Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Større grunn til gratulasjon om jeg hadde solgt på 115 :smile:

3 Likes

Jaja, la tullingene på HO drive med sin (fantasi) backtrading, tror ikke du vil angre noe særlig på det om to år…

1 Like

Hadde du solgt på 124 og kjøpt tilbake igjen på 38, så hadde vel noen geni-erklært deg. :wink:

2 Likes

Jeg skal også øke her, legge til noen xxxx aksjer til longpotten. Men forventer vi konsoliderer en del til før det tar fyr. Evt. at vi går ned å tetter gapet ned mot 45 (drømmescenario, #ikkebaiss).

2 Likes

@Nocturne

Har ikke fulgt med på NANO egentlig siden toppen des 2016 hvor jeg og et par andre var veldig skeptisk til at forskningsdirektør solgte osv.

Hvordan har det gått med selskapet siden? - holder de fremdeles på med det samme caset / medisinen, hvor langt unna et klart produkt for markedet er de? - Syntes å huske det var snakk om tidligst 2019.

Har dere HODL’t hele veien ned eller kom dere ut på 80-100 intervallet?

1 Like

Syntes også det var litt interessant å trekke frem denne TA’en fra des 2016;

Med samme datoer (så nære jeg fikk det til), så ble fasit;

5%20%C3%A5r%20senere

Dette jeg og har sett på, kan fort bli samme reisen nå, dog med noe tregere hastighet.

Er det å forvente at dette også skal skje også nå.? Jeg har ikke peiling på TA , men å tro /mene at den skal videre opp er vel greit, men at den vil følge den samme kurven fra 2016 kommer vel kanskje litt an på hva selskapet også melder fremover.?

Svarte deg i den andre Nanotråden :wink:

Selvfølgelig må det meldes noe positive ting, men jeg ser iaf følgende som sannsynlig innen kort (før juni) tid, ny CEO , First patient dosed, Godkjennelse av studie fra REK og så vil muligens FDA komme i løpet av sommeren slik at man får åpnet senterene i USA og for innrullering.

(Kommer faktisk noe småknask til helgen nå også vedr (den foreløpig utsatte) humatulin)

Bra oppsumert @tony , jeg også ser dette for meg og at vi får en fin tur frem til Julepresangene åpnes opp :slight_smile:
Spennende tid fremover nå…!

Dette er jo TA som til og med jeg forstår :rofl:

3 Likes

Bøyer meg i hatten, burde tatt dette i annen tråd. Beklager.

1 Like

MA 50 og MA 200 er alltid av signifikans på alle timeframes fordi det er det de store husa/smart money bruker. Jo høyere timeframe, jo større relevans DERSOM det du ser på trender. Dersom det du ser på ikke trender (rangebound) så bruker de oscillatorer som RSI/stochastics/MACD for å kjøpe/selge i bunn/top av tradingrangen, for eksempel ved divergens og konvergens mellom pris og oscillatoren tatt i bruk.

Mange nye tradere som tar posisjoner fra MAs når pris er rangebound, fin måte for smart money å slakte amatører på.

4 Likes

Haha, i ettertid er det nesten sykt å se den nederste fibonacien på 38. Nesten så man kan begynne å lure.

Men som jeg sa, det er ikke sånn at det var deterministisk at kursen skulle dit. Og uansett om man har sittet rolig med irriterende mye midler, så er det jo fremdeles sånn at porteføljen min er grunnlagt av den opprinnelige oppturen, så det er ikke sånn at jeg sitter og bare I HELVETE AT JEG KJØPTE NANO DET VAR SKIKKELIG SKIKKELIG DUMT

1 Like

Ja, nå var ikke min skepsis til bruk av MA50 generelt, men i NANO spesielt. Jeg pleier å gå bakover og se hvordan kursen har forholdt seg til glidende snitt i den spesifikke aksjen jeg ser på. For Targovax synes for eksempel betydningen av MA50 å være større enn i NANO.

1 Like

Jaja…det ble ikke close over 57, men traff jo greit med 55,6 som low :slight_smile:

Hadde lagt inn et par forhåndsordrer på 56,7 og 55,8 så da er jeg inne igjen i hvert fall, men klar for litt til. Kanskje vi nå får muligheten enda lenger ned @Nocturne :wink:

Nei, jeg gikk inn på 55,7. Holder nå!

3 Likes

Den der kjøper jeg ikke umiddelbart. :stuck_out_tongue:

1 Like

Jepp, jeg har is i magen. Er noe jeg har lært av BTC tradingen. Det er helt OK for meg å kjøpe 10-20% opp, men jeg orker ikke være med på 20% ned med nye midler. Psykologisk viktig forskjell (for meg). Jeg tenker fremdeles det gapet skal tettes og at vi dermed får en ny (høyere) bunn.

1 Like