Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Jeg ser sjeldent på timeframe lavere enn 1 hr. I en posisjon som Nano synes jeg det er mer relevant å se på de lange linjene, typ daily og oppover. Nå synes jeg det er vanskelig å si om dette er bunn eller ikke, all den tid det ikke er noen positive triggere på kort sikt. Tenker det da blir makro og tradingstyrt. Som sagt, blir ikke overrasket om det kommer en bounce, men da bare for en trade for egen del.

Enig. Jeg bruker også mye 1hr timeframe men hvis jeg leter etter bunner så starter jeg alltid med korte timeframes for å time best mulig. Solide støtte/motstand så bruker jeg stort sett daily.
I NANO sitt tilfelle så blir det lite handel foreløpig på lange timeframes men det kommer vel etterhvert som den lange trenden snur

2 Likes

Jupp, har selv skiftet taktikken og swingtrader på kortere intervaller med noen prosenter i fortjeneste. Kan umulig spå framtiden og makrobildet kan for tiden fort endres med en tweet. Tradingpotten er så langt opp 64% på 3 måneder. Hadde ikke vært minus 65% i NANO i dag, om jeg begynte med denne taktikken tidligere.

2 Likes

Hvilken platform bruker du når du trader slik? :blush:

Tradingview med pro-abonnement for sanntidskurs.

Gleder meg til BF salget så får jeg Pro igjen :sweat_smile:

1 Like

Hvem var det som satte fyr på denne i dag ?

Sa jo at den skal opp :smiley:
Det er nok forventninger til et late-breaking abstract som rister i aksjekursen i dag.

Brøt vel ut av trianglet i går såvidt.

Snuset nesten litt på 22,4

2 Likes

Faktisk brutt opp igjennom nedtrenden på timeschartet også nå

Ja, pent brudd - kan gå helt opp til taket / forrige topp ifht. measured move :innocent:

1 Like
1 Like

Litt på siden: Dagens kursutvikling minner meg om et annet chart jeg så på tidlig sommer 2017

For dere med TA program. Hva er snitt volum pr dag pr mnd, kvartal og år for NANO?

@Savepig - kan du bekrefte at volumbarene på TV er riktig for Nano?

Chart: https://www.tradingview.com/x/mXMRtPWJ/

Her er tall rett fra Oslo Børs:

1 Like

Takker!

NANO bryter gjennom Ichimoku skyen på timesdiagrammet.

Hva tror dere som kan det om dette?