Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Da var man igjen Nano eier :smiley:
Første aksjen inn i Long porteføljen 2018

Reint teknisk kan den nok gå mer ned, men dette området kan også vise seg å være en meget god kjøpsmulighet.

4 Likes

MACD cryss + divergence i RSI + støtte på 0,786 av siste leg.

3 layers of confluence.

Ordreboken er heller ikke så verst:
nano

2 Likes

Har dere tanker om RSI kanaler?
bilde
Syns det ser ut som vi har brutt ut av en trend med “lower highs lower lows” i RSI, men vet ikke om man kan lese den indikatoren slik.

Jo, du kan det etter det jeg vet. RSI kan ha fallende topper og bunner, og et brudd her vil bekrefte det du ser i hovedchartet. Jeg har også sett dette bruddet - men det er lenge siden det kom :slight_smile:

1 Like

Det er litt skummelt hvis den ryker under 50-dagers og 81 synes jeg, men ja, 78 next da.
Likevel er volumet såpass lavt nå at jeg ikke er kjempebekymret om vi får et lite brudd.

Dagens low testes nok på nytt, men så lenge vi holder stand her skal vi opp.

1 Like

Bryter vi først skikkelig under sma50 og nok80 tror jeg 76 blir testet

1 Like

Ser ut som SMA 50 virker som en god støtte nå. Bouncet rundt her en del ganger nå.

1 Like

Tror ikke volum har størrelse til å si det er en sterk støtte enda. Men støtte er det. Markedet virker avventende.

bilde
bilde

Ichimoku skyen som er støtten sammen med 100 dagers glidende gjennomsnitt?

1 Like


Støtte i bunnlinja i kile, samt 50MA

1 Like

Er spent på om vi holder denne i morgen…

78 test nå ganske snart, tror vi faller gjennom, desverre. Men tror 75-76 holder for å begynne med.

7 desember og 27 desember skjedde det samme, under 50ma.
Gikk opp og over igjen dagen etter.

Edit: Kjøpte traderpott nå.

3 Likes

Tror det er 80 testen som ble gjort og brutt og som viste motstand. Om jeg forstår teknisk riktig. Eller burde mann tenke på 78-80 som et motstands belte separat fra 80-82?
Var satt opp noen kjøpspotter på 79 og 78 blank som ikke ble rørt.
Vending nå kan kanskje indikere at vi ‘bouncer’ litt opp.

Puslete volum, ordren min blir ikke fyllt :frowning:

Jeg opplever det fordelaktig med slike størrelser, å enten gjøre et markedskjøp, eller limit en del over laveste salgstilbud for å ‘starte’ en uptrend.
Eller indele den med kjøpsposter balansert mot minimumskurtasje, eller tilogmed halvere nivået for minimumskurtasje for DNB kontoen f.eks. Må opp i 200k der for minimumskurtasje. God inngang er en egen kunst =) Nå trader jeg mer enn jeg er stolt av, og har mindre børserfaring enn mange, sannsynelig de fleste, her på forumet :see_no_evil:

Ganske perfekt bounce på 79 :smile:

1 Like

Ja ser pent ut, liker også sammenligningen med romjulen og reversal da:

image

5 Likes

Intet nytt her… ser ut som vi har funnet litt støtte i 50 og 100 dagers,
med 200 dagers som motstand? Her fra daily :slight_smile:

image

1 Like

50-dagers holder stand!

image