Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Det er veldig mange måter vi kan snu trenden på. Her er noen:

a). Fundamental nyhet som closer gappet og lager en higher high.

b). Vi bygger en base de neste 100-140 dagene og så får vi et nytt parabolic run
(se chart i insider-TA tråden)

c). Vi danner en EQ pattern (lower high, men higher low) og får brudd til oppsiden på volum på denne.

d). Vi får partner / blir kjøpt opp osv (= F*** TA)

Det finnes selvfølgelig mange flere måter også. Som jeg skrev i Funcom TA tråden,
TA er sannsynlighetsberegning. Hva tror man er mest sannsynlig? Higher high eller lower high?

Det er på ingen måte fasit. For alt jeg vet så dannes det en higher high i dag pga. rep emien er utsatt og trenden snur :slightly_smiling_face:

Alt jeg vet er at jeg ikke har planer om å kjøpe når chartet ser slik ut. Klarer vi å komme over emisjonskursen og etablere oss over der i noen dager så kommer jeg nok til å begynne å kjøpe litt forsiktig.

C’mon Noc :joy:
Kjøp litt da, live a little :woozy_face:

Ja EQ pattern er vel kanskje mulig å håpe på her uten nye fundamentale drivere.
Hvis den er kraftig oversolgt og bermuda shortsene kaster kokosnøttene, så går det muligens mot lysere tider.

Og det er vel ingen tvil om at NåR man ser ett skifte i denne, så er det en del løse kroner som skal på igjen

1 Like

Enn så lenge har vi støtte på 20 selv om det så mørk ut for bare en kort stund siden . Puh!

Hva sier teknikerne

Ikke tekniker her, men raske oppturer som blir slått ned igjen søker ofte tilbake til toppen av oppturen over 3-4 ganger så lang tid som oppturen tok i etterkant.

For min egen del - nothing to see here, move along. Altså positivt at vi holder 20 og har testet og holdt dette nivået denne uken. Tyder på at dette nok er en midlertidig bunn.

Som jeg nevnte lenger oppe så må vi ha en higher low / higher high for å snu trenden. Hvis du ser på daily så ligger vi fremdeles inne med en lower high.

Tror ikke dette er så spennende for å være helt ærlig, før vi først kommer oss over emisjons kurs, og etterhvert danner en HH/ HL pattern. Rangen er fremdeles veldig stor her (om vi tar ut emikurs) så frem med bøtta med tålmodighet kompis :slightly_smiling_face:

Ja jeg sitter på den, så den er nær
Hadde en liten forhåpning om at vi faktisk skulle ta ut emi på formiddagen idag.
Men det var vel litt optimistisk.

Men you never know

1 Like

Divergens mot RSI, vet ikke om det teller siden det var en emi, men teknisk øyner jeg iallefall litt lys i tunnellen nå og håper vi skal opp mot 25 i gjen. :slight_smile:

2 Likes

Fytti noen tjente gode penger i dag. Retail sjekket kursen i lunsjen, KASTET seg inn i ettiden, og ble rævkjørt resten av dagen.

Synd å si det, men NANO er i ferd med å bli uinvesterbar.

Kvarter:

Fem minutter:

6 Likes

Er fremdeles veldig uavklart synes jeg. Det var forsøk på trendendring som feilet slik jeg tolker den candlen i går. Wicken viser det var stor vilje til profit-taking. Ligger i en EQ hvor motstand egentlig er langt over formasjonen pga. emikurs som jeg tror vil fungere som et lokk (sjekk bare volumet som gikk i gappen ned når emi ble annonsert).

Brudd på formasjonen gir target ned mot 17 kroner og ca. 25 kr til oppsiden. Tror det blir litt ørkenvandring her fremover, trenden er som @savepig sier fremdeles ned, og jeg holder meg til plan om å ikke øke før vi får en trendendring som viser stayer-evne over tid (mer enn noen dager – helst 2+ uker) – eller oversolgte weekly nivåer.

DAILY:

HEIKN ASHI (tydelig bearflag? - trenger å roe ned RSI med oppgang hvis det skal bli en realitet):

Var vel en tidligere motstand rundt 22,40 den ikke klarte å holde seg over? Ved brudd opp derfra så det ut som neste stopp ville vært 25, og det er den vel ikke helt klar for enda vil jeg tro. Dog fint å se at det kan være stort volum over 22kr, selv om den falt tilbake i etterkant i går. Synes det ser ut som at potensialet ligger der for å gå varig over 22kr, men det skjer nok ikke med en gang.

Riktig. Det er også nærliggende å tro at man får gap fill om den først begynner å gå oppover?

1 Like

Jeg bruker å sjekke chartet med Ichimoku for å se støtte/motstand og brudd på trender etc.
Med hourly timeframe korresponderer NANO kursen godt og gir et kjøpssignal hvis kursen holder seg over støtten på ca. 21.1 i løpet av dagen (Nedre støtte på 20.7). Da går kursen over på riktig side av skyen og ligger i opptrend.

Hvorfor bruker du linje-chart fremfor candles? :thinking:

Bare gammel vane :grimacing:

Btw… Chartet gav et salgssignal 20 september (Pilen på chartet)

NANO har som forventet brudd på den negative trenden på timeschartet.
Her har den ikke ligget siden den gikk under (negativ trend) siden 20 September.
Støtten ligger fortsatt på 20.7, så gjenstår det å se om den holder seg på riktig side

4 Likes

Ved første skikkelige motstand etter emisjonskursen nå

Der runda vi 50dagers.

Gap close er på 25,90

3 Likes

Tenker gap er closed nå @Shadmar. Ligger i en EQ.

Brudd på 22.60 (nedsiden) eller 24 (oppsiden) vil signalisere videre retning.

6 Likes