Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2019 (NANO)

Hæ? Du mener at de skal doble antall aksjer? For det første har de vel kun lov til å utstede maks 20% nye aksjer. For det andre kan de vel ikke forvente at samtlige aksjonærer sitter klar med penger nok til å doble beholdningen sin… Så nei, det er ikke en mulighet :slight_smile:

Les en gang til… Ikke snakk om å dobble sin beholdning men å gi 2-4-6 kr pr aksjer man har… Beholdning pr aksje er uansett relativt i forhold til aksjonærene. Utvanning er null… Sann sett kan man stryke aksjene om Shares in issue på 55,119,471 er et “hellig tall”.

30 kr aksjer er å doble investeringene sine, pr dag dato.

Vi snakker om en fortrinsrettet emisjon for å komme frem til read out.

Du vet at i en fortrinnsrettet emisjon så får man noe tilbake - nye aksjer?

Det vil si at dagens ca 55 millioner aksjer fort kan bli til 110 millioner aksjer. Og alle som ikke har råd eller ønsker å være med i emisjonen vil selvsagt bli vannet ut.

For de som ønsker å være med og overtegne er det jo greit.

Det er selvsagt en konsekvens…

Sier jo også at jeg er usikker på om dette har blitt praktisert før :wink:

Nå finnes det mulighet for å selge tegningsrettene og at det blir et marked for det, noe som kan gi verdi langt over tegningspris :wink:

Er bare dritt lei tanken på at det sitter X antall investorer som bare venter på emisjon til en ekstremt rabbatert pris. Nano er underpriset så det synger etter, og unner gribbene null og niks.

1 Like

Nå må dere roe dette emisjons pratet betraktelig? Om ikke må i alle fall jeg ta en lesepause fra Nano trådene. Faren for å Kaste opp er overhengende om jeg leser et eneste innlegg til som omhandler den forestående kapitaliseringen. Om det ikke er annet å skrive om, er det kanskje best og ikke skrive noe som helst?

5 Likes

Demp denne tråden, fundamentaltråden våkner til live så fort noe konkret nytt kommer

Hm, det er jo åpenbart noen som har noe å tjene på dette gnålet. Støy kan være gøy for noen, bråk for andre. Lav kurs gir jo en bra inngang for de som er ute eller har solgt. For min del, oppsummerte helgas innlegg fra @GCantona saken ganske greit.
Avhengig av hvilke briller man ser med.,dette. Teknisk eller short. Long eller fundamental. Uansett, briller kan dukke opp på de merkeligste steder…:sunglasses::nerd_face::space_invader:

Jeg forstår at innlegget mitt ble for sarkastisk og det beklager jeg. Poenger mitt står jeg ved. Jeg tok det for gitt at man så at ikke alle er tjent med høy emisjonslirs. Faktisk er endel nåværende investorer tjent med lav kurs, nå hvis det først skal bli en emisjon.

Les @TyrionIV sitt innlegg. Godt skrevet.


Mitt poeng er at ved en emisjon er det ulike du ta som gir ulike utgangspunkt, og motivasjon for høy/lav kurs.

  1. Nye investorer som vil inn (igjen) ønsker lavest mulig emisjonskurs.

2)Nåværende små- investorer ønsker høyest mulig emisjon.

  1. Nåvrende store investorer som ikke har tenkt til å forsvare sin posisjon ønsker også høyest mulig emisjonskurs.

Så langt selvfølgeligheter. Så den som jeg tenker vi ikke trenger å bli enige om, men som jeg mener det er viktig å forstå.

  1. Store nåværende investorer som HAR tenkt til å forsvare sin posisjon er, i et kortsiktig bilde, gitt at de har langsiktig tro på selskapet, tjent med så lav emisjonskurs som overhodet mulig.

Brannfakkel. Hvorfor er det slik?
Jo, hva skjer i en rettet emisjon, til fryktelig lav kurs, hvor kun utvalgte store får være med? Jo, store eierandeler flyttes fra “De mange små” aksjonærene og over på “De få store”. De små får ikke mulighet til å forsvare sin posisjon, og mange har ikke økonomi til det heller.

F.eks. OM Holding. Han har mest sannsynlig ny mulighet til å være med i en emisjon. Hvis det nå kommer en emisjon til NOK 20 SOM kun et fåtall aksjonærer får være med få. Da får OM Holding kjøpe en stadig større andel av selskapet meget billig. Oss småaksjonærer, får ikke vøre med og må pent sitte og se på at vårt kakestykke (eierandel) stadig blir mindre.

Hvis dere lurer på hvorfor de store fiskene låner ut sine egne aksjer i selskapet her han langsiktig tro på, gjerne hvis de ser et potensiale for emisjon…det er fordi de ønsker å presse emisjonskurser ytterligere ned.

De stor klamrer seg til håpet om reparasjonsemisjon…for få aksjer, alt for sent, mange evner ikke å være med av ulike årsaker.

Igjen, beklager sarkasme i forrige innlegg.

Nordic Nanovector signs global clinical and commercial agreement with ITM for the supply of no-carrier-added Lutetium-177

En dag våkner kanskje dere som er utenfor til en melding hvor det står:
" Nordic Nanovector signs global clinical and commercial agreement with (insert BP of choice) for the manufacturing and sale of Betalutin".

Lykke til :wink:

5 Likes

Men hva vil denne meldingen bety?

Ingenting nytt.

Ikke noe vesentlig annet enn at de forlenger samarbeidet og går ut med hvem leverandøren av Litethium er. Det styrker selvfølgelig også sjangsene for at en launch av produktet når det blir godkjent går så smertefritt som mulig :wink:

"This global supply agreement is a key milestone in the implementation of our CMC (Chemistry, Manufacturing and Controls) strategy for gaining regulatory approval for Betalutin® and its subsequent commercial rollout, as it provides certainty of continued supply of n.c.a. Lutetium-177 during clinical developmentas well as after launch. "

1 Like

Bare jeg som et kort øyeblikk trodde de meldte om partneravtale? :joy::cry:

14 Likes

Holdt på å kjøre av veien når den kom opp på gpsen

6 Likes

Nei, fikk hjertet i halsen selv😉

2 Likes

Viktig avklaring for å kunne få AA, men vel ikke akkurat noen bombe :blush:

1 Like

Bygger også videre på denne fra juni:

Det jeg mener, er like stor risikosport å stå utenfor nå, som å være inne. Tipper det var flere som satte frokosten i halsen der ja :wink:

1 Like

Blir en real rens av bilsete og dressbukse etter at CircleK koppen tok et krumspring midt i Operatunellen :joy:

3 Likes

Våknet av en pipelyd på telefonen rundt 0700 og kikker ned på telefonen som da lyser opp, har ikke briller på selvfølgelig og skimper noe som minner om bokstavene PARTNER .:slight_smile: Fikk raskt på briller mens pumpa startet opp til litt over middels puls fra en som sov for da 2 min siden… Så ja, det var nok flere som fikk en liten forsmak på hva som kan komme til å skje om kanskje ikke så lenge …:sweat_smile:

5 Likes