Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Det minder om dét TRVX oplevede med TG i forbindelse med FFN (folfirinox) og måtte omprioritere indsatsen omkring TG platformen (kapitalisere); forskellen her er, at TG er et færdigudviklet produkt … man kan gå tilbage til ca. 20 maj, 2019 for at se effekten på kursen (https://www.targovax.com/en/targovax-to-fully-focus-on-oncos-oncolytic-virus-program).

2 Likes

Archer på is = kaputt kurs imorgen

TRVX er ned 23.29% siden den datoen…

1 Like

Meldingen i dag tolker jeg som positiv. Det er to parametre alle analytikere bryr seg om i sine analyser, og det er PARADIGME + “hvor lenge pengebingen holder”.
Noe risiko i dette møtet med FDA ja, men vi har ikke noe sammenligningsgrunnlag her, og vil tro at Lars Nieba vet bedre enn 100% av menigheten her inne hva han driver med. Nå er emisjonsspøkelset borte for en stund, og nesten alt avhenger av hvilken fart de får fremover i rekrutteringen. Bort med risiko, bort med kostnader, fokus på PARADIGME. Alt annet kommer senere og innebærer uansett høyere risiko, bortsett fra Archer-1 vil jeg tro. Her får vi jo uansett data på flere pasienter før de stopper.

6 Likes

… aka 10,00 burde holde i morgen, hvis der er sammenhæng :wink:

1 Like

Til alle dere som er negative - hva er det egentlig som er så overraskende i meldingen?

  • Protokollendringer: At de åpner for å gjøre protokollendringer ble nevnt på q4-presentasjonen. En update rundt dette var ventet og det er positivt at de ser på denne muligheten. Dette hadde heller ikke skjedd om de ikke var komfortable med at resultatene i Paradigme er gode nok. Det siste kan vel tolkes som et ganske bull signal, eller?
  • Covid-19: Altså, selskapet har 8 sites i Italia… At Covid-19 kom til å påvirke rekrutteringen visste vi. Det er da fornuftig at de kutter i staben for å få ned cash burn. Dette er jo et etterlengtet grep fra mange aksjonærer.
  • Avbrutte studier: Når det kommer til avbrutte studier, så ser jeg ikke helt hva dette skal medføre i det korte bildet. De skriver at igangsatte cohorts vil fullføres. Det vil si at Archer 2c og DLBCL skal fullføres. Når vi får data vet vi ikke, men sannsynligvis er de fleste pasientene rekruttert til begge studiene allerede, så vi kan nok vente oss data ila de neste månedene.

Og en liten påminnelse til slutt… Per q4-rapproteringen i februar hadde de rekruttert 47 pasienter til Paradigme. Interimavlesningen skjer trolig på 50 pasienter. Med andre ord får vi trolig en oppdatering rundt interim ila juni/juli - corona eller ei. Dette er svært bull, spesielt med tanke på at en potensiell emisjon tilsynelatende er utelukket.

Blir spennende i morgen. Jeg tipper på en flat åpning, så får vi satse på at Nieba overbeviser kl 10 :slight_smile:

EDIT: Forsåvidt ekstremt oppløftende å se (i) en ledelse som tar grep og (ii) at selskapet letter litt på sløret.

26 Likes

Tenker jeg kjøper en god del på åpning og så er det bare å krysse fingrene for at webcastet blir bra😀

2 Likes

Tipper 10% opp i åpningen i morgen, men om det går opp eller ned så skal det kjøpes.

Endelig tar de aksjoner for å redusere cashburn. Samtidig også endrer de protokollen for å øke innrulleringshastigheten.

6 Likes

Finnes det langsiktige risiko fylle investors på børsen kan Nano gå opp xx%… ellers tar det vel en Korona :frowning:

Synes ikke styret skal få applaus for å ta grep. Dette har de gjort i tolvte time når selskapet er på vei ned stupet. Her skulle noen ha sett utfordringene med kostader og studieproblemer mye tidligere. Forventer mer av et selskap som mener de skal klare å føre en medisin ut i den store verden på egenhånd.
Er vel ikke en kjempe søknad hos BP heller at de viser så mangler på kontroll internt.

