Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Falt ut av rektangelet og tester ned mot 28-29 som var veldig vesentlig på vei opp.

Hvis det nivået holder er det veldig positivt, men greit å være litt varsom.

3 Likes

Ser ikke super duper lyst ut i det kortsiktige, absolutt alt av momentum peker nedover og den har falt godt nedenfor alle relevante støtter fra det kortsiktige positive bildet vi hadde.

Mest positive vi kan si er at den fremdeles trader over den langsiktige nedtrenden, og en vellykket test for støtte ned mot SMA50 kan gjøre brudd med nedtrend mer definitivt.

6 Likes

Denne trekanten ser skummel ut.

Bruddet ned ut av trekantformasjonen fant støtte på 27.5. :muscle:
Ut fra det vi vet om det som skjer i NANO så tror jeg ikke vi skal særlig lenger ned. Det fundamentale trumfer alltid og smarte aksjer holder seg unna salgsknappen.
Jeg ser nå for meg følgende scenario:

Ta det så klart med en klype salt for dette er foreløbig kun en spådom uten ordentlig datagrunnlag. Strekene er selvfølgelig konstruert og kan variere i lengde og mengde. Korrigere også gjerne optimismen min. Setter alltid stor pris på andres meninger.

8 Likes

Ser ut til at det ligger ganske solig støtte i området 26-28 så tror også det blir satt en bunn her nå.
Skulle helst holdt seg over 30 men den kommer vel snart igjen…
Med tanke på forventninger til kommende nyheter fra Archer-1 og milepæler fremover så tror jeg ikke nedsiden kan være stor herfra

1 Like

Hva tenker dere andre om formasjonen den siste tiden ?

Det er mulig gårsdagens bunn holder. Men det er litt som å gå på is som er ni centimeter tykk. Det kan holde, men den kan ryke.

Hvilken formasjon er dette @JTHP? Tenker du Head And Shoulders?
Vi får håpe at støtten holder. Gjør den det så skal vi oppover som jeg skrev i mitt forrige innlegg.
Alternativet er en annen, mindre oppløftende scenario:

Og hvis støtten holder så har @Nocturne påpekt på PM at vi har også et annet alternativ - en fin oksevimpel. Sånne ting som høyere bunn i dag enn i går (selv om det var såvidt) kan peke i denne retningen.

P.S. Vi har ny ATH på Wallstreet.

2 Likes

Det stemmer. Jeg ser masse små bullish tegn i chartet på lavere timeframes i tillegg til den vimpelen.
F.eks på daily kan man tegne opp en fin descending wedge. Target for denne gir ca. 32 kr.
Har foreløpig bare 2 treff på bunnlinjen, så holder muligheten åpen for at vi kan få et treff til.
Bryter vi opp herfra, så kan det bli ganske pent.

Motstanden på 29 må selvfølgelig forseres for at det ikke skal være et falskt brudd.

La også inn når shortposisjonene ble satt i chartet. Jeg tenker 32-33 kr blir ganske heftig motstand i denne omgang - shorterne vil nok prøve å forsvare posisjonen sin her. Tenker jeg selv ville begynt å dekke inn shorten ved brudd på 31 - forutsatt at datoene for shortposisjonene er noenlunde riktig.
Alternativt kan vi få en leg til ned, men ser r/r som helt OK på disse nivåene for en lengre swing.

2 Likes

Lukter litt 25,5 her nå…

giphy

4 Likes

Det vil være target HVIS støtten ryker ja - men mtp. volumet og moment-indikatorene så tror jeg vi heller bør få en test av 30 først, enn å ryke direkte ned til neste støtte. Ingen av delene kommer nok til å skje i dag tho’ :sweat_smile:

Jeg ble gladelig overrasket over denne sterke trekantformasjonen. Den har hittil ført til etterfølgende kursfall, men i dag feilet den.
Som @Nocturne skriver så er det lite volum, ergo synkende salgsvilje. Og da vil selv sterke signaler, med opp til 70% sannsynlighet feile. Støtten er svak, men holder stand. Jeg er svakt optimistisk så lenge realityseriestjerna i Washington ikke finner på mer sprell.

7 Likes

Enige ezPappi!
Støtter ditt syn på NANO. Vil nevne at jeg har sendt mail til de, og opplyst ønske om mer info og hvordan det går.
Vil nevne at jo flere som etterspør mer info, jo større sjans er det for at de forbedrer seg på dette område (Mail og tlf).
Hilsen en lykkelig investor i NANO som fokuserer på fremtiden og mulighetene kreftmedisinen og investeringen dette vil gi for oss alle.

Potensiell formasjon under utvikling. Legg også merke til bullish divergens i RSI.

Daily - tok i mot på 50-dagers. Krysser fingrene for at den holder :crossed_fingers:

Edit: ser ved nærmere ettersyn at 50-dagers ligger på 25.75 så alt over det er positivt!

8 Likes

Se touchen på daily da :slight_smile:

Stemmer bra med fib. også (0.618)

6 Likes

Forhåpentligvis en kryssing av 50 / 100 dagers snittet også. :zap:

1 Like

50-dagers MA holdt som støtte også i dag. Nå er også stochastics og RSI kommet til såpass lave nivåer på daily (stochs har flatet helt ut) at jeg tenker vi bør bryte opp i morgen.

Brudd og close over 27 på denne formasjonen bør gi snarlig gjensyn med 30 kr.

50 dagers vil da krysse opp og over 100 dagers som @JTHP skriver.

Edit: til nedsiden er det 25 som gjelder som neste støtte.

8 Likes

Denne doble toppen jeg skrev om tidligere var nok forvarselet til kursfallet.
Og denne trekanten jeg snakket om på fredag trengte dessverre helgen på seg før den strakk seg ut langs X-aksen og førte til videre kursnedgang. Vi fikk en slik trekant til i dag.

4 Likes

Veldig bra truffet her Nocturne

4 Likes

Takk takk :blush:

La oss nå se hvor høyt haren kan hoppe :wink:

6 Likes