Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector Småprat 2018 (NANO)

Nok IPA for i kveld, begynner å kjenne NANO-feberen sige på igjen.

3 Likes

Forresten, @Snoeffelen. Du har tidligere sagt at respektive sykehus måtte fyre opp vaskemaskina i kjelleren for å kjøre Betalutin-behandling, men jeg oppfattet det slik at produktet ble shippet ready for use til sykehuset. Kan du forklare hva du mener?

Samme kan det være. At et selskap som Novartis sier at radiofarmasøytika er veldig viktig for fremtiden gjør at logistikken blir SÅ mye enklere over hele markedet. Salgskanaler blir mer tilgjengelige og relevant personell vil være tilstede overalt. Det er faktisk sånn at ett av hindrene for markedsmessig suksess for Betalutin blir veldig mye mindre av at Big Pharma går opp løypa før oss.

At de i tillegg kjøper opp produkter som har Lu177 som payload hjelper på enda ett hinder, å vise verden The power of Lu.

8 Likes

Vel, da får vi håpe at både forskning og kurs unngår influensa.:ambulance:

Litt random stuff;

Luthatera i Norge:

Produksjon av 177Lu
https://www.duo.uio.no/handle/10852/36171

Overlevelsesraten for pasienter med NHL er 92% på 1-års sikt. I en periode på 5-år er raten 86%.

Overlevelsesraten for pasienter med BDC (bile duct) er 22,5% på 1-års sikt. I en periode på 5-år er raten 5%.

En behandling som gjennomgår en lengre tidshorisont koster selvfølgelig mer. Noe å tenke på? @Snoeffelen


https://www.cancerresearchuk.org/about-cancer/bile-duct-cancer/survival

Glein, les innlegg nummer 1717 av Rahl på tråden “Bioteknologi” eller kanskje den heter “Bioteknologiaksjer”, den er god, så skjønner du hva jeg mener (og mitt svar nr 1721 kanskje også).

Når det er sagt så blir produktet shippet “ready to use”, og siden halveringstiden er hele 6,65 dager så gjetter jeg på at man når de fleste steder i verden med svært få varme produksjonssteder. Holder sikkert med med 1 i Europa og 1 i US. Mao sykehuset som pasient går til for å få Betalutin har garantert ikke vaskemaskina hos seg.

Sammenligner man feks med PET-scan og FDG, hvor halveringstiden er 109,7 minutter så er det jo mer fleksibelt med Lu177 mtp levering.

Poenget mitt er at Betalutin er super-enkelt for lege og pasient, men det ligger mye arbeid, planlegging og logistikk bak hver eneste pasient og injeksjon (som lege og pasient hverken trenger å bry seg om eller tenke på).

4 Likes

Fint gjensyn. Man kan si mye om Costa sin guiding, men at han har var mer oppdatert på sannsynlighet for godkjennelse enn ulike skribenter på forum trenger vi ikke tvile på.

"The big risk to have or not have a product, honestly dont exist any more".

God helg!

6 Likes

Hadde glemt den linja der. (Det tror jeg resten av markedet også har gjort)

2 Likes

ImmunoGen solgte sitt CD37 preparat til Debiopharm
Navnet er nå debiopharm 1562. Førøvrig klart for fase 2 og kombinasjon med Rituxan i mai 17.

Ingen resultater er publisert:
https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/search?query=debiopharm+1562

Er du Snoeffelen investert i Nano?

2H 2020 til 1H 2021 for NANO og godkjenning, tar vel 8 mnd etter søknad er sendt gitt PR, virker meget korrekt.
Vil anta PCIB vil få ca 6 mnd forsinkelse pga rekruttering har ikke vært spesielt hyggelig, og ingen tro på at de slipper gjennom nåløyet tidligere. De har ikke startet pivotal-studiet enda, og blitt utsatt 1 år på det, i løpet av siste året. Selskapet selv har antatt 36 mnd til interim, og 50 mnd til endelig avlesning. Siden rekrutterings-takt samt oppstart av pivotal fase har vært et problem, vil jeg beregne stoppeklokke på det fra når pivotal fase er i gang. Og da bullcase, og tidligst 3 år deretter med interimavlesning. Men mye fyldigere datasett 50 mnd, 4 år +2 mnd, deretter for markedsadgang. Så er det 8 mnd behandling av godkjenning. Så 2023 eller 2024 for PCIB. Er hva jeg tenker.

Syntes @Snoeffelen måtte få tilsvar når han antar NANO ligger på guidet skjema, men PCIB som har bommet i negativ retning flere ganger den siste tiden, er han åpen for en kjappere løsning. Tror mange er det, og det har skapt store kjøpsanldeninger i NANO når ting ikke blir som håpt.

Beklager jeg ikke flyttet det til Biotek-aksjer spalten, men syntes det var en haussing av PCIB som jeg ville slå ihjel her på NANO hvor det ble skrevet.

7 Likes

Med en «lyttepost», tar gjerne inngang neste gang jeg har tilgjengelig kapital. Man kan dessverre ikke være all inn everywhere all the time.

1 Like

Greit å adressere det, når bl.a Snøffelen absolutt vil fortsette å sammenligne to helt forskjellige selskaper, som eneste likhet er norsk og biotek.
Spesielt viktig å påpeke når enkelte kommer med åpenbare feilaktige opplysninger om "det andre " selskapet, altså ikke det man selv er investert i.
Det hører like lite hjemme i Pcib-trådene forresten :slightly_smiling_face:

Back to the point, er det kommet noen informasjon fra Nanos deltakelse på EANM?
Nå er det bare litt over en uke til abstraktet kommer, og litt over 2 uker til den framskyndede q3/webcast som vil handle en del om ASH-abstraktet, og kanskje de har noe annet de vil meddele markedet?

1 Like

Greier ikke å finne at EANM har lagt ut posterne enda, men de skriver at de skal bli tilgjengelig etter konferansen. Det er nok ikke noe å stresse med, men man kan jo håpe på oppstart av en klinisk studie?

Hvis partneren velger å starte klinisk kan muligens Nano vente seg en upfront for lisensieringen av lilotomab?

3 Likes

Vi får prøve å finne konkrete eksempler på hva som har pleie å utløse milepælsbetalinger. Men jeg er optimist på at funnene vil være positive

CLL har over 20K nye tilfeller i US i år. Et stort marked. Skal vi si ca 50K med EU og Canada.

Også flere med ekstremt gode resultater i CLL. Noen som vet hva som er standardregimet for CLL i dag? Flere linjer osv?

Milepælsbetalinger eksisterer i flere former, men i kliniske studier så er de ofte knyttet opp mot progresjon. BerGenBio lisensierer BGB324 av Rigel og derfor må de betale milepælsutbetalinger for hver indikasjon dette medikamentet prøves ut i. Summen som blir utløst i fase I studier er mindre enn summen som blir utløst ved fase II studier også videre, helt til innsendelse og evt. aksept av NDA/BLA.

Det er også klausuler som blir aktivert avhengig av hvor godt medikamentet selger. Det kan være en kombinasjon av royalties og milepæler.

Var det noe slikt du tenkte på?

3 Likes
1 Like