Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Fin breakout i dag, håper på oppfølging i morgen.
Høyt eierskap av insidere med lockup og forholdsvis lav freefloat kan gi en fin reise

1 Like

Min vurdering er at med så få aksjer i et selskap vil det drive opp prisen i seg selv.:grin::grin::grin:

Jeg elsker cleanstream inntog i mine aksjer. :+1:t2: Først qfuel, så play Magnus og nå nordic.
Vi har diskutert dette en stund at der de kjøper må en bare komme seg inn… noen andre de nettopp har begynt og kjøpe :joy:

@anon50125742, kanskje du kan ta den oppgaven, her kommer jeg til kort.
:grin::grin::grin:

Tok 21timer…til vi så 40…:sunglasses:

Jeg kasta meg inn med litt til i morges til 38,30kr så nå må det bli bra. 11.5k aksjer her og hele 0,057% av aksjene i selskapet … :joy:

1 Like

Nordic Unmanned (NUMND) continues work for Equinor

3 Likes

En fin tråd om selskapet her:

3 Likes

Options exercised and mandatory notification of trade

Nordic Unmanned (NUMND) accepts first delivery of CAMCOPTER S-100 systems

2 Likes
3 Likes

Dette er jo veldig bra. de driver jo med ting du kobler til dronene og Nordic unnmaned har dronene.
Ser for meg dette kan være starten på inngang USA og kanske ett hav av nye muligheter.
Her er det bare og komme seg inn. (fikk heldigvis kjøpte litt mer i går har nå 5k :slight_smile: )

1 Like

Da klarte den og bryte all time high, og kan virkelig se ut som volumene indikere at det kan holde ut dagen. dobbel omsettning på første minutt i forhold til hele i går. Tror den kontrakten de inngikk med USA kan være grunne. Her kan det bli spennede frem over. :slight_smile:

1 Like

We initiate coverage of Nordic Unmanned (NUMND) with a Buy recommendation and NOK 65 target price. We believe the company is perfectly positioned for the ongoing commercial drone megatrend. The European drone market is expected to double to USD 10bn by 2025, equal to 14% CAGR. The military has utilized drones for many years, while commercial drone applications are relatively new. The commercial segment is expected to see the strongest growth going forward, as drones are greener, cheaper and safer than legacy solutions. We expect EBITDA will grow from NOK 3m in 2020 to NOK 44m/88m in 2021/22, both from higher revenues and margins. Current estimates are supported by a solid backlog and a huge pipeline, which also provide upside potential to estimates. EV/EBITDA stands at 9.5x/8.9x for 2022/23, which we find attractive based on the strong growth outlook and relevant peers trading at an average of 15x for 2022. Our NOK 65 target price equals 15x EV/EBITDA for 2022, in line with the peer average. SB1

Se det ja. Jeg lempet inn 2k til i morgen timene (Så det var noen ekstremt med volumet i denne) :slight_smile:

@tooeasy891 , hvor står kjøpsanbefaling…

1 Like

sparebank 1 markets, kommer nok på en nettavis snart

For en dag. Ser ut som flere har fått øynene opp for denne nå ja.

1 Like