Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Er det denne meldingen vi har ventet på som ble annonsert 1 april 2020?

1 Like

Nei.

Ingen/veldig få så denne komme. Fast Track på 9 pasienter sier jo sitt.

FDA har tro på Betalutin!

20 Likes

Nei, vi venter på utfallet av FDA C møtet.

2 Likes

Veldig bra utvikling for Betalutin.

1 Like
6 Likes

Dette er strålende nyheter – Fda ønsker betalutin på markedet, ingen tvil om det! Å bli gitt fast-track i 2 ulike indikasjoner er det ikke ofte norske selskaper opplever!! (Har det skjedd før?) Nå ble jg styrket i troen om at denne medisinen går en lys fremtid i møte og ikke minst i håpet om at MZL blir en del av paradigme

33 Likes

Betalutin® has received Orphan Drug Designation in the European Union for the
treatment of MZL and has applied for the equivalent designation in the US.

Dette er vel ikke meldt før ?!

6 Likes

Det har de faktisk ikke meldt før nei! Flott funn i meldinga :rocket:

Håper at dagens nyhet gir litt økt fokus på Nano igjen og at vi framover kan komme oss litt opp av denne hengemyra. Om det ikkje anna så vil jo dette udiskutabelt vere veldig viktig i samtaler med partner etc.

Det ble vel meldt at de hadde fått positiv tilbakemelding :slightly_smiling_face:

Oslo, Norway, 14 May 2020

Nordic Nanovector’s Betalutin® Receives Positive Opinion for Orphan Drug Designation from EMA for Marginal Zone Lymphoma (MZL)

Oslo, Norway, 14 May 2020

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) today announces that Betalutin® (177Lu lilotomab satetraxetan) has received a positive opinion from the European Medicines Agency (EMA) on the application for orphan drug designation for the treatment of marginal zone lymphoma (MZL). The positive opinion is expected to be adopted by the European Commission shortly.

In the LYMRIT 37-01 Phase 1/2a trial, Betalutin® showed a highly encouraging 78% overall response rate (ORR) and 44% complete response (CR) in the MZL patient group (n=9) – the highest response rates of any patient sub-population in this study. This followed a once-only administration of Betalutin® in this heavily pre-treated group of patients with advanced disease.

EMA er vel ikke det samme som FDA.

Det har du rett i. EMA godkjenner medisiner i Europa , mens FDA godkjenner for USA.

Ligger an til en rakettåpning i Nano!

Denne meldingen underbygger vell sannsynligheten for inklusjon i Paradigme (både FT fra FDA og ODD EMEA). Ved studiekartlegging var ikke MZL på kartet enda, ville jo strengt tatt være helt naturlig å inkluderes i lys av denne meldingen

1 Like

Alt går riktig vei her nå! Dette må ses på som et viktig signal om hva vi kan forvente ifbm protokollendring.

God børsdag, nano-longs!

EDIT: Da brøt vi også 200-dagers :leopard:

6 Likes

Fin start på uken!

Satte en strategi sist onsdag: selg meg ut av BergenBio før presentasjon, kjøp meg inn i Nano med tilsvarende. Selg meg ut ved neste rykk med samme pott, så inn i BergenBio igjen. En liten swing.

Men som vanlig så ser Nano litt for attraktiv ut i mitt hode, så her sitter jeg på henda. Akk denne attråen. Ødelegger en hver strategi. Krysser fingrene for en fin sommer! BiominBio

1 Like

Sit back and enjoy, vi har mye lovende på gang i Nano.

3 Likes

Enig.

Spørsmålet er om tradingposten blir værende ut sommeren

Ett annet gledelig aspekt ved denne meldingen er at det åpenbart ikke er full shutdown i FDA og vi kan således forvente å høre noe om protokoll endringene innenfor rimelig tid.

6 Likes

Dette var en helt uventet melding, og særs positiv sådan! Nano har nå, som første norske selskap noensinne (tror jeg), Fast Track i 2 ulike indikasjoner. I dagens melding skriver de også at de vil søke ODD i US. Om denne går igjennom vil man altså være investert i et selskap som har Fast Track i 2 ulike indikasjoner, samt ODD i 2 ulike indikasjoner, både i US og Europa.

5 Likes