Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Synd å si det, men rent teknisk finnes det ikke et eneste lyspunkt akkurat nå.

image

image

1 Like

Godt hjulpet av hovedindeksen som er ned 1,6% til nå i dag. Henter indeksen seg inn i morgen, tror jeg på bedring. Hvis ikke…

Jupp, å selge her er litt håpløst. :slight_smile:

2 Likes

Må ta dommedagsprofetiene med en pose salt da :slight_smile:

Det er egentlig litt no-man’s land tendenser med antydning til at noen vil ha den lavere. Enkelte gir nok også opp ifht. at de ikke ser noen umiddelbare triggere (selv om vi kan få first patient dosed any day now! :blush: ) – legg merke til volum på pop’en og volum vi hadde ned. Du må få på litt slike volum for å si noe om videre retning / kursmål. Uten det er jeg redd vi vil drive sidelengs i den rangen som er tegnet opp her, mulig ned mot 65ish og opp mot 75ish.

image

15 minutter forsinket fra Netfonds, full ordrebok:

Ser at interessen for å drive bunnfiske begynner å melde seg.

Sanntid i nordnet:

Du solgte litt av hvert nå save, skal du kjøpe noe?

Nå gjelder det å ha is i magen…
Har fryktelig lyst å kjøpe, men den ser enda styggere ut teknisk nå enn i går.
MÅ holde meg til vi er forbi “Knall eller fall” scenarioet.

Hvis vi tror den skal falle ned mot 55 fra nåværende nivå, er det noen som tør å selge på 66 og så forsøke å plukke den opp f.eks. på 57?

EDIT: Jeg fristes litt av å forsøke en slik trade.

Jeg ville sett an åpningen i US først

Åpningen generelt eller NANO spesifikt?

Jeg gjør ikke, men jeg har tørt krutt til å fylle på med ved 55.
Går den dit så er det greit.
Går den ikke dit så er det også greit.

2 Likes

Jeg har ikke tørt krutt, så lurte på å gamble på selge nå på 66-ish for så å kjøpe tilbake på 55-ish.

Glemte selvsagt å skrive det. For all del ikke alt så lenge jeg har troen på selskapet på lengre sikt.

Da fungerer det jo litt som en hvilken som helst trade. Hvis du kjøper inn igjen da du ser traden går feil, så funker det jo greit. Men jeg synes kanskje det er litt seint å selge på 66? I dunno.

Mine tanker også. Vi har ingen informasjon som tilsier et fall fra rundt 90 til 65 på i underkant av to måneder. Fundamentale holdepunkter for ei reise til 50-tallet har jeg vanskelig for å se for meg.

Men jeg har tatt feil før, og tar nok feil igjen. La oss håpe det ikke blir her. :slight_smile:

Noen forsøkte å dumpe 20000 som ble tatt i mot på 65,35. Er det støttekjøp vi ser nå?

Vet ikke hvordan det fungerer. Vil det si at noen ofrer seg med å kjøpe for at kursen ikke skal cracke helt?

Tradertyper elsker jo volatilitet av en grunn liksom.

Volumet sier noe annet. Men en capitulation bottom hadde vært perfekt. Men volumet er der ikke. Jeg snakker om en bevegelse som den du så i BTC hvor du får en ekstremt sharp sell off fordi man ryker på mange SL’er samtidig og folk får full panikk, mens rekylen opp igjen blir like kraftig.

image

Nei ikke alle :face_with_symbols_over_mouth: