Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Småprat 2020 (NANO)

Javel? Hvorfor mener du det?

Lutathera omsetter for 111 millioner dollar i kvartalet ca 450 Mill dollar 1 år.

Alphardin omsatte for 3,5 milliarder årlig lenge ettersom jeg kan huske.

De tjente jo inn kjøpssummen i algeta på no time. Og AAA produktene totalt omsetter for 177 millioner dollar i kvartalet for novartis, nå helt i starten. De tjener inn kjøpet på 5 år. Algeta på 5 år.

Vanligvis er det vel ikke så rimelig å ta over vekst selskaper?

Må se det opp mot patenttid.

Vanlig tommelfingerregel sier 3 x peak sales for bioteks

Om Algeta var skambud, så tar eg gjerne det når som helst :joy:

2 Likes

Kilde? Google gir meg ingenting… Jeg tror det blir for simpelt å si 3x Peak altså

Om jeg ikke husker feil så er det en kommentar fra en person intervjuet av The Motley Fool. Det kan godt hende det ikke var voldsomt langt fra sannheten, men det baserer seg på historiske data hvor man måtte igjennom et voldsomt fase 3-løp for å få godkjenning.

Tidene har forandret seg, og man får nå full godkjenning i flere indikasjoner samtidig. For NANO er det Archer-1 som blir fase3studien, og 3 x peak sales må derfor sannsynligvis regnes av 2FL og 3FL.

Som @Fornybar sier, så mener jeg den kom fra TMF.

Og som jeg sa, den reglen stemmer godt overens med summene Novartis ga for både AAA og Endocyte.

Du kan jo ikke basere deg på vanlige multipler og peak sales feks, da får jo du fantasitall som ikke tar hensyn til patenttid.

Så for 2L/3L FL og MZL så kan man lett leke seg frem til 500-1500 millioner dollar i peak sales, avhengig av hvor bra Archer-1 blir. Gang det tallet med 3 og du vil se at du kommer frem til en fornuftig oppkjøpssum for et prekommersielt asset.

Jeg tror du glemmer at Bayer allerede hadde rettighetene til 50 % av salget i USA + salget ellers i verden. De skulle betale høye royalties (20 - 25 % om salget var høyt), og Algeta hadde selv salgsmål på 1 mrd USD i året for Xofigo så jeg tror ikke det er så åpenbart at det var et røverkjøp.

1 Like

Ja, da blir jo oppkjøpsprisen ca 3 x peak sales det med dollarkursen den gang som lå på ca 6 kroner ved oppkjøpet.

Algeta gikk jo for 17, et eller annet milliarder dollar.

Algeta ble solgt for 17,6 milliarder kroner.

Noen som har sett Bravos presentasjon fra LSX-konferansen?

Spent på å se bevegelsen i Nano før Q4. Den bør vise litt av hvordan resten av året kan bli, mener jeg.

De fleste har vel fått med seg at det er veldig viktig at de fremdeles sier at de vil få inn alle pasientene i henhold til guiding på Q4.

Potensielle nedsider til Q4

  • Fortsatt usikkerhet rundt om innrullering i Paradigme går i henhold til guiding
  • Ny forsinkelse i innrullering til Paradigme

Potensielle oppsider ved Q4

  • Paradigme rekrutter i henhold til guiding og ser ut til å være ferdig rekruttert i 4Q20
  • Paradigme har økt rekrutteringstakten og de forventer å bli ferdig tidligere
  • Nyheter rundt Archer-1: Hvis første pasient ble dosert i starten av Q4 så kan de ha safety klar allerede nå ved rask innrullering.

Siste oppdatering om Paradigme
image

Etter kursutviklingen å dømme samt pessimismen på forum antar jeg at veldig mange har redusert sine posisjoner pga frykt for nye forsinkelser. Jeg tror derimot at flere vil finne tilbake til aksjen de neste ukene og jeg posisjonerer meg for at grepene de har gjort gjør at de opprettholder guiding.

Se mine tidligere poster om hvordan 2020 kan bli hvis ting går som det kan :wink:

15 Likes

Pasientgruppen i Paradigme er tynget av alder og sykdom.
Ved en pandemi er den gruppen svært utsatt.
Kan dette skape probler for studien?

1 Like

Jepp.

Perfekt unnskyldning for å melde forsinkelse på Q4.

“PARADIGME has stopped recruiting patient because of the ongoing nCov2019 virus in China. The study will be resumed in 2021 when the virus is projected to be eradicated. A private placement will be held after lunch. The stock is now halted on Oslo Børs.”

2 Likes

Jeg mener det er stor sannsynlighet for en positiv overraskelse ved q4. Selv tror jeg dårlig rekruttering i Paradigme i betydelig grad skyldes noe utfordrende logistikk rundt Betalutin, spesielt ute hos klinikkene. Dette har jeg fått push-back på her inne tidligere, men Bravo kommenterer dette selv i siste podcast (hør fra 14:00 og utover).

Nå som de har hatt en del tid på seg til å jobbe med disse klinikkene, samt omkringliggende klinikker som kan henvise pasienter videre, så tror vi ser den nødvendige økningen i rekrutteringstakten til Paradigme.

3 Likes

Den som må taes med i vurderingen er også risiko ift kliniske resultater. Hvilke risiko finner vi i deforskjellige selskapene. I Nano er det svært liten risiko. Vi har lymrit i bunn. Paradigme skal testes på de to beste dosene i lymrit. Archer en kombinasjon av de to beste medikamentene for NHL.

En siste joker er dette: i siste podcast avslører bravo seg litt.

“The first hospitals has seen some results and they are very excited”

Dvs. Har vi risiko i paradigme resultat messig? Svært liten. Risikoen ligger først i fremst i fornsiklser og en ny emisjon. Men da er vi så nærme godkjenning at jeg tror alle velvillig blar opp for å være med på Norges big pharma.

3 Likes

Betalutin [19] whose antibody is internalized could be equally highly targeted despite of being a beta emitter.

Omsider litt omtale av Betalutin!:hugs:

Så viktig å se at dette blir fremhevet av ande enn ledelsen i Nano!:ok_hand:

Whenever the balance between effectiveness and tolerability is particularly critical, like in an older or otherwise fragile population, RPs might be particularly suitable.

Hva Nano selv sier i sine presentasjoner

9 Likes

Men, denne er fra 2018 eller er jeg blind?

1 Like

Ja, Betalutin har vært kjent lenge og de fleste venter bare på godkjennelsen nå.

Ja angående venting. Kjøpte mine første aksjer på 15 kroner i 2015/2016. Så jeg har ihvertfall fått opptrent tolmodigheten gjennom dette. Jeg tror vi vil få en effekt sterkere og sterkere mot godkjenning av at mindre og mindre folk ønsker å selge. Man trenger rett og slett mindre tolmodighet for hver dag nå. En godt spørsmål vil være: hvor er kursen om ett år? Stilte meg selv det spørsmålet for litt over ett år siden i pho og endte.med at den umulig kunne være lavere. Når jeg stiller meg selv det spørsmålet nå sitter jeg igjen med samme svar: kursen kan da ikke være lavere om ett år. Og da er investerings beslutningen min tatt.