Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

De gikk på børs i 2015 med 42,2 millioner aksjer.
I dag, 27.09.20 er det 72,5 millioner aksjer.

En emisjon til fra en dobling…? :wink:

3 Likes

Ta frem prospektet fra 31.12.14 og les om risikofaktorene…

Og så anbefaler jeg å roe karakteristikkene. Selskapet jobber med å hjelpe kreftpasienter.

4 Likes

Har de ikke hatt 3 stk 10% og nå 2 stk 20% da?
Det blir da 70% utvanning siden IPO
Med kjøpet på 3k 16.5 fredag så ligger jeg med 67% økning i antall aksjer siden IPO. Holder nesten tritt med selskapet.
Håper og tror dette blir siste emisjon :muscle:

3 Likes

Du kan ikke bare legge sammen prosentene på den måten som du gjør.

Hver utvanning er med utgangspunkt i antall aksjer der og da, ikke etter den opprinnelige beholdningen.

Desember 2016 - 10%, ny beholdning 48,974,618
Januar 2019 - 10%, ny beholdning 54,374,039
Oktober 2019 - 20%, ny beholdning 66,143,363
September 2020 - 20%, ny beholdning 79,390,612

Kilde: newsweb

2 Likes

1,1^2 x 1,2^3 :wink: regnestykket ble gjort før første kaffekopp så vi tåler et par til før 99 % :foot:

Husket plutselig på denne. Litt ut av det blå men :rofl: Forresten, noen som vet om han fortsatt sitter inne i nano? :laughing:

2 Likes

Tror opp til flere må lese seg opp på definisjonen av utvanning her…
Utvanning kan man definere som hvor mange prosent de nye aksjene er av den nye totalbeholdningen…
Om man har 100 aksjer og det så tilkommer 100 nye aksjer, så er utvanningen 50 %… (ikke 100 %) ved 200 nye aksjer er utvanningen 67 % (ikke 200 %)
100% utvanning er kun mulig ved å slette eksisterende aksjer…

Det vil også si at den siste 20% emisjonen gav en utvanning på 16,67 % for eksisterende eiere (som ikke deltok) og utvanningen fra 48 mill aksjer til 78 mill aksjer er ca 38,5 %… (altså man har nå kun 61,5 % av den eierandelen av selskapet som man hadde tidligere ved tilsvarende antall aksjer)

Nå har jo regelen på Oslo børs vært at alle som vil har fått sjansen til å få kjøpt aksjer til lavere enn emisjonskurs, så de kan få forsvart sin eierandel, så sånn sett har det historisk ikke vært noe ulempe å ikke kjøre fortrinnsrettet mot eksisterende…
men så er det jo selvsagt ikke positivt at grunnen for emisjoner er forsinkelser, så det er jo der selskapet må bevise noe for å få tilbake tilliten i markedet…

Jeg mener Nano, med market cap på en drøy mrd, er priset til en svært lav pris i dag mtp at Betalutin har gitt så klare og entydige resultater på både safety, bivirkninger og effekt og altså nå snart er på oppløpssiden på en pivotalfase -Jeg tror de som kjøper i dag kan se tilbake på et særdeles bra kjøp når de gjør dette om noen år…

14 Likes

Korrigert: kun 2 ganger 10 % og 2 ganger 20 %…

Var 20% i oktober ifor også, så 2x20% er det blitt.

Har det ikke vært:

2016: 10%
2019: 10 % og 20 %
2020: 20 %

Ja stemmer…
2 ganger 10 % og 2 ganger 20 %…
Hukommelsen som spilte meg et puss der…

Han som solgte både søstra og halve Vestfold for å kjøpe Nano? :sweat_smile:
Tviler på at han hadde mer enn tresifret antall aksjer, og det har vel vært stille derfra i over ett år nå?

1 Like

De som kjøper aksjer i Nano nå, får emisjonsbeløpet på brutto 231 mill. kr. “gratis” ++.

Marketcap før emisjonen: 66 161 942x21,10= 1 396 016 976

Marketcap fredag slutt: 79 390 612x16,47= 1 307 563 380

Dvs en tilleggsrabatt på over 88 mill. kr. - i tillegg.

Konklusjon: Kjemperabatt!

2 Likes

Dere er vel ferdige å diskutere matematikk nå, så jeg legger til at nano nå har 9 sites som rekrutterer etter ny protokoll.

25 Likes

Malene har bekreftet?

Trengte ikke bekreftelse fra malene, fikk lest prospektet og der med 100 x 109/l blodplatenivå nevnt…

22 Likes

Står en del snacks i prospektet ja.

Key information, side 9:
The trial originally aimed to enrol 130 patients into two arms to compare different
dosing regimens; 56 patients were enrolled as of 26 August 2020 – Q2 report.
A planned interim analysis (August 2020) confirmed that a single administration of
Betalutin® in both arms was active and had a generally well‐tolerated safety profile.
The interim data setsupported the selection of one dosage arm with which to complete
the trial: the regimen of 15MBq/kg Betalutin® following a pre‐dose of 40 mg lilotomab
(“40/15”). As a result the Company is reassessing the number of patients to be enrolled.

DLBCL, side 48:
As per protocol, three more patients had to be added to the cohort. One patient is still required to complete enrollment in this expanded cohort. This is expected in 2H 2020, with the preliminary read‐out from the study planned by year‐end. (Altså er enrollment completed er rett rundt hjørnet)

Alpha-37, side 49:
Alpha37 is proceeding towards the clinic. Pre‐IND written advice was received from the FDA in 2020 and the IND application is being updated to comply with that advice.

17 Likes

Takk. Interessant. Antar vi vilkår en oppdatering på hvor mange pasienter som trengst innrullert. Slik info kan trolig komme når tid som helst.

1 Like

Kan legge til

Alpha-37, side 33
Alpha37 is going to enter clinical development in patients with R/R CLL who are intolerant or do not respond to ibrutinib and/or venetoclax. A safety and tolerability phase 1 trial is planned to start in 2021 pending a successful IND.

8 Likes

Det har jo ligget i kortene lenge at det ville bli hentet penger i markedet. Da gjelder det å være fremoverlent, og ikke ligge bakpå.

I stedet for å bli overrasket av emisjonen nå og klage over utvanning, benyttet jeg derfor sjansen til å være i forkant og nesten doble eierandelen min i Nano da børsene coronakrakket og bydde på unike kjøpsmuligheter for de/oss som satt med litt cash.

Da kjøpte jeg flere meget pent prisede poster i ulike selskaper, blant annet noen i Nano - den ene helt nede på kr 11,056. Med slike røverkjøp på VPS-kontoen tåler jeg fint litt utvanning på kr 17,50.

Nå sitter jeg med et solid femsifret antall aksjer i Nano og er i bunn og grunn FORNØYD med utviklingen, covid-utfordringene tatt i betraktning.

Skulle jeg ønske rekrutteringen gikk raskere? Ja. Er det en dealbreaker for meg? Nei.

Denne høsten blir det utrolig spennende å sitte med Nano i porteføljen. Husker jeg satt høsten 2016 og så millionbeløp på VPS-en for første gang takket være Nano. Siden da har jeg kjøpt jevnt og trutt og har en langt større eierandel enn den gang.

Håper på en finansiell reprise, og ikke minst en ny tilgjengelig mulighet for helbredelse for pasientene!

6 Likes