Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Vil data fra interim bli fremlagt markedet? Eller kun en melding om de går videre i en eller begge armer? Vil man gå videre hvis data er noenlunde likt som SOC?

Det er ikke SoC i 3L FL

Nattens primærvalg i South Carolina var en nesestyver for Bernie Sanders. Farmasisektoren vil puste litt lettere, og noe av grunnlaget for det ekstraordinære fallet for vår sektor den senere tiden kan ha falt bort. Vi får se om det gjør utslag på mandag. For øvrig ser vel også Corona-viruset ut til å være noenlunde under kontroll så langt. Dødstallene i Kina er jo etter hvert kommet ned på et svært lavt nivå. Tror de siste tallene vil gjøre at vi ihvertfall midlertidig får oppgang på børsene.

Vil man gå videre hvis data ikke er mye bedre enn konkurrenter som har fått AA i samme indikasjon?

Ja. Differensiert profil er stikkordet.

Tanker om videre utvikling? Ble øyelegen sin posisjon solgt torsdag/fredag morgen? Derfor det store fallet? Hvor går likviditets grensen for når en portefølje blir tvsngssolgt i hans situasjon?

1 Like

Jeg tenker at ny CEO har betydelig bedre innsikt (jobbet mye mere operativt enn Bravo og Costa) for å være mye mer «hands on» på rekrutteringen - forstå og gjøre nødvendige grep for å øke takten. Det vil også være et pluss at han er tysk, her vil det bli ordnung og sterk kostnadskontroll.

1 Like

Jeg lurer fremdeles på hvorfor han gikk fra en karriere i store, anerkjente selskaper over til lille NANO. Det må være noe denne dyktige mannen ser som vi har glemt i den store fortvilelsen? :wink:

Veldig godt poeng ezPappi

1 Like

Enormt potensial :star_struck: og etter 3 mnd er han CEO.

Jeg har lest gjennom utskriften av Q 4 presentasjonen på nytt. Det er positivt at Nieba vil ettergå protokollen for Paradigme og se om det kan gjøres endringer blant annet i antallet som rekrutteres slik at det evt blir færre enn 130. Hvordan sjansene er for å lykkes kan man jo bare spekulere i.
Det jeg synes er merkelig er at Nano feks ved Lisa eller Marco ikke har tatt initiativ til dette for flere måneder siden. Nano har jo visst at man ligger betydelige etter på rekruttering ihvert fall siden emisjonen i oktober da man hadde kun 32 pasienter.

4 Likes

Jeg tenker i hvert fall at både dagens aksjonærer og ansatte med både aksjer og opsjoner må stå samlet og for all del unngå for stor utvanning. Det er ikke tvil om at det ligger svært store verdier i IP til selskapet (Betalutin fungerer) og vi må bare ikke la dette falle billig i hendene til noen som ønsker å komme sent til bordet. Partner UP! og la den av BP som ikke så sitt snitt til å være med sitte igjen med skjegget i postkassa!

4 Likes

Dagens kurs har blitt en stor frustrasjon for oss som har hatt aksjer her en stund.

De som har kommet inn på et senere tidspunkt og lavere nivå er mer heldig.

Det er synd at ikke flere pasienter har fått mulighet til å delta i det avgjørende studiet. Både for sin egen helse og studien som skal gjennomføres.

Burde det vært flere pasienter på færre sites?

Det at en CEO som slutter på dagen uten at noen kan gi en god forklaring er mildt sagt oppsiktsvekkende.

Jeg prøver å være positiv i forhold til produktet, men det ser ikke så rosenrødt ut som det gjorde for 3-4 år siden.

Jeg kommer fortsatt til å ha en post langsiktig her.

Det vil også være mulighet å trade når det er så store svingninger.

Nei, det skal ikke fremlegges markedet slik jeg har forstått det ihvertfall - men ledelse kan få innsikt i dem og evnt samarbeidspartnere vil få vite dem i en evnt forhandling… Antar markedet kun vil få en melding om at endepunkter er møtt i interim og at de går videre – det er ihv det som kommunisert fra Nano frem til nå.
Det finnes ingen SOC i denne indikasjonen, så man vil nok gå videre uansett, så lenge Betalutin viser at det har virkning. Selv om man skulle sammenlignet med de produkter som har fått AA, ville nok Betalutin kunne gått videre med like og også dårligere effektresultater – dette fordi bivirkningsprofilen til Betalutin er så mild og Quality of Life er så mye bedre enn de andre alternativene som finnes på markedet og også fordi B har et annet angrepspunkt enn de allerede tilkomne produktene (cd-37)…

1 Like

Har gjort meg opp noen tanker om Nordic Nanovector, og tenker å starte med et klart signal fra NANOs nye CEO, Lars Nieba.

Fra tidslinje16:22 på kvartalspresentasjonen;

“I am also from the manufacturing and the CTO as well.
Nevertheless I think one should not underestimate the importance of manufacturing. It is not only because I am the CTO, but in general if you looking through complete response letter of new molecules it is not of clinical results. A lot of the complete response letters the companies are getting is because of CMC. And CMC is an area which is there to support all others, that is true, but if the support is not there you cannot be successful.”

Dette er interessant, for skulle nesten tro at NANO sitt styre har lest mine innlegg på Tekinvestor, og deretter tatt grep og ansatt Lars Nieba, med sin CMC-bakgrunn som ny CEO.

Dette er akkurat hva jeg har snakket om ganske lenge.

Anbefaler folk å klikke på «Snøffelen» på denne tråden, og å lese de 25 innleggene jeg har skrevet på småprat-tråden for 2020.

Men mye av dette kan oppsummeres i 4 enkle punkter som må være på plass for at biotek skal lykkes med et legemiddel.

  • Er produktet sikkert? (safety)
  • Er produktet effektivt? (efficacy)
  • Eier vi produktet? (patenter, IP)
  • Kan vi lage produktet? (CMC, supply chain)

Og når det gjelder punkt 4 er vi inne på akkurat det jeg har snakket lenge om, GMP, CMC, CRL, FDA,CMO og PAI.
Kort sagt, man må ha god GMP for å kunne kjøre solid CMC slik at man slipper å få en CRL når FDA kommer på besøk i flere PAIer av NANOs CMOer.

Punkt 1, 2 og 3 har jeg god tro på at NANO skal ha mulighet til, selv om jeg gjerne skulle ha sett en BTD, basert på LYMRIT, slik Bravo forespeilet, men vi ennå ikke har hørt noe om.

Men 4 må også være på plass. Har i denne tråden tatt opp fokusområder, hvor markedet, (og internt i NANO?) har vært stor fokus på det ene, men ikke det andre. Jeg sa at:

«Men man må som investor holde øye på både CMC-biten og på den kliniske delen.»

Jeg tenker at NANO nå har innsett det, og at det ikke er tilfeldig at det er navnene til Lars Nieba, ny CEO med CMC-bakgrunn, Marco Renoldi, COO, Tone Kvåle CFO og Marlene, IR som står på første siden av kvartalspresentasjonen.

26 Likes

@Snoeffelen, husker du en artikkel som sirkulerte her på TI, den påpekte hvor viktig det var å utvikle nye produkter som lot seg kombinere med SoC.

Ja, @Snoeffelen, du har vært god til å sette fokus på denne biten allerede tidlig som vi (markedet) nok ikke har vært særlig fokusert på.
Jeg synes vel Nano har gjort de riktige tingene til rett tidspunkt – og fra mitt synspunkt synes jeg det ser ut som Nano hele veien har hatt fokus på denne biten også og hatt kontroll på og forberedt seg riktig.
Nå i disse tider hvor børsene herjes med og mye upresis info og tåkelegging blir gjort/forsøkt på diverse fora, så kan det være viktig å se på den ovennevnte lista og se hvorvidt Nano sjekker ut disse punktene… Har også lyst til å legge til et nøkkelpunkt for dette produktet og målgruppa til det, nemlig Quality of Life.

  • safety
  • efficacy
  • quality of Life
  • patenter/IP
  • CMC

Jeg synes Nano sjekker fint av på alle disse punktene nå. Når vi i tillegg vet at det er gjort omfattende markedsforberedelser, vi vet at Xofigo og suksessen Luthatera (med samme betaemitter) har banet for RIT i USA, så er det fra mitt perspektiv gjennomføring/rekruttering nå som mangler, og bedriften bør ha fokus på, før denne viktige medisinen kan komme på markedet…

19 Likes

Enig her. Bravo har jo messet om cmc og unsexy fra han kom til han gikk.

Det er ikke cmc som er utfordringen søik jeg ser det, men rekruttering.

4 Likes

Og rekruttering lovte de fullt fokus på når de lå langt etter skjema på Q3. Ingen av tiltakene har så langt vist noen effekt, annet enn sikkert høyere cashburn. Og her ligger nok mye av grunnen til at Bravo måtte gå. Han ville jo ikke bytte ut Betalutin med noe annet, så tviler på at han gikk frivillig.

2 Likes

Begge deler er viktig, og som jeg sa; «Men man må som investor holde øye på både CMC-biten og på den kliniske delen.»

Ser vi hvor fokuset er på forumene så kan det ikke være tvil om hva investorene har fulgt med på, og ser vi grepene som nå er gjort i NANO kan det jo kanskje tenkes at fokuset på CMC-biten ikke har vært god nok.

Jeg mener dessuten at det har blitt mye viktigere nå siden jeg oppfatter at det er kommet en strategi-endring i NANO mtp veien fremover. Og det i seg selv kan jo være verdt en diskusjon. Og at det delvis er blitt fremtvunget av stigende kostnader, som jeg tror kan ha kommet at man har undervurdert kostnadene og kompleksiteten ved å utvikle et biologisk legemiddel.

Med 140 mill i kostnader i kvartalet og halvannet til 2 år til godkjennelse er ikke det ikke mulig å gjøre en rettet emisjon på dagens kurser for å få inn midlene man trenger, selv om man skulle få en emisjonsfullmakt på så mye som 30 %. Å hente inn et sted mellom 500 mill og 1 mrd er heller ikke mulig blant eksisterende aksjonærer uten å gruse kursen.

Da gjenstår en mulighet og det er å selge seg til en best mulig pris. Og da må alle biter være på plass, rekruttering ja, men også produkt.

Det er ikke sikkert partnerne står i kø for å overby hverandre, og selv om det skulle vært tilfelle kan vi være sikker på at de gjør sin due dilligence for å være sikre på at man får det man betaler for. Og det inkluderer ingen feil eller mangler.

Og nå som NANO har vist sin strategi, men også forhandlingsposisjon, må altså vise at man også er i stand til å levere produktet.

Mao NANO må vise at at det ikke dukker opp noen CRL lenger ned i gata. Og det viser man best ved godkjente PAIer.

Og siden BP ønsker minst mulig risiko og at alt skal være i orden så må NANO ta grep for å signalisere at alle brikkene vil falle på plass til slutt. Min oppfatning, eller kanskje rettere ord er spekulasjon, er at lederskiftet er mer for å tekkes partnere enn eksisterende aksjonærer.

Jeg synes lederskiftet, og det ny CEO Lars Nieba sier med egne ord er relativt tydelig.

8 Likes