4 Likes

Er det ikke mer det at Paradigmekriteriene er en hel del snevrere enn Lymrit?

Jo, det er riktig. Jeg forstod det som at de var snevrere fordi fokus var på de pasientene som hadde respondert best i Lymrit, men dette fikk jeg forklart i chatten ikke var tilfelle. Har derfor redigert posten litt.

Enig i at dette kom i siste liten, men nå kom Nieba inn i ellevte time… Og Smethurst kom inn fem på tolv. La oss være takknemlige for at ting skjer. Oppvasken er i gang, og det er positivt.

Husk at også Egberts er relativt ny i Nano.

6 Likes

Her snakker vi nærmere at ledelsen bliver dyppet i håndsprit og styret står i række på 3-meteren.

Det har vel egentlig vært litt murring rundt dette med de snevre inkluderingskriteriene og frykt for at en del av problemene med rekrutteringshastighet ligger der. Men så må vi huske at mye har endret seg, også.

Jeg syns som sagt meldingen er positiv.

6 Likes

Tror det er greit å fordele skylden der den hører hjemme, og ære de som æres bør.

Styret som helhet har nok lenge vært for passive, men Egberts inntreden har vært en suksess. Tre solide navn har kommet inn i løpet av 2019 og 2020, to andre har svingt ut døren på jakt etter andre oppgaver.

Nieba og Elble har defintivt funnet sine plasser i management, og de kan lite klandres for den lange veien til mål som har preget veien frem til nå. Det brettes nå opp skjerteermer og det er åpenbart dialog mellom ledelsen og styret. Før rapporterte Bravo til styret og det var vel det.
Egbert og Nieba har funnet tonen og snakker samme språk, og har sparket bort grusen som lå i veien for en effektiv vei til approval.

Så ja, det gamle styret har sovet for lenge, men det kan ikke Egberts noe for. Vi skal heller ikke glemme at Healthcap er i kulissene som aktive eiere og har trolig allokert mer ressurser for å sørge for at dette ender der det bør; i krysset! :muscle:

3 Likes

At de stiller ARCHER-1 i bero er ihvertfall ikke positivt. Her må besparelsen være marginal samtidig som studiet gjør emisjonspillen søtere. Ikke enig.

At de kutter ned på folk og kontorer syns jeg er et fornuftig trekk, men i ettertid forferdelig unødvendig. Som aksjonær sitter man med følelsen av at deler avemisjonspengene har blitt tulla vekk på kontor i London og Sveits. Sikkert bokført som developmentkostnader disse også.

Og nå blir jeg helt usaklig, men jeg er så forbanna over at et prekommersielt norsk biotek skal fly inn italienere og canadere hver uke på aksjonærenes regning. Så dyktige har de absolutt ikke vært.

Blæææh - blir kjekt med strim mellom q-rapporter.

Og til de som har tapt penger: en god historie med mye drama har også sin verdi.

12 Likes

· Streamlined strategy with all resources focused on PARADIGME - all other
clinical trials to be suspended following completion of the current cohorts and
all investments in pre-clinical assets to be halted.

Vi får tallene fra archer heldigvis, men etter det er det stopp!

«Vi får tallene fra archer heldigvis, men etter det er det stopp»

Det spørs vel hva som skjer med evt partner.
Kommer det dealer etter interim, ref Nieba på Q4 pres, er det full fart igjen, det ligger i sakens natur.

2 Likes

Med tiltakene som er foreslått, noen som vil anslå hvor mye de vil spare per kvartal kortsiktig?

De må ha ganske mange pasienter rekruttert på kort tid for å rekke timeline. Stopp i Archer-1 og DBLC. De har vell ikke inkludert så voldsomt i antall de siste kvartalene at det automatisk skulle tilsi en stor besparelse.
20% reduksjon av staben dersom ansatte fremdeles ivaretar de lønningene hørtes i første omgang litt snevert ut i min bok. En generell kutt i lønninger ville vel hjulpet på. Om man i tillegg regner med at de 20% som må gå, antageligvis vil få sluttpakker, kan det ta noe tid før en ser effekt av cash-justeringene.

Spennende periode Nano går inn i nå!

2 Likes