Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Jeg dobler positionen, hvis vi rammer 10,00 - fruen er allerede advaret og al’ inkøb af sommerkjoler er sat på stand by :crazy_face:

Jeg forstår hva du “egentlig” skriver. Sannheten er vell at du sitter på mange NANO-aksjer og forsøker å finne argumenter for at andre skal kjøpe aksjen? Men det at aksjekursen går ned, og at man da burde kjøpe flere aksjer for en lavere totalsum, er et dårlig investeringstips. Som jeg sa, denne typen tankegang har gjort mange blakk tidligere. Jeg eier mange NANO-aksjer, men jeg synes ikke det er innafor å bruke slike argument for å få andre til å kjøpe en så risikabel aksje som NANO.

Flott å høre at du likevel tjente penger på CRU, ikke lett å treffe bunnen hver gang :slight_smile:

Forstår virkelig ikke hvorfor du henger deg opp i dette?

Enten har du misforstått eller så legger du antakelser bak tolkningen.

Om du derimot vil diskutere noe annet enn påstanden, så må du for all del flagge det litt tidligere, så andre på forumet kan følge med.

https://www.hypable.com/wp-content/uploads/2018/09/The-Good-Place-Michael-quote-internet.jpg

1 Like

Se fra 2:00. Kanskje Peter Lynch klarer å poengtere det jeg prøver å få frem.

2 Likes

Det var vel ikke dette det startet med.

Men kodiak-casen er veldig spennende, samt et solid bananskall for de som ikke betrakter det fundamentale i markedsendringer.

Hadde vært hyggelig det, men for ordens skyld må det oppklares at jeg tapte penger på CRU, men som jeg skrev var mesteparten av tapet tidligere gevinst som forsvant. Og nettopp fordi jeg hadde tatt en hel del gevinst tidligere så endte jeg opp med 14 millioner i fremførbart underskudd, og de nyter jeg fortsatt godt av. Når hele dette fradraget er benyttet så endte jeg opp med noen få millioner i tap, uten at jeg egentlig noensinne har finregnet på det.

Hva mener du? Det startet med at jeg reagerte på et investeringstips om at man burde kjøpe NANO når den var på 10kr fordi da var nedsiden bare 10kr. Ergo er leksjonen til Peter Lynch meget gjeldende :smiley: “It’s only 3$, how much can I lose?”

Hittil i dag har vi hatt 20 mill i omsetning. Igår var vi næmere 60 mill. Kursen jager opp og ned som en Jo-jo. Noen teorier om hvilket spill som foregår. Er det en panisk short inndekning regissert av ressursterke krefter, eller er det tilsvarende stor investorer som prøver å komme seg ut ? Synspunkter ?

Min tanke er at det kanskje kan bli interessant å se shortlisten kl 15.30 i dag for å se om det finnes spor av gårsdagens handel der… :wink:

Det avgjørende er jo om man kjøper like mange aksjer uansett, eller om man kjøper for samme beløp uansett. I førstnevnte tilfelle er risikoen halvert om man kjøper til 10 stedet for til 20 kr, mens potensialet i kroner og øre er uendret.

Jeg tror vi legger ballen død, Stockman! Tror ikke vi blir enige i det hele tatt her, annet enn at vi har ulik forståelse av aksjeinvesteringer og risiko:)

Jaja, dere har jo feil begge to. Det er umulig å tape 100% på en long posisjon. En short posisjon kan gi uendelig tap.

Ha en fin dag :slight_smile:

2 Likes

Jeg ville blitt veldig overrasket om det ikke var mange momentumtradere som velger seg exit på disse nivåene etter en dobling av kursen på 5 -6 uker. At det er omsetning nok i aksjen til å ta i mot disse aksjene, over 3 mill i går og 1 mill i dag, vitner om at det er fundamentale investorer som tar over pinnen fra korte tradere. (Du spurte om synspunkter, det er i alle fall mitt, og jeg finner det meget solid at kursen fortsatt handles over 20 dersom gevinstsikringsfaktoren er så høy som jeg tror).

Hva skjer når trader-postene da er ute? :partying_face:

3 Likes

Omsetningen holder seg, og svært mange aksjer har skiftet hender. Ligger nok i sakens natur at de nye eierne har høyere kursmål enn de som solgte, og ikke gir slipp på dem med det første. Høyere kurs er i seg selv positivt i NANO fordi det demper frykten for en svært utvannende emisjon.

4 Likes

Ja, det er virkelig positivt at der er stor volumen i aktien; fantastisk med så meget aktivitet … men der var alligevel antydninger af et salgspres, som ikke må underkendes. Det bliver nok aflåst sideleje på 20 tallet i en periode før videre opgang … det tipper jeg,

Der er for meget i vente til at aktien vil falde permanent gennem 20, men omvendt er der også ventetid før noget sker, hvilket tilsiger at der kan være god til før positionering.

Nordic Nanovector ASA: Increase of share capital

Det sterke momentumet fortsetter, her er det gjedder i sivet som plukker på godt med aksjer.
Stor nedside i å spekulere for mye for så senere ta feil, men har en liten mistanke om at det kan være aktører med industriell interesse som har NANO på watch-listen sin.

11 Likes

Er i alle fall sikkert at det er en sterkt fornyet interesse for å komme seg inn med betydelige andeler. Men det er også interesser som vil bremse oppgangen så mye som mulig. Skal sterke muskler til å bremse denne oppgangen. Herlig.

3 Likes

Det tror jeg også. Ser man på det fundamentale, og potensiale er selskapet kraftig underpriset.
Liker egentlig at det er stille på diverse forum rundt Nordic Nanovector, men jeg tror snart stillheten opphører. Har benyttet anledningen til å snitte ned.

5 Likes

Jo flere dager som går rundt 20 -22 med bra volum, jo mer aksjer forsvinner fra korte hender over til lange. Aksjen ser ut til å eksplodere any time.

2 Likes