Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jupp :slight_smile: Skal være våken nå :slight_smile:

3 Likes

Gode meldinger, åpenbart fortsatt hands-on approach fra Egberts.
Flere ting i vente i tiden fremover.
Positive signaler dette her.

Jeg syntes forøvrig børsmeldingen idag var bedre formulert også, en en del av de tidligere meldingene.
Bagateller kan man tenke, men det tror jeg virkelig ikke.
Hvordan meldingene leses og oppfattes er kursmessig kortsiktig like viktig som innholdet noen ganger.
Langsiktig er selvfølgelig substansen avgjørende.

I så måte er dette en melding med kortsiktig og langsiktig effekt.

Patenteringen er ett veldig viktig signal.

Nå hadde det vært fint om det snart kom signaler på at FDA og andre begynner å sveive igang hjulene på trials igjen også.
Det vil gi hele sektoren en dytt

Ikke ta gevinst på disse mindre oppturene.
La aksjen gå, det kan gi en skikkelig 2016 runde

13 Likes

For å spille litt videre på at organisasjonen strømlinjeformes mot samarbeid med BP. Dette patentet på plass er selvsagt meget viktig ift evnt interessenter ved partnering/oppkjøp
Og mld understreker vel poenget mitt fra i går også om at nano er mer enn paradigme selv om det kjøres streng kostnadskontroll i øyeblikket…

6 Likes

Søknaden var vel sikkert sendt inn før meldingen om at andre studier enn Paradigme pauses, men det er uansett en bekreftelse på at at har trua på Archer-1, og nå har de fått beskytta den også, så hvis 2. cohort viser seg å være sterk vil det jo være et stort pluss for eventuell partner å vise til patentbeskyttelse på behandlingen. Jeg kan ikke skjønne annet enn at de som sitter med RIT/generika vil være interessert i å knytte seg til en partner her dersom det viser seg at de kan selge mer av sitt produkt i “next line” hvis RIT plutselig funker igjen etter Betalutin-behandling.

Nei det er åpenbart at noen vil ønske å sikre seg dette patentet, og teknologien.

Vil shortsene komme av idag, eller vokse?

Det er interessant å følge med på imorgen

Er det bare jeg, eller ble det bemerkelsesverdig stille fra alle de gode samaritanene som poppet ut av det blå for å advare aksjonærene om hvor galt det så ut i dette selskapet når vi handlet på 10 - 12 kroner? De satt dag inn og dag ut for å advare om kjørt løp og giga-emisjon på 6 kroner, og at det kun var idiotene som satt igjen i aksjen.

Det var dessverre også veldig mange som kastet kortene etter å ha sittet gjennom de siste 4 årene som mente at nå var det ikke mer å håpe på og siste snev av tillit til selskapet var borte. Alltid trist å lese om de som ender opp med å ta avgjørelser på feilaktig grunnlag eller lar seg psyke ut av marked eller kombo marked + baissere.

Nå skal man ikke heise flagget og innkassere noen seier fordi aksjen har doblet seg siden midten av mars, men det er lesson learned at man alltid må klare å se forbi støy så lenge det fundamentale er intakt.

Jeg gjorde meg noen tanker i går kveld om hva en fundamental shorter i NANO nå kan legge av vektige grunner for å være short / øke short. (Se bort fra algo-tradere, men rent fundamentalt)

  1. Paradigme er ute i det blå, vi vet ikke om de kommer i mål i 2020 eller 2021. Jeg vil tro majoriteten forventer 2021. Altså liten nedside i videre bearish guiding.
  2. De parkerer videre studier i DLBCL og Archer etter neste cohort-avlesning. Lite rom for ytterligere skuffelser også der. (Skribenter har sagt at hele pipen er parkert, så hvor mye verre kan det bli hvis aksjen prises ut i fra det?)
  3. Selskapet har absolutt ikke adressert eller avklart fremtidig finansiering, så det er ingen i markedet som antar at NANO er sikret finansiering fremover. Kanskje har de nok til å komme i mål med rekrutteringen av Paradigme, men da er det i alle fall tomt. De må derfor gjøre noe med det finansielle før vi går inn i 2021. Dette vet markedet, så det blir ingen bombe at selskapet vil gjøre en utvidelse på et eller annet tidspunkt.
  4. Det har vært mye hoderulling i ledelsen med både Bravo, Lisa og Tone ut dørene. Det er ikke mange core igjen i ledelsen, så hvor mye verre kan det bli? (Dette med forbehold om at man ser negativt på at det byttes ut mennesker i topp stillinger. Jeg mener det er til det positive, men mange argumenterer for det motsatte)
  5. Det begynner å bli crowded innenfor indikasjonen Betalutin som mono går mot (3L), og det trekkes stadig frem harde konkurrenter som potensielt kan ende opp med bedre resultater før Paradigme er avlest og innvilget AA. Hvor mye verre kan forventningene bli?
  6. Analytikerne som dekker selskapet har barbert kursmålene fra 74 og 95 kroner til hhv 30 og 35 kroner. Dette er åpenbart heller ikke noen kurstriggere.
  7. Q4 2019 var all time high med cashburn på 130 MNOK. Det har ikke selskapet råd til fortsette med.

