Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordnet IPO

Nordnet skal på børs, skal du tegne deg.

https://nordnetab.com/press_release/nordnet-offentliggor-prospekt-och-prisintervall-infor-borsnoteringen-pa-nasdaq-stockholm/201115-Nordnet-AB-publ-Prospekt.pdf (7,1 MB)

3 Likes

Virker som prisingen er nokså stiv

1 Like

PE fond skal jo ut, selvsagt er det stivt priset. Driten skal dyttes over på folk uten kalkulator.

6 Likes

Ikke sett prospektet, men nesten 4x prising for 3 år siden høres jo noe friskt ut.

1 Like

Sjekk første post , alt ligger der.

1 Like

Førsteinntrykk! Stiv pris og må regne litt på det.

Det er nok et taktisk tidspunkt nå med den voldsomme veksten i brukere som også har slått ut bra i regnskapet - den veksten vil nok ikke øke like mye fremover.

2 Likes

Jeg er litt overrasket over hvor lite penger de tjener pr kunde.

Samtidig rigger de seg jo for å tilby mer produkter til kundene sine, still. PE fond skal ut… og de hadde jo ikke solgt om de så massiv mer vekst.

4 Likes

Har ikke regnet på noe som helst, men sammenlignet med andre selskaper på generell basis, så er dette veldig stiv pris.

Skal få sett litt mer på det når jeg får tid.

1 Like

Er på ingen måde imponeret over deres seneste UI opgradering og benytter selv det gamle NordNet UI. Som daglig bruger af deres online løsning har jeg rettet en del konstruktiv kritik til deres kundeservice og UI ansvarlige, men har aldrig observeret nogen som helst prioritering eller implementering herfra (eller feedback …).

Jeg arbejder dagligt som professionel software arkitekt og har en relativ god idé om, hvordan god UI fungerer - og dét er deres nye lancering desværre ikke ifølge min bog (man burde have arbejdet på en moderat modernisering af det eksisterende design og på det strengeste undgået at introducere 250 pixel whitespace omkring samtlige elementer på skærmen). Derfor, hvis lukker NordNet ned for det gamle browserbaserede UI, så skifter jeg prompte væk … og jeg sidder ikke alene med den betragtning.

Jeg vil ikke tegne mig i deres IPO.

4 Likes

Ja, blir det noe av planene om å tilby konkurransedyktige lån så kan selskapet vokse mye mer.

Nordnet IPO. Bookrunner says books are covered on full deal Size : indicated demand exceeds full deal size.

Det er jo standard melding fra tilrettelægger; ville afvente markedets reelle reaktion frem for at lægge for meget i en melding.

2 Likes

Jeg kommer heller ikke til å kjøpe på dagens pris og multiplier.

Det blir en måned med markedspleie etter notering her også, så riktig børskurs kommer nok ikke før noen månder etter notering

Må jo være halvgal skal man kjøpe dette til den prisen.
En Robinhood-like app kommer snart til Europa.

Som f. eks her

Det er sikkert endel småsparere som kommer til å kjøpe aksjer via Zero kontoen ettersom Nordnet børsnoteres i Stockholm. Jeg har ikke satt meg inn i hvordan Zero kontoen fungerer, men blir da Nordnet Livsforsikring potensielt juridisk eier av aksjer i Nordnet AB? Nordnet Livsforsikring AS eies av Nordnet Pensjonsförsäkring AB som igjen eies av Tom Dinkelspiel. Öhman gruppen eies av Dinkelspiel familien hvor Tom Dinkelspiel er styreformann.

Akkurat dette misliker jeg, at man selv ikke er juridisk eier av aksjene i en Zero konto. Mister også stemmeretten de gir.

Har sett litt på det nå. Jeg kjøper heller ikke til den prisen

Veldig enkel løsning… Velg annen konto… :slight_smile:

Ble i grunn klar over det for sent, trodde Pareto var mye dyrere enn Nordnet, det var før i tiden tydeligvis. Men konto er opprettet så overgang vil skje med tiden.