Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Semiconductor (NOD)

Nordic Semiconductor

Nordic Semiconductor ASA, tidligere Nordic vlsi,har konsentrert sin virksomhet rundt produksjon av standard komponenter i utstyr innenfor områdene trådløs kommunikasjon og multimedia.

Hjemmeside: http://www.nordicsemi.com/

Skjermdump av kursutvikling siste 3 år (tatt 15.02.2016)

3 Likes

Spennende case. Ny oppkjøpskandidat? Kursmål 70? Er ihvertfall det ryktene sier.

Klart vi ikke vil dette med tanke på Norge, men aldri si aldri :wink: Uansett så er dette et solid selskap. Føler meg trygg på å investere noen penger her.

1 Like

Et lite byks for denne idag, noe på gang eller følger den bare markedet generelt?

Magefølelsen min sier at det vil komme en nyhet under Mobile World Congress 2016 i Barcelona som er positivt for Nordic Semiconductor. Kongressen er fra 22-25 Februar.

Jeg er forresten inne i kjøps warranten NODW16D50DNM med kurs 0.16

Warranten min ser ut til å ha endt på 0.21 idag. En fin liten oppgang for NOD denne dagen. Gleder meg til uken!

Denne snur litt i minus idag gitt. Gjør at min warrant taper seg drastisk i verdi. Jeg blir sittende for jeg tror NOD skal snu igjen om kort tid. Venter på en eller annen melding som magesekken min sier skal komme. Warranten utløper 15 April, så enda lang tid igjen :slight_smile: Satser på at kursen er oppi 50 ved den tid… who knows. Spennende selskap!

Noen som har litt teknisk bakgrunn i NOD? Ser den går sakte ned igjen, men slik jeg har forstått vil den fort snu igjen og bevege seg mot og over 45. Blitt en vanlig prosedyre for denne aksjen siste måneden.

Dere er heldig fordi jeg er syk hjemme og ikke liker å trade selv :slight_smile:

Denne er klemt mellom SMA50 og 200, vil tro at den skal ned mot SMA50 igjen på 40 kroner, og så får man følge med på videre retning derfra. Da vil vi helst ha et golden cross der SMA50 krysser 200.

Det som er litt negativt her er at den lange stigende trenden er brutt

Det som også er litt morsomt med denne er jo at den har vært nærmest korrelert med stockholmsbørsen OMXS30 bull x3. Ja du leste rett: GANGER TRE (men litt bedre utvikling den siste tiden). Grunnen til at den er korrelert med Stockholm er vel fordi selskapet ligner mer på mange selskaper der, enn oljetunge OSEBX.

Jeg personlig mener det er litt skummelt å ha denne type beta-eksponering der børsen er nå.

2 Likes

Takk for meget godt svar @holmes Du er en berikelse for dette forumet :smiley:

Jeg har vært litt til og fra med noen warrants i NOD, for de stiger som regel en god del mer enn kursen i seg selv. Skal dog også sier at de synker fortere, så jeg har tapt litt på min investering her. Sitter å tenker på å komme meg helt ut med litt tap, og heller bare glemme dette selskapet for en periode. Kanskje heller bruke den kapitalen på å gå inn med mer i Funcom? :smiley:

1 Like

Nærmer seg begynnelsen av 40-tallet igjen. Denne historien gjentar seg og gjentar seg. Er nesten så jeg kan si at det er en sikker investering å kjøpe mellom 40-43 og selge på 46-48 :wink:

Arduino Primo - just launched - May 16, 2016.
featuring native Bluetooth low energy (the nRF52832 SoC) wireless connectivity as well as NFC, Wi-Fi and infrared (IR) technologies.

https://www.nordicsemi.com/eng/Events/Maker-Faire-Bay-Area

Kan noen forklare meg hvorfor denne aksjen nå fortsetter å få juling?

Ser stadig nyheter rundt selskapet på internet og sosiale medier (twitter/facebook etc), men ingen børsmeldinger fra selskapet. Snart 1 måned siden sist man fikk en eller annen form for melding fra Nordic Semiconductor på børsen…

Jeg ligger en del i minus med mine Nordic Semiconductor warrants, men jeg håper og tror kursen vil bevege seg opp nærmere mot 50-tallet før vi er i Oktober. 14 Oktober faller nemlig mine warrants bort og de har en innløsningskurs på 50. Jeg har dog enda ikke tapt noe, men kjedelig å sitte å se på røde tall i porteføljen sin. Med en gang kursen til NOD beveger seg opp mot 43-tallet igjen så vil jeg være i pluss igjen, så jeg har fremdeles troen :slight_smile: Selskapet er i og for seg en fin investering og jeg har troen på dem langsiktig, men jeg håper de kan komme med noe snacks innen 14 Oktober så jeg kan tjene noen slanter på mine warrants :slight_smile:

Ville bare dele dette med dere. Er lett å dele med andre når ting går bra og man får god avkastning fra noe, men jeg prøver også å være flink med å dele ting som ikke går så bra også (ref mine Star Vault investeringer ;))

1 Like

Og der snudde NOD igjen? Opp 3,86% idag.

La også merke til at det var noen som kjøpte warrants i NOD igår, sånn typ rett før den begynte å stige igjen…

1 Like

Kan noen svare meg på hvorfor NOD dumpes? Avtaler renner jo inn nesten daglig nå for tiden.

Denne er billig nå etter min mening. Fin inngangs mulighet for de som måtte ønske.

Denne aksjen er daytraderens drøm, pendler mellom 40 og 44 som en klokke.

1 Like

Kan ikke svare deg på spørsmålet desverre. Kan kun spekulere, f.eks at noen vet mer, driver finansakrobatikk eller trenger penger raskt. Kan nevnes at det var over 4000k volum nettosolgt fra uregistrert megler (Non member) men det behøver ikke ha noen sammenheng da det er solgt til forskjellige meglerhus.

Det er ikke blitt meldt noe over børs siden q1 i april. Virker som det kun er kvartalsraporter og annen finansiel rapportering som børsmeldes? Har lenge vært nysgjerrig på denne og vil følge den tettere. Tenker at markedet for SoC vil vokse mye langt frem i tid, og da er NOD veldig godt posisjonert.

Aksjekursen ligger ikke i den fineste trenden for øyeblikket. vurderer en liten beholdning rundt 39 (helst 38 :stuck_out_tongue: ) , men med P/E 35 “må” det skapes vekst.

Jeg tror ikke kursen vil bevege seg under 40-tallet. Altfor mye støtte ved 40.