Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Det blir en understatement for de 3-4 ponninene nano har stallen hvor en av dem allerede kan flere triks.

Ponni 1. Betalutin,
Triks. 2&3L FL trening nå.
Dlbcl trikser med bakbeina samtidig.
Og er opplært til triksing i tospann med Rituximab eller evnt andre ponnyer som kan det samme.
Ponnyfølgere mener at denne bør kunne lære seg triksing med mzl også. Om den bare fikk tid og penger til trening.

Ponny 2. Humalutin.
Opplært på teorien til 1L FL. Men har fått arbeidsfri for tiden.

Ponni 3 Affilutin
Står å venter i stallen på kraftforleveranse. Har til nå vært billig i drift. Var det en AML ponny?

Ponni 4. En working title på undiclosed Ponni. Tiltenkt CLL triksing i fremtiden.

Ekke som for Cysview og hexvix; at alt dette er det samme trikset. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Det studiet er nedlagt dessverre.

Blir det ikke vanskelig å gi noen gode data så lenge det er randomisert hvilken dose som gies?
Dataene må jo vises etter dose slik at man ser forskjellene.
Tror det er best å vente til slutt så slipper vi alle mulige konklusjoner…

Kan aldri tenke meg at noe interrimavlesning blir aktuelt i et så kort studie.

Hva tenker folk er neste store trigger i Nano?

Selv tenker jeg melding fra SRC om at de kan øke til 15/40 dosering i ARCHER-1 studiet kan bli en stor trigger, spesielt hvis de baker inn en positiv ordlyd om feks ‘‘strong clinical respons’’ etc.

Ellers er vel mDOR 12 måneder nådd nå, så kanskje melding BTD kan tikke inn i løpet av sommerhalvåret.

De eneste uvisse kjempetriggerene som potensielt kan ramle inn når som helst er i mitt enkle hode:

  1. Kommer det plutselig en 20% rettet emisjon mot en BP partner?
  2. Nye regulatoriske fordeler
  3. Partneravtaler

Men jeg forholder meg mye mer til Bravo sin guiding om at 2019 blir et kjedelig år.

1 Like

Så du mener det er større sannsynlighet for partneravtale enn godt nytt fra ARCHER-1?

Jeg forventer ingenting fra Archer-1 før om et drøyt år/halvannet. Partneravtaler kan derimot komme ramlende helt ut av det blå, på samme måte som fast track og pim gjorde det.

Mener LR sa at det kunne komme data/nyheter fra ARCHER-1 før read-out. 2H 2020 er vel når studiet er forventet å være ferdig, Nano kan jo presentere data underveis hvis de er bra.

1 Like

«20% rettet emi mot BP»

Har dette skjedd før i biotek-sammenheng?

Ja det er ganske vanlig at veien mot et endelig oppkjøp starter med en robust partneravtale samt en betydelig privat issue of equity. Dette er både i biotech og i andre bransjer.

20% er nok i overkant stort i forhold til hva som er vanlig da. Kanskje de ville ha et 20% carte blanche slik at de kunne rette 10% mot en partner og 10% mot eksisterende eiere?

Synser og spekulerer fryktelig fritt her, men må si at jeg ser på den 20% fullmakten som et kjempestort bulltegn, det betyr at selskapet vil ha armslag til å gjøre veldig store grep på et blunk.

3 Likes
2 Likes

Veldig bra link.

Det er faktisk også en annen sånn helt random ok kraftig trigger som kan komme, at NANO oppretter en fullverdig kommersiell enhet i statene med en skikkelig lovende profil som president der.

Ingen tror vel at Mario ligger på latsiden for tiden?

Marco har jobbet med å kartlegge mulighetene for en kommersiell suksess i årevis allerede. De har faktisk holdt på så lenge med dette at jeg stiller spørsmålet om de begynte litt for tidlig?

Kommersialisering og markedspenetrasjon er faktisk det største hinderet for Nano pdd, så her kan det ikke legges ned nok ressurser.

At Nano var tidlig ute med dette arbeidet er bare betryggende, og en forutsetning for suksess.

Algeta begynte dette arbeidet ca 5-6 år før de var på markedet, da i samarbeid med Bayer. Dette ble sagt ved inngåelse av partneravtalen i 2009:

Bayer and Algeta are in the thick of scoping the U.S. market and deciding “on the right size, shape and geographical distribution” for the field sales force, Kay noted.

"We will now be dividing all costs and all responsibilities 50-50 with Bayer all down the line," Kay said. Preparations for launch also are proceeding in Europe, but there they are the sole responsibility of Bayer.

1 Like

Går det ann å begynne for tidlig en slik prosess?

Nei det går ikke. Denne prosessen er det viktigste nå. Godkjennelse kommer, og da må dette være på plass. Ledelsen i Nordic Nanovector skjønner dette. Marco gjør en meget verdifull jobb for selskapet, og han er definitivt rette mann.
Marco og Lisa er mine favoritter, begge fra Novartis.

5 Likes

Så de eneste triggeren Nano investors ser for seg i nærmeste fremtid, fra idag og ut året, er:

  1. Partneravtale

  2. BTD

  3. Nyheter fra ARCHER-1

  4. Oppdatert mDOR, potensiell økning til 12 mnd

Kanskje ikke så rart kursen subber rundt samme nivå som for 3 år siden…

Edit; tar med den fra deg Diffish

Oppdaterte data fra LYMRIT 37-01

Nei det er ikke så rart, men så er heller ikke selskapet konkurspriset med sine voksne 2,4 milliarder market cap. Og oppsiden med å gidde å sitte inne i denne “kjedelige” perioden er at nå er det potensielle monstertriggere som langt på lenge kan komme.

Nordic Nanovector er et sprekt norsk biotech med et erfarent internasjonalt lederteam, med et fullfinansiert pivotalt studie i en orphan drug indikasjon med fast track og pim, på en teknologibase i samme sektor som Novartis nå har kjempesuksess med rapportert på Q1.

Sitt på hendene med så mange aksjer du tør.

5 Likes