Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det er primært konsolideringen jeg ser på for å avgjøre potensialet i oppgangen. Tar vi konsolideringen fra april 2018 og ser på oppgangen mot 90kr, så var det ekstremt lite sansynlig med brudd over 100kr. Jeg meldte på 50kr at vi hadde fått inn kraft for å ta oss oppover, men meldte på nytt da vi var rundt 90kr, at kjøperne viste svakhet. Du må gjerne tro det er tilfeldig, og ja, vi kunne ha gått forbi 100kr. Men sannsynligheten for det var kanskje 20% sett i mine øyne. Det er dette teknisk analyse handler om. Man vinner ikke hver hånd, men du ønsker å sette deg i situasjoner hvor du vinner 80% av gangene, og det gjør man ikke ved å gå long når kursen står i 90kr og viser svakhet:-)

11 Likes

Interessant om linjen vi brøt ned fra nå fungerer som motstand. Kan se slik ut på Daily.

Har fungert som en motstand siden begynnelsen av rangen. Hvis man tar utgangspunkt i toppen helt i begynnelsen, så har prisen aldri holdt seg over dette nivået mer en 1 dag før den har falt tilbake igjen, bortsett fra den siste oppgangen.
Den ene gangen den gikk over var det ikke nevneverdig endring i volum bak oppgangen, noe som kan indikere at det ikke er noe interesse fra større aktører på dette tidspunkt. Det igjen kan føre til midlertidig oppgang og tilbakefall. Som vi nå har vært vitne til.

I mine øyne så mangler den fremdeles en skikkelig test mot det laveste punkt tidligere i denne lokale rangen.

2 Likes

Klassisk retest? Fikk også tettet gapet som hadde oppstått

2 Likes

Ja, tolker det også slik. Volumet er fraværende så man skal ikke forvente den store oppgangen helt enda. Tenker bare akkumulere på disse lave nivåene fremover og helst under emipris. Hadde vært fint å fått mesteparten ned mot 37-38… :roll_eyes:

Det er vel i stor grad en forventet reaksjon, for å teste bruddet. Samme man som oftest ser ved hs/ohs mf. Jeg benyttet anledningen for å lukke resterende av posisjonen da jeg ikke fikk solgt ved bruddet ned. Var en relativt hissig gap der.

Jeg er i ferd med å snu fra svak kjøp rundt 40 til sterk «holde seg vekke» I de fleste chartene er ikke nedside potensialet så lett å «se» her inne. Jeg tok en dypere teknisk vurdering og registrerer at det er et godt stykke ned til ATL. En litt dårlig nyhet/forsinkelse osv kan være svært skadelig slik biotech miljøet er om dagen.

Jeg ønsker ikke å få noen til å selge med dette, bare så det er sagt. Men risikoen for ytterligere fall er ikke så liten som jeg først tenkte.

2 Likes

Helt fair det. Jeg ser ikke så mørkt på det. Tenker det potensielt er en ny trendkanal i emning:

Nedside potensialet er der selvfølgelig om 40 ryker. Vi kan se mot 37, 29 og enda lavere:

Men så var det dette med sannsynlighet for et så dypt fall. Jeg tror vi får brudd på pennant skissert over ila. året med brudd til oppsiden, men bare tiden vil vise om det er riktig. Potensialet til oppsiden er jo langt større slik sett - men caset er og har alltid vært, binært.

Akkurat dette med sannsynlighet er en litt vanskelig øvelse i slike scenario.
Men jeg tar utgangspunkt i at det her er 50/50 for reaksjon opp eller ned. Alt etter meldinger fra selskapet og øvrig markeds bevegelse.

Nedsiden slik jeg ser det er et par og femti prosent ( med utgangspunkt i en dårlig nyhet, ikke kroken på døren). Mens oppsiden et par hundre.

Du har selvfølgelig rett i at reaksjonen på formasjonen er 50/50. Formasjonen i seg selv er nøytral. Jeg tror bare Nano kommer med en kanin av hatten ila. året som vil sette fyr på kursen. Vi er ca 15 mnd. fra readout på Paradigme. Det er ikke så lang tid for større aktører å posisjonere seg og vente, men igjen, jeg er biased og må stole på at det fundamentale er bra her :slight_smile:

2 Likes

En liten update… (tenkt scenario hvis trendkanalen ikke holder).

2 Likes

Om du baisser hardere nå må du anskaffe bleier.

Hehe, OK - her skal du få et bullscenario:

Kravler seg oppover mot et nytt forsøk på nedtrenden.

2 Likes

@Nocturne hører gjerne dine tanker om minuttchartet for gapen opp vi hadde denne uken. Bare ablegøyer?

Og med oppover mener du bortover.

1 Like

Kursen er jo opp typ 15% på noen dager, er jo rally.

Litt vanskelig å si hva det er uten å ha sett på ordrebilde for den bevegelsen. Har du det?

Forøvrig er min hovedhypotese i Nano ascending wedge. Står fast ved prinsippet om å ikke kjøpe før kursen enten bryter denne til oppsiden (etablerer seg over 50) eller bryter den til nedsiden. Utfallsrommet er ganske stort begge veier.

Weekly:

Daily (legg merke til at RSI kontraherer) :

1 Like

Update på lavere timeframe.

Noen som er gode på candlesticks?

image

Fikk brudd på wedge’n jeg postet for 2 dager siden. Danner en ny nå om den ikke bryter over.