Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Nei, det virket ikke usannsynlig, men majoriteten på TI mente det var det.

Det er to forskjellige ting, og viser det faktum at når bare mange nok blir negative / lar seg psyke ut og selger til tross for at man er medeiere i et medisinsk produkt som med stor sannsynlighet blir kommersielt, blir oppsiden eksponentiell for de som er kontrære og handler på strategi fremfor magefølelse og dårlige nerver.

“Alle” ventet på at NANO skulle ned på 10 kroner igjen, som om det var den største selvfølgelighet her i verden.

10 Likes

Jeg er reelt enig i det meste du skriver, men omvendt må jeg også sige, at der ligger en slags implicit “it could only go one way” i din retorik, hvilket jeg ikke deler; der er ingen garantier i aktiemarkedet, endsige slet ikke i biotek.

4 Likes

Er ikke overrakset over at vi så 10 kr med dårlig rekruttering og et studieløp som så ut til å ta evigheter. Er mer overraksket over at reprisingen (om den kan kalles det) har tatt så lang tid. Den nye ledelsen (Nieba og Egberts) tar åpenbart noen grep som sannsynligvis vil ha stor impact på selskapet i positiv forstand. De underliggende verdiene her er jo mye større enn hva som er reflektert i dagens market cap gitt at de klarere å materialisere disse - altså få fullført paradigme.

2 Likes

Det er helt klart ingen garantier i markedet, men det er allikevel noe som heter fundamental-verdier, gjennom kjente selskapsdata, og det finnes en rekke indikatorer rent aksjeteknisk som er med å skape forventninger til hva som er en mer sannsynlig fremtidig kursutvikling enn andre.

Ingen grunn til å hausse opp fundamentalverdiene, vi kjenner alle til Lymrit 37-01 og Archer 1.cohort. Betalutin virker og det vil få en plass i behandlingen, enten i 3L eller i både 2L og 3L. Det bør aldri prises lavere enn 1 MRD, det er galskap nok i seg selv og en god grunn til å være kontrær når panikken styrer kursen, ikke fornuften.

Rent aksjeteknisk, og da med lengre briller enn 3 mnd, har vi kurven fra 2015 - 2016 som en god indikator på hvordan aksjen tidligere har respondert på voldsomme sell-off.

Så ja, for meg var holdningen at det kunne “only could go one way”, og med oppdateringen 1.april og kombinasjonen av et aktivt styre og CEO ble dette forsterket. Noen kalte det naiv haussing og at det var galskap å ikke selge seg all out på oppdateringen. Jeg mente det stikk motsatte, og står fortsatt inne for at vi så vidt bare har startet å se konturene av verdiene som skal synliggjøres gjennom utvidede inklusjonskriterier og dertil økt innrulleringshastighet, og thumbs up på interim.

Jeg tror vi får interim før utfallet av type C-møte, og i Radforsk for noen uker siden bekreftet analytiker at det NANO gjorde ved å rendyrke Paradigme var det riktige grepet å ta. Da skal det også gjenspeiles i aksjekursen før eller siden. Vi ser starten på dette nå, godt hjulpet av PHO som satte listen for troen på bransjen igjen ved å overtegne 6-gangen i emisjonen og deretter stige påfølgende dag. Det var prikken over I’n for å understreke momentumet i biotek og det faktum at norske selskaper viser selvtillit og besitter piper man får lyst til å være medeiere i.

4 Likes

Da aksjenb lå på 10 kr fremholdt jeg hvor absurd kursen var hvis man f.eks. legger risk/reward til grunn. Ihvertfall i mine øyne var det da omtrent like sannsynlig at man kunne tjene 100 kr som at man kunne tape 10 kr pr aksje. Det forteller vel alt om at kursen levde sitt eget liv uten forankring i virkeligheten.

1 Like

Var vel bare et spørsmål om tid: (Hvorfor har jeg ikke fanget opp denne før?)

https://www.nature.com/articles/s41408-020-0292-7

Hva tenker du?

Altså at flere betydelige aktører blir engasjert i CD37 som mål. Dette kan både være negativt for NANO i kraft av at det blir et enda mer crowded field, men kan også være positivt fordi det kan bety at patentporteføljen får en synliggjort verdi.

Litt sånn Elkjøp og Power ved siden av hverandre på kjøpesenteret, drar opp totalmarkedet.

Ja, blir litt øyet som ser det der

Ja, denne var jo ny. Enda et bispesifikt produkt på gang.

The ongoing Phase I/II clinical trial of DuoBody-CD3xCD20 for the treatment of B-cell malignancies

2 uker siden sist! Vært i karantene?

Så det er helt sikkert allerede nå? Har ikke fått det med meg.
Hadde jeg visst det hadde jeg tatt en fornuftig avgjørelse og beholdt aksjene jeg solgte da hele pipelinen med unntak av den opprinnelige Lymrit/Paradigme studien, som de skulle vært ferdig med for mange år siden, ble pakket ned og lagt i en skuff som ingen vet når skal åpnes igjen. Jeg lot panikken styre :running_man:

Der er jeg enig, siden det nesten ikke fantes mer nedside (se graf, men ikke overse trenden de siste 4 årene).

Her sammenlignes epler og bananer, PHO selger ett ferdig produkt i markedet og emisjonen ble satt for å sikre salgsvekst.

Hvilken agenda har du som får alt til å se så lyst ut :wink:
Hilsen meg som sitter over i PCIB leiren nå :sun_with_face:

1 Like

Det skal vel ikke mye «fantasi» til for å skjønne at en vellykket emisjon i PHO og en boost i BGBIO ville løfte sektoren?

