Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Rykter om emisjon som sender ned kursen eller? Hater meg selv akkurat nå for at jeg solgte gullaksjen pcib og gikk inn her.

“Mastekongen” @Londonmannen s retur til NANO tråden etter å først ha hausset aksjen i årevis for så å forsvinne er nok grunnen til fallet i dag. Dårlig karma denne fyren tar med seg…:rofl::rofl::rofl:

1 Like

Takk for det. :crazy_face:
Til din info kjøpte jeg meg yutterligere opp i NANO. Hyggelig at enkelte ønsker å forære sine aksjer til en pris som lå inder den jeg gikk inn igjen på i forrige uke. Men jeg sier aldri nei takk til å få snittprisen ned.

4 Likes

Mange dyktige spikersuppe kokker her. Tror dere det er unormalt å ta gevinst etter en oppgang på 30+% på 1 mnd.?

Kommer sikkert til å svinge en god del denne uken i forkant av Q2. Mange store spørsmål som folk håper skal bli besvart, venter litt mer forventningspress enn vanlig for Q-rapport så dette blir spennende.

1 Like

Er helt ok å ta gevinst etter siste tids oppgang! Har jo sett lignende tendens den siste uken, litt nedover på formiddagen og så oppover på ettermidagen etter US åpner.

Tror også dette er gevinstsikring, pullback for å finne nytt støttenivå. Godt å se godstemningen er tilbake i Nanotråden. Dropper på -7-10% intradag er jo de fleste som har vært lenge i Nano vandt med. Jeg sitter for første gang siden 2016 helt uten Nano. Gikk helt ut på fredag. Dette er rett og slett rent teknisk fundert. Tenker jo å komme meg inn igjen før neste etappe tiltar, om det blir før eller etter Q-tallene vil chartet forhåpentligvis vise.

1 Like

Det er vel en viss motstand på rundt 27-28 som var nivået en stund før den spratt opp før helgen?

Bingo… :slight_smile:

1 Like

nedover til 26,70?

Det er i allefall et kortsiktig støttenivå man kan se på, men den kan fint snu før også (ref. bildet over).
26.70 har i allefall mest volum (se horisontale barer - rød linje) i akkurat dette perspektivet.
Kan ta en skikkelig gjennomgang i TA tråden :slight_smile:

Ref tidligere prat om at de store PE-aktørene, og da spesielt Blackstone, entrer bransjen og gjør store oppkjøp som tidligere kun skjedde industrielt, ikke finansielt, slik man ser nå.

Minner om at Blackstone og Novartis har inngått et joint venture med 50/50 eierskap hvor de skal posisjonere seg for fremtiden i farma. (Har selvsagt ingen relevans for NANO :laughing:)

image

6 Likes

Takeda jobber vel fremdeles med å diveste assets for å bedre balansen sin etter at de kjøpte Shire for at par år siden

Er jo ikke utenkelig at folk sikrer gevinst, er blitt god gevinst på de aksjene jeg fikk på 10kr, avkastningen på de jeg kjøpte på 80-90kr derimot :grimacing:

4 Likes

takker, det kunne vært veldig interessant:)

Da kom den seg litt oppover 29-tallet. Et tynt håp er at det verste er over i denne omgang?

Edit: Var nok litt for rask der…

Kommer opp igjen, bare noen roboter som har fått jobben med å riste ut noen nervøse aksjonærer under 30-tallet hvis mulig. Her skal noen ha mer :star_struck:

4 Likes

Ja, det er noen som tar i mot traderaksjene.

Med nærmere 200 millioner i omsetning på 1 uke, så er TA-folket byttet ut med noen andre

1 Like

Tipper det forsøkes litt short også her…
Vi vet jo at FTF er 1,5 mill aksjer i manko… Og det har vært stor aktivitet i Dnb aksjehandel/analyse-konto og litt bevegelser på noen JPM-kontoer siste tiden, så tenker det kan være noe der…

Med det sagt, så kan det også se ut som om noen kjøper agressivt de siste par dager – så om det er nok kjøpsvilje, så vil jo evnt shortaksjer bli tatt imot og da kan det gå fort videre opp etterpå. :crossed_fingers:t2:

3 Likes

Kan prøve skrive en analyse ila. kvelden. Det som jeg har bitt meg merke i, og som er litt “utypisk” Nano, er at den ikke korrigerer mer når den først begynner å falle. Det er merkbart at stemningen er litt annen nå enn forrige gang vi var ved disse nivåene. Jeg avventer nok selv inngang etter presentasjonen, klok av skade, men er klar over at det fort kan koste mer enn det smaker om de kommer med noe positivt som vi ikke har forutsett. Joggeskoene er i godt plassert i så tilfelle :sweat_smile:

1 Like

Kan noe av dagens 6.77% fall tilskrives PASs PCIB anbefaling?