapet som gir en kurs rundt 240-270 gitt dagens antall aksjer.

Enig!

3L FL alene har liten verdi, Betalutin må penetrere hele NHL sfæren for å bli et intressant case for BP.

Suksess i med Archer-1 åpner døren for hele NHL markedet, og er i så måte ekstremt viktig for Nano.

Syntes det blir litt tullete å være så bombastiske på dette. Det aller viktigste er å få et produkt godkjent på markedet, punktum. Vi alle håper på gode Archer resultater for å maksimere verdien på oss aksjonærer og selskapet, men å fortelle at 3FL har liten verdi fra der selskapet står idag(mcap) - vell, jeg kan ikke se for meg at selskapet er enig i det utsagnet?

5 Likes

Nå var vel poenget hva som skulle til for å nå 20 mia.

Velykket paradigme vil gi en pen gevinst det og, men for å komme dit trenger vi dra hjelp fra archer.

Hva som er priset inn pt er jo så og si null niks.

1 Like