Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Ja og det har jeg ikke regnet på. Var ikke ment som en nøyaktig graf.
edit: har endret den til å være litt “riktigere” :face_with_monocle:

65-38 =27
65+27 = 92
27/65 = 41,5%
Vi har vel hatt 92-93 som et gammelt motstands-område? Forventes det teknisk relativt likt tidsperspektiv blir det overgangen september/oktober, eller svakt forlenget, ASH.
Ikke utenkelig hypen til ASH vil føre oss til det området.
Teknisk og fundamentalt i skjønn forening?

1 Like

Ja, viktig dette med tidsperspektiv. Det er også mitt target når vi brøt 65.

@vegar_beider Jeg er enig i at vi skal opp på lang sikt, bare en sunn korreksjon først.

Se hva du har stelt i stand @Nocturne :joy:

image

1 Like

Oh my… får vel slutte å poste analyser her nå da.
Tar det på insider delen… :slight_smile:

3 Likes

Bull-analyser her, bear på insider.

Takk! :pray:

4 Likes

Tips: Hva med å holde selve analysen så nøytral som overhodet mulig og så får folk få lov til å tenke selv. I og med at det kan svinge begge veier og TA egentlig bare beskriver fortiden, så finnes det jo ingen garanti eller overveiende sannsynlighet for oppgang eller nedgang?

Hvis man klarer å si noe sånt som: Kursen danner en omvendt hode-skulder-kne-og-tå-kne-og-tå-formasjon basert på daglige sluttkurser. Fremover kan vi forvente at kursen bryter opp med ca 60% sannsynlighet. Det er 30% sannsynlighet for at kursen bryter ned og da ser det ut som om det er en støtte på 55 kroner angitt av 66-dagers svevende snitt. 10% sjanse for at vi forsetter å utvikle formasjonen videre, men det er mulighet for at vi går over i en øyne-øre-kinn-å-klappe-på-formasjon hvilken KAN være mega bull. Vær oppmerksom på at hyl og skrik kan få kursen til vende brått nedover (40% sjanse).

(Om noen skulle lure på om jeg har små barn eller fullstendig har gått fra forstanden, så kan jeg bekrefte at det er nær 100% sjanse for at begge er tilfelle)

2 Likes

TA tar utgangspunktet i tidligere handelsmønstre for å forutsi framtidige handelsmønstre. :stuck_out_tongue:

Strengt tatt er forutsi-delen overlatt til leseren som må tolke signalet positivt, nøytralt eller negativt og handle deretter.

Men selvsagt, TA kan (kanskje) gi en god pekepinn for nivåer det kan være gunstig å handle på.

Er lurt å kun bruke de sterkeste mønstrene og bruke en troverdig kilde for å sjekke sannsynligheten for at de slår til. Har brukt http://thepatternsite.com/id75.html, og tror de er rimelig gode. Endel av mønstrene som ofte blir brukt her på forumet er heller svake. :slight_smile:

Fra @Nocturne sin hule
voodoolovespells

dukken er tror jeg er @Hakon og @pb23 ligger allerede i gryta.

Disclaimer: bare surr!

18 Likes

Fra det jeg kunne se tidligere i dag på Hegnar så tror jeg Nocturne egentlig traff bra på dette med å la det være opp til tolkning :grin:

image

1 Like

Hehe, Gjertsen. Lurer jo litt på hvor mange sånne huler det finnes rundt omkring. Kan bli trangt om plassen i kjelene etter hvert. Går mest i langtidssteking her i hulen . Men har grill. :slight_smile:

1 Like

Du skulle bare visst hvor nøyaktig det bildet er av “hulen” min :smile:

3 Likes

Man må alltid etterstrebe å være så nøytral som mulig ifht. TA. Det er vanskelig, men ikke umulig.
Å eliminere følelser helt når man ser på et chart er noe jeg jobber aktivt med, og jo mer man klarer det, jo fortere vil man kunne kalle en spade for en spade. Dette er vanskelig i samtlige papirer fordi du har fundamentale innvestorer (som gjerne ikke kan TA) som vil flame deg om du snakker negativt om papiret deres.

Nå vet jeg tipset ditt ikke var direkte rettet mot meg, men som @laplagam skrev så prøver jeg alltid å være så objektiv og nøytral som mulig i min TA. Dette påviselig også mtp. at jeg ønsker kursen opp på lang sikt, fordi jeg er langsiktig innvestert og vil være det i uoverskuelig fremtid. Jeg sitter tross alt med 90% av pengene mine i Nano.

Samtidig kan jeg ikke lage en “bull analyse” dersom chartet sier vi skal korrigere ned. Dette var også grunnen til mitt salg av de 10% jeg trader med på fredag, som forklart i denne analysen:

Så er det også viktig å påpeke at TA er fortolkning. Jeg traff denne gang, neste gang bommer jeg kanskje og noen andre treffer. Om noen velger å agere på info i denne tråden og det ender med tap, så må de stå til ansvar for det selv. Heldigvis har jeg bare opplevd positive meldinger på min TA så langt, og jeg håper jo det fortsetter. Samtidig liker jeg ikke at folk utgir seg for å være meg og bruker min TA til å spre baiss på andre fora. Da blir analysene etterhvert bare å finne på insider-delen av forumet, som en mulig “sperre” mot nettrollene. . :roll_eyes:

12 Likes

Dette toget går sin gang. Se hvor vanvittig forskjellig volumet i handelen er nå i forhold til rundt nyttår.

image

2 Likes

Første target innenfor rekkevidde. Har dog bestemt meg for å ta en liten tradepause og cashe ut litt for å makse litt i ferien. Ellers er nivåene nevnt over fremdeles gyldige - not financial advice.

Jammen har vi en tendens til å lande på eksakt like tall gitt.

Bounce på 60 i dag.

1 Like

3 gap down idag.

2 Likes

So that’s all well and good, you might be thinking, but what does it mean? For four days, the bears are in control and the price is dropping. The three gaps show the force of the descent. However, after this strong display, it should come as no surprise that the bears have exhausted themselves. The market is now expected to reverse, allowing the bulls to take control.

As always, we urge you to check for confirmation before proceeding. When you notice a Three Gaps Down pattern, look for the price to rise, reaching at least the midpoint of the last body, to confirm the trend’s reversal.

https://hitandruncandlesticks.com/three-gaps-pattern/

1 Like