Så da blir spørsmålet; alle har fått med seg dette, så hvor mye mer info av negativ karakter kan forventes å komme? Kan situasjonen bli verre eller kan det bli betraktelig mye bedre?

I min verden av forståelse har de siste to månedene bare bygd mer og mer oppside fordi alt det kjente har stort sett vært av negativ karakter, eller blitt tolket som det.

Er man proff som shorter så holder man på så lenge faktorene som støtter synet ditt blir bekreftet. Nå mener jeg det er grunn til å tro at balansen mellom fremtidig negative newsflow og positive har bikket i betydelig favør av positive, da bør man pakke bort shortsen og takke for gode arbeidsforhold de siste to årene, og være fornøyd med det.

26 Likes

Jeg tenker at veldig mange lar seg påvirke i underbevisstheten av det som er “siste news”. Det kan være både nyheter, media, aksjekurser osv. Det er jo enkelt for oss nå 1mnd senere og si at man ikke skulle solgt når aksjen var på 12kr. Men akkurat som vi visste lite om coronakrise i januar, så visste vi lite om at aksjekursen ville stige til 22kr på 1 mnd. Man kan jo si at dette er veldig uheldig, at folk lar seg påvirke såpass mye fra dag til dag. Jeg har kjent på følelsen selv - ganske kjipt å eie en aksje og se plutselig -15% nedgang på en dag - man føler seg nesten dum “Hvorfor solgte jeg ikke i går?!”. Men plutselig to dager senere stiger kursen 13% fordi det kom en nyhet (som ingen kunne forutse). Det kalles “hindsight bias” i psykologien, og er nok noe som gjør seg gjeldende for majoriteten her inne til stadighet - undertegnede også.

5 Likes

Jaja nå er løpet kjørt! de som ikke kjøpt på 10-12kr får aldri det igjen. Da er det bare å glemme Nano aksjen fordi nå står den i hele 21kr… Forsent å ta på seg joggeskona! løpet er kjørt.

1 Like

Gode og saklige oppdateringer fra deg The Observer👍🏻
En partneravtale hadde gjort seg nå. Jeg tror Lars er sendt fra Bayer for å hente Nordic Nanovector.

5 Likes

Foreløbig god avkastning på de jeg kjøpte på 10kr, når det gjelder totalen så er det en annen historie :grimacing:

Jeg tror nok at det ligger en partneravtale i kjømda etter at Interim og type C-møtet er avklart, men om det blir Bayer får tiden vise. En ting er Betalutin som mono, men i kombo kan det vise seg å booste effekt og senke bivirkninger for både Ritx og andre medikamenter. Vi er fortsatt tidlig i fasen når det gjelder å utforske nedslagsfeltene til Betalutin, og det unike one-shot treatment tror jeg en del ikke evner å forstå for de som får disse forferdelige sykdommene.

En ting er all smerten man skal igjennom og frykten man har for om man overlever eller ikke, men det å sitte i drosje eller buss tur / retur til sykehuset for stadige behandlinger med tøffe bivirkninger øker ikke livskvaliteten mens dette pågår. Så kan man spørre seg selv hva slags håp har man for overlevelse i 3L, men flytt det et hakk frem i utviklingsløpet og få Betalutin i kombi i 2L så kan dette få betydelige utslag. Det er value add for både BP og ikke minst pasientene.

Ergo tror jeg også på en avtale innen året er omme, men er helt åpen på om det blir Bayer eller noen andre. Jeg håper på kamp! :facepunch:

15 Likes

Jeg gjentok ihvertfall mange ganger at man skulle kjøpe og ikke selge på 10 kr - ganske enkelt fordi nedsiden var kun 10 kr mens oppsiden var minst det tidobbelte. Benyttet man en helt grunnleggende risk/reward-tilnærming så var kursnivået absurd. Nå er det flyttet over på abnormt.

