Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Makroperspektiv

5 Likes

Jeg ser to åpenbare muligheter og gjetter på ned uten stor overbevisning.

Tur opp gir omvendt hode skulder formasjon.

Når jeg ser på volumet framstår det som om det må mye volum til for å bryte opp, ergo tror jeg ikke på det. Men andre kan jo vurdere framtidige triggere på en annen måte. Begge måter å tolke situasjonen på framstår som gyldige, så får man velge hva du tror på.

3 Likes

Tak for frisk TA og perspektivering. Så du har valgt at sælge dig ud med tanke på korrektion tilbage til 20,00 niveauet?

Jeg har ikke vært inne i nano siden november / begynnelsen av desember og har ikke valgt å gjøre noe som helst siden den bunnet ut og begynte å gå oppover heller.

Jeg har ingen sterk overbevisning, jeg ser to muligheter og gjetter på ned men er åpen for opp. Uten en sterk overbevisning så velger jeg å ikke satse.

Hvis jeg skulle gå for en kortere analyse, så sier det seg vel litt selv at kvartalsrapport torsdag blir utslagsgivende, og at sentimentsdrivende faktorer som indeksutvikling kan drive kursen både opp og ned mandag til onsdag uten at man får en konklusjon.

3 Likes

Ingen formasjoner er skrevet i stein og de kan gjerne utvikle seg og folde ut i sin helhet over tid.
Har sett utallige eksempler på det.
Her er et annet alternativ for utviklingen av den sekundære trenden.

1 Like

God kveld traders og investors!
Forecast 2020 Nano som sikkert ikke kommer til skje. Just for fun

Har du mistet troa på Wycoff og Elliott? :slight_smile:

Nei,bare litt vanskelig å se 1 år frem i tid.

Litt vanskelig å finne PS AR SC i phase 1. Litt tidlig enda. Så tida for vise om d er accumulation.

1 Like

Tar først p&f chartet.

Første jeg legger merke til er volumspiken i forbindelse med den lengre turen ned. Til tross for mer enn en dobling i volum uteblir resultatet. Den fortsetter videre ned, men ikke mye. Man ser 2 touch uten noe særlig økning i volum, før man har volumøkning med tilhørende økning i pris.

Tydelig avtagende volum på vei ned. Samtidig har vi en reduksjon i span på prisbarene. Ved volumspikes har dette liten påvirkning på prisbaren.

Se også på volum bak bevegelsen opp denne gang, kontra hvor mye volum som måtte til sist gang.
Dette kan enten være EoM eller weak hands rally. Dette har vi ikke fasit på før vi ser reaksjonene på toppen.

Ellers ser rangen min slik ut foreløpig.

Edit: Nå er denne rangen bare en guideline for meg foreløpig. Men kan selvfølgelig muligens ha en kileformasjon osv. Sette ytterpunktene på bunn og topp ved tegning av linjer++.

Det jeg ikke har sett foreløpig er det som ofte blir kalt 2nd point of fear. Er ikke alltid man får det. Men dukker opp i fase c. Kvartalsrapporten kan fort bli en slik hendelse med skuffende resultat eller et marked påvirket av corona.

3 Likes

Dumt spørsmål fra en som handler på fakta og magefølelse:

Hvordan ser dere TA-folk på fundamentale hendelser som fører til bekreftelse/oppfyllelse av TA?

Eks: 1) formasjoner som i nær fremtid (uke) vil oppfylles og kan bli påvirket av Q4

  1. savn av utvikling i det siste grunnet høyere volum, men som fundamentalt kanskje kan forklares av utlån av 1 mill ekstra aksjer til short.

Spørsmålene er kun for å vite hvordan dere tenker i forhold til det fundamentale. Er det fundamentale en faktor dere tar hensyn til i TA?

Kommer nok an på hvem du spør. Da man tolker ting forskjellig.

Men jeg prøver å frikoble meg totalt fra det fundamentale hvis jeg skal gjøre TA.
Da poenget med wyckoff metodikken er å dømme markedet utifra hva det gjør, og basere en beslutning på det. Og ikke på hva du tror og føler markedet skal gjøre.
Man kan få utrolig mye informasjon utifra markedet hvis man klarer å lese/tyde signalene som markeder kommer med.
Er ofte jeg ser ting utfolder seg på chartet som jeg forventer skal skje, for så å finne ut i etterkant at det kom en fundamental nyhet.
Mens det er andre ganger en aksje er rett og slett klar for oppgang. Og det skjer uten store nyheter. Samtidig leter folk etter en fundamental nyhet/hendelse å rettferdiggjøre oppgangen.

7 Likes

Kjekt og lærerikt å lese de siste innleggene i denne tråden. Godt eksempel på god diskusjon av TA, ulik metodikk og mange fine charts.

Hadde bare alle TA trådene holdt en så god standard… :slightly_smiling_face:

8 Likes

Ble en solid skrell i går. Farmasi Indeksen var ned 11.4%
Nå er imidlertid US futures positiv og ser ut til at det kan bli en fin oppgang generellt i dag.
Vi fikk satt en ny bunn, (Litt for lav etter min smak ).
Den gikk vel egentlig såpass dypt at vi fikk en ny dobbelbunn…

Edit. Ser VIX indeksen også korrigerer

Er det så mye å be om? :slight_smile:

1 Like

Neida. Det er helt i orden… @spot-on fikser du?

1 Like

Tar gjerne en dobbel bunn fra hvem som helst, er ikke spesielt kresen for tiden. :slight_smile:

Noen som kan komme med en oppdatert TA etter de to foregående dagene?

Ja hva skal man si? Det er kun det arabiske tallsystemet som gjør at kursen ikke kan lavere enn 0 nå som vi har reagert ned fra 200 dagers snitt haha.

Chartet mitt skriker kr 12 neste. :frowning: Som ville bety en market cap på 800 millioner.

1 Like

Rimelig fersk i dette. Hvordan utleder du det fra bildene? Ser jo retningen trenden går i. Anbefalt lesning for nybegynnere vedr TA?

Edit: og hjertelig takk. Setter pris på å lese diskusjonene mellom dere her inne