Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Omsetning på 5.9 millioner. :peanuts:

og en til…

3 Likes

Voldsomt med nye stillinger, etter reduksjon av ansatte, og nada penger i kassen :older_man:

3 Likes

Kutter staffen med 20%. Venter 2mnd. Utlyser 2 nye stillinger. Wtf :stuck_out_tongue:

3 Likes

Rent teknisk vil jeg si dette er et greit tidspunkt å kjøpe på for en bounce, aksjen er ganske oversolgt på lave timeframes og bør få en pull-up for å kanskje tette gappet vi lagde på vei ned. På lengre sikt ser trenden ikke så veldig bra ut på daily, men weekly kan fremdeles holde for en higher low. Jeg sitter og venter på gap fill som minimum, og så tar jeg det derfra alt etter hva chartet sier.

Lykke til!

1 Like

Det bruddet er jo helt avhengig av at det kommer partner

  • Prepare regulatory documents

Nice…

2 Likes

Ikke helt enig. Hvorfor gikk den ned til under 10 kr og opp igjen til 33 kr? Ja, det kom nyheter underveis, men det var ingen nyheter rundt 10 kr. Sentimentet var dårlig og det var stort salgspress. Men dette avtok etterhvert som folk innså at aksjen var billig. Så kom newsflow og hjalp til med å løfte den videre. Poenget mitt er at ikke alle bevegelser i aksjer er nyhetsdrevne, noen gang er det bare rent tekniske brudd av støtte / motstandsområder. Akkurat nå er vi på et potent støttenivå (forrige emisjonskurs) og i bunn av en stigende trendkanal. Det er ikke det minste forunderlig om den bouncer her og tetter gapet rundt 26-27 kr.

For en vedvarende trendendring derimot, har du nok rett i at det må noe fundamentalt til for å snu sentimentet i aksjen. Inntil det skjer får man bare bruke SL og prøve å ri bølgene når de kommer :popcorn:

image

2 Likes

CMC er jo utrolig viktig ifbm. godkjenning av medisinen, så at de bruker penger er både lurt og helt forventet.

2 Likes

3 Likes

Nano kunne kjørt emisjon på 30+kr.
De sparket 20 % av de ansatte.
Og nå lemper de ut 2 nye stillinger og har nada penger?
Kommer de med emisjon nå så forstår jeg ingenting… å ja det har skjedd før at jeg ikke forstår noe. Blir spennende å se :slight_smile: Jeg er uansett enig med Kjell

6 Likes

Siden kursen falt under 23 og støttenivået, slo mitt irrasjonelle tankesett til igjen og la til noen flere aksjer under 22 kroner.

All time high beholdning, så får man se om Nieba og Egberts er verdt det magefølelsen sier, eller om man nok en gang skal ned og snuse på pre-FDA tommel opp og interim-nivåer.

Jeg kan ikke skjønne og begripe at de sitter på bakrommet og pønsker på en emisjon nå, men de kan ha sovet i timen og trodd at endelig skulle Q-presentasjon gi en positivt boost.

3 Likes

De kan umulig ha trodd at en Q-presentasjon uten noe nytt, og med 5 nye innrullerte pasienter på 3 mnd, ville føre til kursoppgang. De kunne LETT satt emi på 25kr, muligens mer også. Om de nå setter emi når kursen beveger seg ned mot 20 blank, så stiller jeg meg særs kritisk til om ledelsen besitter evnene som trengs til å manøvrere skuta til mål. Enkelt og greit. En 20% emi på 25 kr, kontra 20kr tilsvarer 66mill. Det er 2 mnd ekstra med cash. Jeg kan virkelig ikke fatte og begripe om det kommer en emi nå. Da må i såfall selskapet mene at det kommer noen hyggelige meldinger i nærmeste fremtid som kan få kursen til å skyte fart igjen.

4 Likes

Uansett hyggelige meldinger eller ei vil det å tape 66.000.000 kr i aksjonærverdi ved å ha en emi nå enten bekrefte at ledelsen er udugelig eller at de bevisst er kuppet av en stor farmakonsern og faktisk jobber med æ ødelegge selskapet

Ser ut som flere må til å rasjonalisere kjøpene sine her nå, men la oss være klare på at det neste når er rekruttering og søknad. Kapitalsituasjonen var vi enkelt klar over allerede ved sist emisjon, så at de lar dette gå uten å nytte momentum for å sette emisjon over sist nivå, uten at det er et eller annet på trappene vil være utrolig dårlig håndverk. Gitt track-record etter bravo måtte gå velger jeg å tro at de har kontroll på kapitalsituasjon. hvis malene kan stå å snakke om “timing” på en presentasjon, uten at det skulle være noe verdidrivende i horisonten som ikke er offentlig, sier egentlig seg selv at hun ikke kan gjøre. Det ville vært løgn, for timingen var der. 28kr hadde vært 30% over sist emisjon, som var 22? Det hadde vært god timing i mine øyne med den infoen jeg har, og da vertfall etter alle meldingene og den betydelige derisken interim-avlesningen ga oss.

Surt å se kursen gå sørover, men jeg kommer vertfall til å benytte muligheten til å sette også min beholdning til ATH, selv om jeg hadde tenkt å gjøre dette etter en eventuell emisjon.

4 Likes

For å si det sånn, kommer det en emi snart, så blir det ATH-rekorder på rekke og rad, så får de se til å levere noe som smeller godt i ettertid! :firecracker:

4 Likes

Du bør helst ikke få rett i noen av antakelsene dine.

Er bare 60 øre ned for å tette et lite gap - har ordre i dette området :popcorn:

Nordic Nanovector to Present at Upcoming Pareto Securities 11[ th ]Healthcare Conference

1 Like

Lurte på om det var emi-melding er nå ja