Det samme før jul når AZ ble kjent som BP-partner til PCIB. Det var også epler og pærer, men det er det ingen som bryr seg om når alle vil ha frukt. Tror ikke dette trykket gir seg med det første.

1 Like

For hver eneste validering av teknologi og hver eneste utenlandske storfisk aksjepost i norsk biotech fremover kommer en mursten til å legges som danner grunnlaget for en ny varig opptur for hele sektoren.

Absolutt ingen god grunn til at ikke vår indeks kunne vært priset til 15 milliarder i dag

2 Likes

Duahexabody-37 er ny for meg også… Linken viser dog kun til prekliniske resultater, så vanskelig å vurdere hvorvidt den kan bli en konkurrent – ligger vel i alle tilfeller temmelig langt fram i tid før den nærmer seg markedet…? (Vet noen om/når den er startet/starter opp klinisk (fase 1) og evnt hva slags behandlingsregime man ser for seg?)
Tenker at det fort kan ende opp med at både Copanlisib og Betalutin har fått innvilget regular approval før denne kommer langt nok på vei til å vurderes på markedet. Da skal den ha gode egenskaper om den ikke må gjennom både fase 1, 2 og 3… Mener det er litt tidlig å uroe seg for konkurranse fra denne behandlingen per i dag… (Men en validering av cd-37 som angrepsmål er uansett ikke dumt)

Når det gjelder bispesific antigen cd3-cd20, så er det omtalt en del tidligere – bispesifics er det nye “hotte” nå visst… Scorer veldig bra på effekt, litt verre med bivirkninger og Qol… --> ihv i forhold til Betalutin…

Betalutin skiller seg godt fra disse også ved at den i tillegg til god effekt har en edge på momentene de andre sliter på - (varige) Bivirkninger og Qol --> jeg synes å se mer og mer konturene av at “one time treatment” med forbigående milde bivirkninger kan vise seg som gullegenskapen for Nanos Betalutin… Kombinasjonsbehandlinger er blitt sett på som fremtiden de siste 5-10 årene og Betalutin kan fort ende opp med å bli et naturlig tillegg til de fleste behandlinger (i tråd med visjonen til RHL) - samt at den gjerne vil fange opp de aller svakeste pasientene som ikke ønsker/orker noen tunge behandlinger lenger - og derfor blir tilbudt den mildeste behandlingen som ikke går utover livskvalitet i lang tid og gir godt håp om bedret livskvalitet ved respons…

Edit: Kan fort være CLL duahexabody-37 sikter seg inn mot i første omgang – “(…)demonstrated potent and superior CDC activity compared to other CD37 antibody variants evaluated, in particular ex vivo in patient-derived chronic lymphocytic leukemia cells.”
(Konkurrent til Alpha-37…?)

9 Likes

Godt å høre - takk for god informasjon TyrionIV

DuoBody er vel noe annet? Ser ut til å ha vært i klinikken i ca 2 år

Duahexybody er kun rettet mot cd-37 og kun preklinisk ser det ut til. (Link 1)
Ja, den i klinikk fase 1/2 er bispecific cd3-cd20… Og den kjente vi til… (link 2)

Å? Har ikke sett den bli diskutert før Savepig trakk den frem.

@InVivo Regn 1979 er cd3xcd20 - det er nok den jeg tenker på.

Larsmkn nevnte den tidlig -etter ASH2018 eller noe slikt (annen konferanse) mener jeg – hvor det visstnok var mye fokus på bispecifics… (tatt etter husken)

Jeg har ihv visst om bispecifics ei god stund nå og den kunnskapen har jeg fått her fra TI - det er jeg helt sikker på…

Denne til Genmab som ser ut til å hete Epcoritamab har det vel ikke vært nevnt noe særlig om tidligere. Men at det var bispcifics på gang er ikke noen nyhet ihvertfall…

Ser ut som Genmab kjører et bredt studie innen mange b-celle-indikasjoner med
completion date 2022 og så må de evnt videre på en pivotal studie – så er nok noen år fram i tid…

ORR 36.8 % og CR 5,3 % i en populasjon på 22 pas (mest testet dose), men dette er for alle indikasjoner
For FL så fikk 5 av 5 respons, men ingen CR.
En del Aes som medfører ekstra medisinering for å undertrykke bivirkninger.
Alt I alt er det veldig mye interessant pdf`en lenket til under – spesielt om cd3xcd20, men også noe om duahexabody…
Men altså - det er sikkert mulig å få til et samarbeid med Genmab også ift til å kombinere bispcifics cd3xcd20 med en mild cd37 behandling – Bygger igrunnen bare videre på min oppfatning om at milde, forbigående bivirkninger pga Engangsbehandling kombinert med et annet angrepsmål er gullegget til Nano, så kan fort være en oppside også med den tanken i bakhodet.
Og for pasientene er det jo veldig positivt at det er så mange medisinkandidater i utprøving!

https://ir.genmab.com/static-files/60467b61-f6ed-4196-ae15-455d57d9f919

Preklinisk fra juni 2019:
“DuoBody-CD3xCD20 induced potent anti-tumor activity in vitro and in vivo , also in the presence of competing CD20 antibodies. DuoBody-CD3xCD20 was ∼100-fold more potent in vitro than another CD3xCD20 bsAb that is in clinical development. SC administration in cynomolgus monkeys induced profound B-cell depletion, which was associated with reduced plasma cytokine levels compared to IV administration. A First-in-Human trial to evaluate the safety and preliminary efficacy of DuoBody-CD3xCD20 by SC administration in patients with B-cell malignancies is currently enrolling (NCT03625037).”

1 Like

Med fare for å spørre i feil tråd: Hvilke andre norske biotek-aksjer bør man vurdere i tillegg til NANO?