Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Har vi ikke vært i denne rangen i 2 år nå?

Jeg tror det stikk motsatte, markedet begynner å forstå potensialet i selskapet og er redde for å ikke bli med på reisen opp. Jeg kjøper ikke i dag på grunn av forventninger til ASH. Jeg kjøper fordi jeg tror selskapet er underpriset og det er kort tid til et godkjent produkt i markedet. Det kan bli en kortvarig dipp etter ASH, men med mindre det kommer noe negativt gjelder fortsatt - No News Is Good News :slightly_smiling_face:

Target - 250 kr før sommeren 2019.

image

What?

Jeg kommer ikke med analysen min fordi jeg er negativ til nano på sikt, men handelsmønsteret sier meg at vi ikke er moden for å ta ut 100kr på volum, akkurat som sist da vi ikke var moden nok for å ta ut 67kr på volum før testen av 45-50kr ble unnagjort.

Hvis man ikke bryr seg om porteføljen halveres de neste mnd og har en helt klar plan om å sitte inne i 3 år, så er det ikke noe problem. Jeg sier bare at handelsmønsteret har gitt flere faretegn om at vi er på vei inn i en ny lang konsolideringsrange

1 Like

volumet var 1.4m i går? XD

1 Like

A post was merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

Ja, volumet var totalt sett på 1.4m over hele dagen. Men har du lagt merke til at ca 500K av dette var en selloff iløpet av 1 time ved åpningen igår?

1 Like

Kan du gi noen flere tegn enn at aksjen er opp 100%.

Tolk gjerne også de positive signalene i TA-indikatorene.

image

Fikk bare den feelingen når jeg så kursen stupte! :joy:

@Hallakis og @Inwentor

Dere poster tommel ned på @fish1430 sin post, kan dere heller ikke komme med motsvar på hvorfor dere tror dette er uaktuellt istedenfor å bare poste tommel ned?

Eller få han til å begrunne mer, slik andre i tråden her gjør.

3 Likes
  1. At en volatil aksje med rNPV langt nord for 100kr går 50% på utmerkede resultater og innledende positive signaler fra regulatoriske myndigheter er vel særdeles lite unormalt?
  2. Er det virkelig stor nyhetstørke etter ASH? Hvilke kalkuleringer har du gjort rundt partner, btd, prime, EAMS, ny styreleder osv?
  3. At vi har gaps å tette på 50 betyr ingen verdens ting.
  4. Hvorfor gav “konsolideringen i April” ett target på 100kr?
  5. Hvordan setter du rangen 50-100kr nå, og hva skal liksom skje om ett år som gir 200-400 kr?
3 Likes

Helt enig, synes innlegget var bra, og godt begrunnede meninger.
Altså AKKURAT det som er meningen med forumet, nå må vi ikke bli for nervøse og hårsåre for alternative meninger enn raka veien oppover :wink:

5 Likes

Godt begrunnede meninger? “Den har gått mye opp, må ned”

4 Likes

Var kanskje litt i overkant ja :wink: men bedre å gjøre som du og spørre om mer utfyllende, enn å bombe med emojis :+1:
Edit: Men det er jo noe dere erfarne også sier, etter mye oppgang er det vanlig å konsolidere ned noe, tenkte det var noe sånt han mente.

Er ikke det en av gjengangerne i tankefeil om børs? At en skaper et irrasjonelt forhold til gitte kurser, uavhengig av det fundamentale? Litt slik TA kan skape kanskje…?

Dersom mange deler tanken er det en god grunn forresten. Belyser tema en bør ha debatt til.

Er det noe teknisk i volum og tid mellom ny haier hai haier low?

Avventer brudd på formasjon og eller trendkanal ved close, som jeg har gjort i de siste dagene :slight_smile:

5 Likes

Handelsmønster…
Som sagt lite retail i denne ASH-oppgangen ift. 2016 (og potensielt mye egenbytting av aksjer, kanskje et mandat/tanke om å få aksjen inn i OBX?). At kursen falt fra 83,95 og rett ned til 83 og med 5K solgt der, er tegn på “hvor er kjøperene?” altså de som ikke klarer å trekke seg algo-bort på millisekunder, retail. Så her får vi nesten de formasjoner og kurser “de” ønsker. Selv om “de” ikke skulle vite hva ASH medbringer, så liker “de” å lage formasjoner underveis oppover, slik at >hvis< forholdene ligger til rette når dagen(e) kommer, så benyttes de. Skal vel godt ghøres at vi ikke får en nedgang i dag og at 2-3uDT aktualiseres noe mer.

1 Like

Det er det nok. Jeg bare forstår ikke analysen hans. Et par gaps skal tvinge kursen ned til 50 mens alle indikatorer lyser kjøp samtidig som selskapet er i en rivende utvikling organisasjonsmessig, regulatorisk og klinisk.

6 Likes

Hvor er kjøperne? Legg til hva dagens candle betyr :wink:

A long wick at the bottom of the candle signifies that sellers were able to push the price down significantly and that is what creates the long wick.

However, the seller’s numbers were not great enough to keep the price at that low level. The buyers were able to push price back up from that low level thereby showing strength. Since the buyers triumphed in that sense, there exists the potential that their strength will carry forward and given that strength the price may rise.

5 Likes

Typiske konsoliderings-ranger markert i første bildet. Kan ikke få sagt nok hvor viktig en konsolidering er for en oppgang. Jo lengre konsolideringen bygger seg opp, jo større kan oppgangen/nedgangen holdes gående. Kanskje derfor fallet etter den første boksen ikke ble større siden nettopp konsolideringen ikke var større? Det å håpe på at kursen skal gå til over 200 innen sommeren 2019 gir ikke mening i mitt hode, fordi vi har ikke hatt en konsolidering for det(ennå)!

Vi brøt ut av den negative trendlinja, men hva skjer ofte etter dette? Vi går til nærmeste motstand og danner en ny horisontal konsolidering. Jeg sier ikke at vi ikke kan gå til 300 den neste mnd, men da må noe helt usannsynlig skje under ASH, og jeg liker ikke å HÅPE på at dette skjer når jeg trader.
Så min objektive mening er at noe liknende av dette jeg har tegnet på under, skal være en konsolidering som etter hvert kan ta oss mot 300.

“Da er fort 73tallet og nedover histore” ble formidlet litt feil, for jeg burde vel ha lagt på tidshorisonten for det. Jeg kjøpte VCP bruddet/SOSen som bygde seg opp mot 73, og hadde med den traden et target på rundt 80kr.

3 Likes