Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Så nå drar @Hugoil inn makrotall av Olje inn i TA…

Gratulere med dagen!

1 Like

Når skal moderator ta grep ift Hugoil?..ærlig talt, blir for dumt…

1 Like

@pdx, kan du opprette en Nano barnehagetråd og overføre innlegg?

5 Likes

SatisfiedBarrenAsiaticlesserfreshwaterclam-small

4 Likes

Flere selgere enn kjøpere, det er noen uker siden sist. Det kan bety at oppgangen snart stagnerer i denne omgangen.

Det er akkurat det big money vil at du skal tro nå. :blush:

2 Likes

Hadde jeg hatt råd til å ta ut posten på 87 hadde jeg gjort det nå! Noen andre som kan bidra? :joy:

Ikke umulig det nei. Er det noen som kan se om det er lagt ut store monsterposter over det som er synlig i ordrebilde? Det kan jo være med å gi et feilaktig ordrebilde hvis det er store poster som forsvinner etterhvert som kursen stiger.

Hvor stor er den på 87?

15 ca

1 Like

8k på 92 som har stått ei ukes tid, 10k på 95 som er kommet i dag. Ingen monster-poster noen veier.
Men kjøpspostene på 40-tallet er nesten alle forduftet.

Men for bærekraftig stigning sett mot volum må det bare pøses på med salgsposter i 85-87 området. Skal volum til for å holde på så mange % oppgang tross alt.
Er lenge siden accumulation har vært på disse høyder, men den har også hatt en lang periode betydelig høyere:
image

4 Likes

Stort sett reelle poster da som ligger ute.

Halvparten av salgspotene har 2 aksjer i seg. Og den sperra på 87, når den først kom var den indelt i 3 like store poster, og har endret i antall poster men ikke total-størrelse. Tror det er mye algoritme-poster på salgssiden i dag. Kjøpssiden representeres med mange kjøpsposter rundt 100 til 200 aksjer, mistenker det er tradere. Men ville være overraskende om det ikke var algoritmer som har vært aktiv der også i dag.
Tror forøvrig det er mye skjulte poster i forhold til hva som er synelig hos netfonds.

Det har jeg alltid gjort/tatt med i betraktning, men ikke i ethvert innlegg.

Så - her er den samme “There is something more in the market” feelingen jeg fikk i dag, ta det som en kuriositet (det som fikk meg til å ane noe rart den emi-dagen, var en viss divergens i det samlede rsibildet på et tidspunkt på dagen):

Hugoil

06.12.2016 kl 11:278074

NANO: KJØPSSIGNAL 2uREK avgis ved 126 > KURSMÅL 137

Daily chart: Support. http://invst.ly/2w2ug

Hourly chart: There is something more in the market… http://invst.ly/2w2vg

15 min prices: Inversed Head & Shoulder. http://invst.ly/2w2vo

Redigert 06.12.2016 kl 11:29

Gi nå den stakkars aksjen et par dager sideveis nå, så kommer vi godt innenfor BB igjen.
Alle trenger luft, inkludert underprisede aksjer.

1 Like

Volum er viktig :sweat_smile:

4 Likes

“ALGO wars, the story continues”

Tekniske indikatorer som MACD, Momentum og acc/dis er nå lik 2016’s område når kursen var rundt 50-60. Tror ikke vi når gamle høyder på de nå, men om vi skulle gjøre det vil jeg ikke utelukke 170 som potensial kursmessig i desember. Tror vi trenger en designasjon til for å oppnå en slik bevegelse kortsiktig.

1 Like

Fint om den kan roe seg litt nå slik at man kan kjøpe mer litt lenger ned ila uken. Tror vi det er muligheter for lav 80, sågar høy 70 talls inngang?

Interessante betraktninger, tror du da at FT og PIM nå er fullt ut priset inn? Jeg tror ikke det, jeg tror som andre har nevnt at status på N. N. endelig begynner å synke inn og at aksjen fremdeles er særdeles underpriset i forhold hvor man befinner seg i det regulatoriske landskapet pr idag. Dette kombinert med at de meget solide resultatene fra abstract’et ikke lar seg skufle under teppet lengre.

1 Like

Tror du skal se nærmere på når det gyllne kryss kommer. Ikke sikkert den roer seg så veldig. Og kort etter 50 krysser 200, er det en til slik trigger som faller inn, 50 krysser 100.

@tony i mitt hodet er det momenter som jeg personlig har antatt ville komme langs veien. Og ikke noe jeg priser opp selskapet for. Har ikke inntrykk av at meglerhus øker prisingen med bakgrunn i de heller. Jeg forholder meg til beregning av LOA mot sannsynelighet for at primær-endepunkt kommer i mål( gitt duvalisib over 99%) og andre risiko-faktorer som tilhører avslagsårsak som jeg har problemer med å kvantifisere og anbefaler å se mot 80% sådan, mens jeg tenker 90% er mer korrekt.
Og priser det dernest mot verdi i marked gitt markedsandeler. Har ikke begrep om god måte å redusere mot tid til marked, så klarer ikke tallfeste i dag en ‘fair price’. Det er ikke investeringshorisonten min heller.
Men jeg tror endringen i kurs nå startet fordi det tekniske underliggende tilsa at langvarig oppgang og reprising kunne starte. At det er gått over 6 måneder uten noe tull fra selskapet har vært et viktig moment for det. Og at det således er startet å prise inn det fundamentale. Kan hende DNB’s kursmål som ikke tar hensyn til designasjoner således er et fornuftig sted å holde blikket for ‘fair price’ per i dag, eller et område som konsensus vil tenke på som det. Og tror ikke på noen måte det er noe som vil avgjøre kursbildet i nær fremtid. For mye fart i svingene til det. ^^