Lurt å lytte til de mest saklige på denne tråden - masse god faktabasert og balansert info som ihvertfall jeg har støttet meg til når NANO har stupt :sweat_smile:.

1 Like

Du har fått min første like i dag @TheObserver for det første innlegget ditt over hvor du endelig drar frem og reflekterer noe over konsekvenser og begrensninger.

Enig med deg i at det ser ut som om at det ikke finnes mer som kan komme av negative nyheter nå da det faktisk ikke er mer å stenge ned :face_with_hand_over_mouth:
(Med forbehold om at vi aner ingenting om i hvilken leir Renoldi befant seg i i den åpenbare spliden innad i selskapet hva gjelder strategi og hva det eventuelt kan bety for hans fremtid).

Nå tror jeg i motsetning til deg at det ikke kommer noen avtale på lenge og at vi ser kurser nede rundt 12-14 igjen, spesielt om ikke noe nytt positivt dukker opp på de neste 2 presentasjonene i månedsskiftet Mai/Juni.
Archer er fremdeles ikke ferdigrekruttert så da gjenstår egentlig bare en enkel interimkommentar i Paradigmestudiet av nyheter. Protokollendring kan bety noen mnd fremskyndelse av Paradigme, men det er uansett langt frem i tid.

Håper det går veien, selv er jeg utenfor og kun observerer og venter. Kommer gjerne inn igjen men det er mye som skal på plass før den tid og om kursen dobler seg i mellomtiden så er det også helt ok.

3 Likes

Interessant å følge med på hvem som vinner battle of the 21kr

Noen vil ned, noen vil opp

1 Like

Dette er en veldig god liste som oppsummerer mesteparten av kjent nedside i caset.

Jeg har en siste jeg kan tillegge som er noe mer usikker, og det er om det nå begynner å bli så urolig i selskapet at de vil begynne å få en avskalling på key employees i de nivåer i organisasjonen vi ikke ser så mye til. NANO er “stor” etter norske biotech-forhold, men det er jo ikke et stort selskap etter noen som helst meningsfull målestokk, og da er man ofte veldig avhengig av enkeltpersoner.

Vi er vel flere som driver og spionerer på Linkedin for å prøve å holde tempen på dette.

Jeg tilhører jo en av de som var sikker på at kursen skulle bombe totalt når Lisa og Bravo gikk, men det skjedde aldri. Da er det fint man har en strategi som aldri tillater at man går helt ut av en aksje men alltid beholder en core position. Den begynner etterhvert å bli litt mindre latterlig av størrelse. :slight_smile:

NANO prises nå til 1 387 mill. Det er glatt en tibagger herfra i et konservativt suksesscenario, mens vi kan “frykte” at Big Pharma kommer og tar en Alexion/Portola og kupper NANO.

Så fremdeles mye oppside her. Det eneste jeg har sagt flere ganger i det siste er at det er et mye vanskeligere case å regne hjem nedsiderisko/oppsidepotensiale i det kortsiktige slik ting nå står enn det var lenge.

Historisk set plejer shorterne at sætte presset ind ca. 15:45 - 16:00, så det bliver interessant at følge den videre udvikling i dag. Den ligger og tipper omkring 20,60 … jeg satser personligt på test af 20,00 (og det traditionelle stop loss rally) med sidelæns konsolidering før videre opgang.

Enda mer interessant, subjektivt helt sikkert, er at vi har en sterk oppgang på høyt volum.

Det er lite høydeskrekk å spore selv om aksjen er opp 100 % på halvannen måned, og med konservative kalkulatorer, ref overfor, som fint regner hjem 10-gangen på moderat suksess, er det forståelig.

Noen tror den skal ned til 12, noen større aktører er ikke redd for å tråkke til og ha med seg oppsiden fra 21👌

2 Likes

What? Det er jo det samme om den går fra 10kr til 0 eller fra 50kr til 0? Tapet er -100%
Oppsiden er enorm i biotech fordi risikoen er enorm

3 Likes

Så det er det samme for deg om du går fra 100.000 kr til 0 eller fra 500.000 kr til 0? Med en slik logikk er det ikke så underlig at aksjer av og til havner på absurde kursnivåer.