Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Tilbake til dette så må det vell kun være et tidsspørsmål før spesialiserte og internasjonale biotek investorer(og andre) tar en bit av kaka? Man har nå rekruttert de første pasientene inn i pivotale studien, og åpnet en relativt stor andel sites, ting ruller og går. Ny CEO med solid internasjonal track-Record. Man har bevist svært gode og konsistente data på over 70 pasienter. Marco har gjort strålende arbeid med kartlegging av markedene og behov.

Er det altså etter ASH alt skal snu?

Tror NANO er klar nå i “selskapsrotasjonen” mellom de norske, børsnoterte bioteks.

Lubben sak.

Det hadde vært interessant å prøve å modellere grafisk eierinteressene i norsk biotech.

Man har jo en del store klassiske norske kapitalister som Mohn, Hagen osv, man har en eliteserie av erfarne biotechinvestorer, så er det de mer flyktige pengene som kommer med hedgefond som shorter og longer i vilden sky, og man har et betydelig innslag av småsparere, og så har man en del privatinvestorer som er midt i mellom.

At det foregår en del flytting mellom selskapene tror jeg mange er enige om.

Live TA på Hegnar-TV nå :slight_smile:

Referer hva de sier?

RSI og stokastisk begynner å skli ned i oversolgt nå.

image

Så ikke så bra ut. Han mener det er større sannsynlighet for at vi bryter ned og tester støtte på 57 pga RSI ligger i langsiktig negativ trend. Hvis vi går ned derifra så er det støtte på 54, 48 og 41kr.

Skakke være så redd for 100dsnittet på 57,65. I morgen stiger det.

Haha, var ikke før ferdig med å se den før det trillet inn epost på mine handler som gikk gjennom :slight_smile:

58,7 er fine greier.

Så heldig er jeg dessverre ikke. Har fått ett par tusen med snitt på 59,3 og noe øre under vwap.

Ps 1. Må huske på det at jeg ikke er en gud innen trading.
Ps 2. Det gjør ingenting om det går litt lengre ned da jeg god tid. Ref pkt 1 :stuck_out_tongue:

1 Like

Det er støtte i 58,7, da det går en sentrallinje her i den månedslange fallende trenden, bla.

Araaaagoorn

image

Hyggelig å høre at flere gode aktører her inne sanker sammen på fordelaktige kurser. Det er jo akkurat det som er god medisin for å demme opp mot manipulator.
Ellers er det ganske lenge siden plagsomme shorters begynte å dra til seg bartene. Men, fortsatt har vi 7 shorterfond som har signalisert at de ikke er ute. Ingen har vist = 0 % i Nano. De har signalisert < 0,5% alle 7. Det kan bety så mange som ca 7 X 250 000 fortsatt short. En gang…

1 Like

Jeg tror faktisk de dekker inn litt hver dag. De har vist enorm evne til å dekke inn uten å bevege kursen. Det kan virke som om en del småinvestorer tenker at pengene deres er bedre plassert andre steder det neste halve året, så de selger rett inn i shorterne som har helt frem til ukene før 1. November med å dekke inn i ro og fred.

Jeg gjør det samme som jeg tror shorterfondene gjør i denne perioden, og det er å kjøpe mer mens det er billig.

2 Likes

Sannsynligheten er stor for at det er slik det henger sammen. Heller ikke umulig at det er disse fondene som har hyret inn XTX som market-maker, og sikkert med mandat til å drive den åpenbare kurspleien?

Sporer nok litt av i forhold til hva tråden skal inneholde, men skitt la gå :stuck_out_tongue:

Som jeg har sagt utallige ganger så er jeg ikke noe særlig til trader og spesielt ikke etter TA. Jeg synes det likevel er artig kjøpe og selge litt innimellom. Mesteparten av mine NANO aksjer er svært langsiktige og har vert det i mange år allerede. Eneste grunnen til at jeg gjør dette er for å få enda flere deilige NANO aksjer gratis. Altså jeg kjøper når jeg føler det er grei pris og selger deler av disse når jeg har en vis prosent avkastning. Min fortjeneste er aksjer som ikke kommer ut på det åpne markedet med det første :wink:

Godt mulig at vi skal lengre nedover i morgen eller enste uke, men det bryr jeg meg fint lite om. Alle sitter å ser på det samme indikatorene og følger de samme oppskriftene så da svarer det seg av og til gi litt balla i det.

Det som gjorde at jeg har handlet i dag er aktiviteten vi såg i ordreboka i går og i dag. Selv om det er lite volum så går det store poster i området 59-61. Da tenker jeg i mitt stille sinn at noen hamstrer aksjer og vil betale minst mulig for disse. Da gjør det ekstra godt å stikke av med deler av potten :slight_smile:

12 Likes

@Nocturne, sett denne på shareville?
https://www.shareville.no/aksjer/nordic-nanovector/kommentarer/perioden-fremover-blir-spennende-det-ligger-an-til-ett-brud-70735304/

Om brudd med nedtrenden eller ikke

Ser vi har konservative regnestykker på mulige inntekter fremover. 6000 pasienter i USA og 4000 i EU, og 40% markedsandel på Betalutin. Og ellers ser vi konservativt ca 850 000 pr pasient. Tror Nano får cash i kassa etter hvert.

Tror du har en misforståelse her.
De tallene for pasienter er totalt antall pasienter per 2014(ventet å stige 50% til 2024).
Hvorav Betalutin med fokus mot tilbakefall fra rituximab behandlede pasienter, kun sikter inn på 40% av totalt FL marked.
Trur du sikter for lavt på pris på produkt i gjennomsnitt også for den del.
Vet ikke hvem sine regnestykker du ser på, men enten leser nok du de feil, eller så har de gjort noen gale vurderinger.